تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

«در صورت موافقت همه، فرانسه احمدی‌نژاد را به‌رسمیت خواهد شناخت»

رادیوی بین‌المللی فرانسه روز پنج‌شنبه خبر داد که فرانسه در صورتی ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد را به رسمیت خواهد شناخت که وی «از سوی همه و به ویژه از سوی دیگر نامزدهای انتخابات اخیر ریاست جمهوری ایران» به رسمیت شناخته‌شود.

برنار کوشنر این مطلب را در جریان یک نشست پرسش و پاسخ پارلمانی بیان کرد.

بنا بر این خبر، آقای کوشنر هم‌چنین از دیگر مقامات فرانسه خواست تا «تماس‌هایشان را با جنبش اپوزیسیون که در میان مردم ایران آینده‌ای دارد چند برابر کنند» و «با آن‌چه در زمینه هسته‌ای جریان دارد مخالفت کنند.»

این اظهارات آقای کوشنر ساعاتی پیش از آن در متن خبرگزاری فرانسه و کانال فرانس‌۲۴ به گونه‌ای دیگر منتشر شده‌بود.
در آن گزارش از قول آقای کوشنر آمده‌بود که «کشورش انتخاب مجدد محمود احمدی‌نژاد به عنوان رئیس جمهور را به رسمیت خواهد شناخت.»

برنار کوشنر خواستار افزایش تماس فرانسه با اپوزیسیون ایران شده‌است

ولی ساعاتی بعد، وزارت امور خارجه فرانسه متنی دیگر در اختیار خبرگزاری فرانسه قرار داد. اصل فرانسوی این متن جدید در تضاد کامل با متن انگلیسی آن است و در آن آقای کوشنر به رسمیت شناختن دولت جدید آقای احمدی‌نژاد را مشروط به توافق «همه» دانسته است.

با وجود اعتراضات گوناگون به «تقلب در انتخابات»، محمود احمدی‌نژاد از سوی مقامات ایران به عنوان رئیس جمهور انتخابات دهم اعلام شده‌است. این اعلام نتیجه، با راهپیمایی‌های اعتراضی گسترده‌ای روبه‌رو شد و در سطح جهانی نیز با عدم استقبال بسیاری از کشورها مواجه شده‌است.

فرانسه یکی از منتقدان شدید برنامه هسته‌ای ایران است و معتقد است که این برنامه ممکن است «مقاصد نظامی» داشته‌باشد. ایران همواره بر «صلح‌آمیز» بودن این برنامه تأکید دارد.

روابط ایران و فرانسه در یک ماه اخیر با بازداشت کلوتیلد رایس، یک زن جوان فرانسوی و مدرس دانشگاه در تهران رو به تیرگی بیشتر گذاشته‌است.
آقای کوشنر پیش از این اظهارات تندی در مورد بی‌گناهی و لزوم آزادی این شهروند فرانسوی بیان کرد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

چند رهنمود رزمی به تظاهرکنندگان داخل کشور

شوراهای مردمی را از طریق گفتگو با همکاران قابل اعتماد و همسایگان خود سازمان دهید.در مورد تدارکات و چگونگی یاری رسانی به گسترش اعتراضات و برپائی اعتصابات ،حمایت از هم محلی های خود،اتحاد و مقابله یکپارچه دربرابر سرکوبگران رژیم به هنگام یورش با یکدیگر مشورت و هماهنگی کنید. از هرگونه ماجراجوئی و عملکرد تهییجی و احساسی جوانان پرشور اما بی تجربه عزیزمان با مهربانی جلوگیری کنید.سعی کنید که تاکتیکهایتان در تظاهرات رادیکال ،مخرج مشترک حضور هرچه بیشتر تظاهرکنندگان را از جوانان تا میانسالها را دربرگیرد

اقدامات ابتدائی برای مقابله با توحش و کشتار مردم توسط سرکوبگران رژیم :

آموزش خیابانی:

بعد از شلیک یا پرتاب نارنجکهای گاز اشک آور، در چند ثانیه اول، اگه پوکه نارنجک نزدیک شماست می توانید آنرا با لگد از جمعیت دور کنید. دست زدن به پوکه می تواند باعث سوختگی های شیمیایی شدید شود. حتی زمانی که ابر دود اطراف پوکه خیلی غلیظ است نزدیک شدن به آن به قصد شوت کردن آن ممکن است باعث آسیب شدید به شما شود. در بعضی مراجع گفته شده که مایع کلراید (وایتکس) خنثی کننده گاز است. انداختن یک پارچه کلفت آغشته به وایتکس یا حتی ریختن یک سطل محتوی کلر یا وایتکس روی پوکه می تواند یک پوکه فعال را خاموش کند. بعضی فلوراید موجود در خمیر دندان را در مقابله با گاز اشک آور موثر دانسته اند و توصیه کرده اند مالیدن کمی خمیردندان به گونه ها برای جلوگیری از سوزش چشم مفید است. (

بهترین مقابله با سوختگی چشم و گلو از گاز اشک آور و اسپری فلفل:

برای مقابله با گاز اشک آور و یا گاز فلفل در تظاهراتها- یک شیشه آبلیمو، یک شیشه چای پررنگ همراه داشته باشید. کاملاً آهسته تنفس کنید. یک شیشه آبلیمو را روی دوعدد دستمال چلوار مرطوب بریزید و سپس هردو دستمال را به صورت خود مانند نقاب ببندید و فقط از طریق بینی تنفس آرام کنید.در صورت اصابت مستقیم گاز به ناحیه چشم ،با مخلوط آبلیموی بسیار رقیق و چای لیپتون غلیظ2 بارچشم و ابرو و بینی را بشوئید، 3 حبه قند بجوئید و سپس ماسک دستمال آبلیمو را بصورت ببندید.قند خاصیت خنثی سازی گاز اشک آور وارد شده در دستگاه گوارش دارد

ساخت کوکتلهای ناپالم: ترکیب 20%تینر،20% یونولیت،60% بنزین، قدرتمندترین کوکتل ناپالم است.محتوی مزبور باید حتماً بدور از آتش تهیه و بعداز ترکیبات مزبور مشابه با غلظت عسل درآید تا خاصیت پراتیک مناسب را داشته باشد.از فیتیله مخلوط له شده شکر و گوگرد کبریت ریسمان پس از خشک شدن، بعنوان فیتیله 20 سانتیمتری و سرپوش خرمای له شده استفاده کنید.

موتور سواران سرکوبگر را با ریختن روغن موتور سوخته زیاد بر سر گذرگاهها جهت زمین زدن آنها بهنگام ترمزهای ناگهانی آنها( از تعویض روغنیها و تعمیرگاهها میتوانید تهیه کنید) ، و سپس پرتاب سنگ به سوی راننده آنها و شکستن بطریهای شیشه ای در خیابانها استفاده کنید.

آتش افروزی با ترکیب بنزین و روغن موتور و یا صابون سفید ، پرتاب سنگ از پشت بامها بسوی آنها ،بهنگام عبور مقابله کنید.

از طریق تلفنهای عمومی با دادن خبر غیر واقعی تظاهرات به مرکز پلیس آنها را دچار سرگیجی و پراکندگی کنید.ستون چراغهای راهنمائی ترافیک را در مرکز شهر به آتش بکشید تا دوربینهای مخفی از کار بیفتند.

از بردن تلفن موبایل به تظاهرات خودداری کنید چون ردیابی و حضور آی پی و مشخصات تلفن شما در چند مورد پی در پی در تظاهرات از سوی رژیم آسان و قابل شناسائی خواهد بود. برای مقابله و خنثی سازی این شیوه ردیابی ،باطری موبایل و سیمکارت خود رااز تلفن کاملاً خارج کنید.

بعد از هر فیلمبرداری توسط موبایل برای آشنای خود ارسال و بلافاصله از موبایل خود پاک کنید. در صورت امکان پیراهن رزرو متفاوت با رنگ حضور در تظاهرات بهمراه داشته باشید و بعد از هر تظاهرات با تعویض پیراهن به منزل برگردید. از عینکهای پهن و تیره بر صورت و شال دستمال برای پوشش لب و بینی در صورت حضور در فعالیتهای تهاجمی و نظامی علیه مزدوران رژیم استفاده نمائید.از هم اکنون اقدام به تهیه گونیهای خالی جهت استفاده در موقع ضروری و غیرقابل پیش بینی جهت باریگاردبندیهای خیابانی و نگهداری در مغازه و مسکن خود نمائید. درصورت امکان در منزل خود کمکهای اولیه را از هم اکنون تهیه و در دسترس داشته باشید. یک گالن 20 لیتری بنزین جهت استفاده ضروری در تظاهرات و درگیریهای احتمالی در آینده در منزل ذخیره کنید. حضور و رفت و آمد افراد مشکوک به مناطق مسکونی خود را به همسایگانتان اطلاع دهید. خبرنامه محلی تهیه کنید که متناسب با فعالیتهای منطبق با محله مسکونی باشد و در سطح محله پخش شبانه کنید.با جوانان محله قرارهای کوهنوردی تفریحی و بحث درباره اوضاع کنونی بگذارید و جسورترین جوانان را برای شوراهای محلی انتخاب و سازماندهی کنید

از حمل اسلحه گرم یا سرد همانند چاقو و پنجه بوکس خودداری کنید.

لباس و کفشی بپوشید که بتوانید به راحتی بدوید و فرار کنید. لباسی بپوشید که جلب توجه نکند و به سادگی پاره نشود. حدالامکان 2 پیراهن با رنگهای متفاوت باخود داشته باشید.

با خود یک کوله پشتی کوچک یا پاکت پلاستیکی حاوی میوه و مواد غذائی برای پوشش و توجیه بهنگام دستگیری داشته باشید و برای مواقع ضروری نیز یک بطری بزرگ آب، پارچه تمیز برای زخم بندی حمل کنید. اگر موبایل همراه دارید، باطری و سیمکارت را از موبایل خارج و خاموش نگهدارید و ترجیحاً شماره تلفن های ضروری را در ذهن حفظ کرده و از روی حافظه دستگاه پاک کنید که درصورت دستگیر شدن، شبکه شما علیه شما یا دوستانتان به کار گرفته نشود. از حمل کارت شناسایی یا دفترچه تلفن شخصی خودداری کنید، به همراه خود فقط یک یا دو شماره تلفن و نام (ترجیجاً فرد قابل اعتماد و مسن) داشته باشید که در صورت زخمی شدن دیگران بتوانند آن شماره را پیدا کرده به اعضای خانواده شما خبر دهند.

همیشه در گروه حرکت کنید. مدام یکدیگر را تحت نظر داشته باشید. اگر از گم شدن یکی خبر دار شدید فوری به دیگران خبر دهید. به صورت شخصی با گروه مهاجمان یا حتی یک مهاجم درگیر نشوید. ممکن است مسلح باشند. دیده شده که ورزشکاران و افرادی که مهارتهای رزمی یا اعتماد به نفس مبارزه دارند، بیشتر و شدیدتر آسیب می بینند.
قدرت ما مردم در جمع بودن ماست.. حتی اگر کاملاً مطمئن هستید که توانایی دفاع از شخص خود را دارید از جدا شدن از جمع و اعمال قهرمانانه پرهیز کنید.

اگر فرد ناشناسی با اصرار از شما خواست که جمع را ترک کنید و مثلاً به بهانه کمک به کسی به کوچه خلوتی بروید، به احتمال تله فکر کنید. از چند نفر دیگر بخواهید که شما را همراهی کنند.

گروه لباس شخصی ها یا پلیس ها با تحریک کردن شما، مثل فحاشی، ترسو خطاب کردن، عصبانی کردن یا ... شما را تشویق می کنند که گروه را ترک کنید. تکنیک الوات و پلیس ضد شورش جدا کردن شما از جمع و کتک زدن یا دستگیری شماست. اگر شما را از جمع جدا کردند، با فریاد زدن کمک از دیگران بخواهید. سه نفر که با فریاد به سمت پلیس یا لباس شخصی می دوند و فریاد می زنند از هر اسلحه ای ترسناک تر است.

اگر دستگیر شدید یا در حلقه چندین مهاجم گیر افتادید و امید کمک رسیدن یا فرار کردن نداشتید، مبارزه فعال و تحریک کلامی با چند نفر آسیب بیشتری به شما می زند. سر و صورت خود را دست و بازوهایتان محافظت کنید. برای کمک فریاد بزنید و منتظر فرصت مقتضی برای فرار باشید.

پلیس ضد شورش مسلح به باتون، باتون برقی، بمب صوتی، اسپری فلفل، گاز اشک آور، گلوله پلاستیکی، شات گان ساچمه ای و گلوله واقعی است. هر گاه به سمت جمعیت شلیک مستقیم کردند، روی زمین بخوابید. چندین عکس و ویدئو از کشته و زخمی های تظاهرات نشان می دهد که آنها از ناحیه صورت و گردن مورد اصابت قرار گرفته اند. گویا شلیک می کنند که بکشند.

اگر زخمی شدید، یا متوجه خونریزی یا درد شدید در بدن خود در نتیجه درگیری شدید. قبل از آنکه ضایعه شما را از پای در بیاورد از اطرافیان کمک بخواهید. هر گونه خونریزی فعال را جدی بگیرید.

تنفس: مطمئن شوید شخص مجروح می تواند نفس بکشد. اگر چیزی جلوی نفس کشیدن او را گرفته (مثلاً لخته خون در دهان یا ماسک پارچه ای) سریعاً آنرا از دهانش دور کنید.

اگر بعد از باز کردن راه هوایی، باز هم نفس نکشید، شخص به تنفس مصنوعی دهان به دهان احتیاج دارد. فریاد بزنید و از اطرفیان بخواهید کسی که کمک اولیه می داند جلو بیاید و کمک کند.

خونریزی: فرد خونریزی کننده را روی زمین بخوابانید. با یک پارچه تمیز روی محل خونریزی فشار دهید. اگر مکان خونریزی از گردن فرد یا اطراف دهان فرد است، مطمئن شوید فشار روی محل خونریزی تنفس فرد را مختل نمی کند.. مهمتر از هر چیز تنفس زخمی است. برای جلوگیری از خونریزی طوری گردن فرد را فشار ندهید که باعث خفگی اش شوید.

اگر فرد هوشیاری کامل ندارد، یا روی زمین دراز کشیده، آب به دهان فرد نریزید. آب در دهان فرد ناهوشیار باعث خفگی می شود. همچنین همواره سعی کنید مجروح را به پهلو بخوابانید. به این صورت ترشحات و مایعات دهان وی به مجرای هوایی راه پیدا نمی کند.

ضربه به سر: (خصوصاً به همراه خونریزی از گوش) باعث کاهش هوشیاری می شود. فرد جهت را تشخیص نمی دهد و هر لحظه احتمال سقوط یا گم شدن در جریان اتفاقات دارد. به این فرد کمک کنید که از صحنه درگیری خارج شود. و تا مطمئن نشدید جای امنی نشسته است او را رها نکنید.

حین حمل افراد مجروح، (خصوصاً افرادی که به کمر آنها آسیب خورده) نباید به کمر فرد مجروح فشار وارد شود. بهترین راه حمل مجروح گذاشتن وی روی پتو یا یک پارچه بزرگ مثل چادر خانمها و حمل او با گرفتن گوشه های پارچه است. احتمالاً پیدا کردن برانکارد یا پتو در جریان کارزار سخت است، پس در صورت امکان فرد را بغل کنید. ولی حمل مجروح در حالی که دست و پای فرد از دو طرف توسط مردم کشیده می شود می تواند صدمات شدید به نخاع فرد وارد کند.

اگر افراد مسلط به کمک اولیه و کسانی برای حمل مجروح بر بالین مجروح رسیدند، اطراف بیمار را خلوت کنید. کمک کنید که راه حمل کنندگان به سمت مکانهای امن باز شود.

پلیس ضد شورش مسلح به گاز اشک آور، اسپری فلفل و تانکرهای آب جوش و مایعات اسیدی است. مایعات تخصصی مختلفی برای مقابله با هر کدام وجود دارد که متاسفانه در این شرایط نمی توان به آنها دسترسی پیدا کرد. اما در اکثر موارد شستشوی عضو آسیب دیده، خصوصاً چشم ها با آب فراوان کمک می کند. در مورد خاص اسپری فلفل بخاطر حلال چربی در آن، به سادگی با آب شسته نمی شود. شستشو با شیر پرچرب کمک کننده است.

کمک بخواهید. در حالی که سعی می کنید مجروح را به بیمارستان برسانید فریاد بزنید "پزشک". احتمال اینکه کسی که کمکهای اولیه می داند در نزدیک شما باشد زیاد است.
اگر کمک اولیه می دانید، خودتان به همراه دوستانتان گروههای کوچک امداد تشکیل دهید و مردم را یاری دهید. یک گروه کوچک امداد متشکل از یک پرستار مجهز به وسایل کمکهای اولیه، چند جوان قوی برای حمل مجروحین به نواحی امن که پرستارها ایستاده اند و چند وسیله نقلیه (حتی موتور سوار) برای حمل مجروحین به بیمارستانهای امن می تواند جان ده ها نفر را به سادگی نجات دهند.

-- بدون نام ، Jul 16, 2009

به همان اندازه که اقتصاد شما به نفت ما و دولت کودتایی احمدی نژاد به حمایت شما وابسته است.نهضت آزادی خواهانه ملت شریف ایران از حمایت شما کفتار های پیر بی زار و بی نیاز است.

-- مهدی ، Jul 16, 2009

Please do something about it, we all should protest about France decision, if we all take action we can support our imprisoned Iranian nation.

-- khosro azang ، Jul 16, 2009

نترسید نترسید ما همه با هم هستیم.

-- بدون نام ، Jul 16, 2009

آر یو کیدینگ می؟

-- Armanika ، Jul 16, 2009

فکر می کنم مبالغ برای به رسمیت شناختن ا.ن به کوشنر رسیده است.

-- کاوه ، Jul 16, 2009

زرشككك ...

-- مجيد ، Jul 16, 2009

Please broadcast Hillary Clinton's speech yesterday (her clip is on huffingtonpost
she has confirmed that US is willing to negotiate with Iran ( keep them in Power) in exchange for nuclear power)

She said negotiating with Iran will advance our interests and we do not care if they are repressing their people.

this KOUDETAYE 28 mordad. happening all over again.

-- anahita Rezaie ، Jul 16, 2009

Please broadcast Hillary Clinton's speech yesterday (her clip is on huffingtonpost
she has confirmed that US is willing to negotiate with Iran ( keep them in Power) in exchange for nuclear power)

She said negotiating with Iran will advance our interests and we do not care if they are repressing their people.

this KOUDETAYE 28 mordad. happening all over again.

-- anahita Rezaie ، Jul 16, 2009

فراخوان مادران عزادار برای سوگواری عمومی

شهادت سهراب اعرابی ، جوان 19 ساله، که در راهپیمایی آرام و مسالمت آمیز 25 خرداد در خیابان آزادی توسط نیروهای بسیجی به گلوله بسته شد را به ملت ایران و مادر داغدیده اش خانم پروین فهیمی یکی از مادران صلح ایران ، تسلیت می گوییم .

شنبه 27 تیرماه 88 چهارمین هفته ای است که مادران عزادار از ساعت 7 تا 8 غروب به نشانه ی عزاداری در پارک ها جمع می شوند و با سکوت و بدون هیچ گونه شعارو نوشته ای به یکدیدگر تسلیت می گویند و نشان می دهند روز و ساعتی که ندا آقا سلطان بیرحمانه به قتل رسید فراموش نمی شود . عجیب آنکه ، قلب سرشار از عشق سهراب نیز در غروب 25 خرداد مورد هدف گلوله دشمنان آزادی قرار گرفته است .

از آنجا که غروب روزهای شنبه نیروهای انتظامی به صورتی غیر قانونی مادران را در پارک های تعیین شده ، تهدید و از پارک ها بیرون می کنند و اگرکسی اطاعت نکند ، دستگیر می شود از همه ملت ایران ، زنان و مردان می خواهیم شنبه ها ساعت 7 تا 8 غروب به هر پارکی که مایل هستند برای همبستگی با مادران عزادار رفته و بهر شکل ممکن مادران را تنها نگذارند .

ودر صورت امکان ، پیاده روی کنند ، به یکدیگر تسلیت بگویند ،گل تقدیم هم کنند ، روی نیمکت ها آرام بنشینند ، ِروبان سیاه به در ختان آویزان کنند یا شمعی روشن کنند و بهر شکل ممکن با حفظ امنیت خود و دیگران همبستگی و اعتراض خود را به نمایش بگذارند .

و گزارش ها و عکس های خود را به وبلاگ مادران عزادار به آدرس زیر ارسال کنند .

ما تا آزادی فرزندان مان و مجازات قاتلان هموطنان مان از پا نخواهیم نشست .

وعده ما شنبه 27 تیر در تمام پارک های ایران مادران عزادار

24/4/88 www.mournmothers. blogfa.com


-- بدون نام ، Jul 16, 2009

واقعا متاستفم. 100% پشت پرده مذاکراتی و قرارهایی گذاشته شده با آقای احمدی نژاد و بقیه. فرانسه هم مثل بقیه ترس از برنامه ی اتمی داره. اونی هم که میگن تماس با جنبش اپوزیسیون خواهند داشت برای خوش کردن دل من و شماست. واقعا حیف!

-- فریمان ، Jul 16, 2009


«فرانسه احمدی‌نژاد را به‌رسمیت خواهد شناخت»
غناي فرهنگ هر ملت در ضرب المثل ها و داستانهاي كهن آن نهفته اي آشكار است كه با اهميت دادن به وجود آنها و معاني عميقشان خيلي از حقايق براي آدمي روشن ميشود ، سنگ بزرگ علامت نزدن است و يا از آن نترس كه هاي و هوي دارد از آن بترس كه سر به توي دارد ، اين دو نمونه اشاره به توخالي بودن ، نمايشي بودن و تبليغي بودن حمايت دولتمردان برخي كشورها از مصائبي است كه بر مردم رنجديده ايران ميباشد مردمي كه تنها به رسميت شناختن حقوق اوليه و شهروندي خود را بر اساس قانون اساسي كشورشان و منطبق بر مفاد كنوانسيون حقوق بشر تنها مطالبه آنان است ، حمايت اوليه و قاطع دولت فرانسه از حركت و خواست مردم ايران بسيار خوشايند جمعيتهاي مدافع حقوق بشر و موجب دلگرمي مردم ايران و احساس نزديكي بين دو مردم ايران و فرانسه شد اما با سخنان امروز آقاي كوشنر گويا ضرب المثلهاي بالا مصداق پيداكرده گرچه در مناسبات احساسي و انساني ملت ايران و ملت غيور و مهربان فرانسه خللي بوجود نخواهد آمد اما در اين وضعيت بحراني و كشتار و شكنجه مردم ايران توسط دولت كودتائي احمدي نژاد از دولتمردان فرانسه انتظار حمايتي كه مدعي آن بودند ميرود .

-- فرياد ، Jul 16, 2009

r all of Iranian in France dead which they want to do this?? one of our strongest opposition group is in France, how is this possible? shame on France if even they want to know our reaction to this news

-- ali fallah ، Jul 16, 2009

حالا حکومت ایران همین حرف آقای کوشنر رو بهانه می کند برای سرکوب بیشتر مخالفان...

-- علیرضا ، Jul 16, 2009

فرانسه ببین چه کارت می کنیم
مرگ بر کوشنر
مردشوره دمکراسیتونو ببرن

-- Saxmann ، Jul 16, 2009

Halam az france va moze' girihaye siasishun be ham mikhore...in hamunk eshvari hast ke khomeyni ra parvaresh dad...

-- بدون نام ، Jul 16, 2009

فرانسه زن خوشخوابه ای ست که هر کس بیش دهد بیش با او گذران خواهد کرد. ولی ما بیشتر می دهیم، با ما بمان، زود حرف نزن آقای کوشنار صبر کن تا فردا شب، صبر کن تا فردا شب صبر کن/ عزیز جان عاجاله نکن.
تو هم با ما بیا به نماز جمعه نترس مسلمان نخواهی شد!

-- بدون نام ، Jul 16, 2009

توی دهن دولت فرانسه باید زد اگر این کار را بکند. از حالا باید اینقدر فشار بیاریم تا جرات این کار رو نداشته باشند.

-- آرش ، Jul 16, 2009

فرانسه طبق معمول اول کلی هارت و پورت میکنه ولی خودش همیشه اولین کشوریه که درمقایسه با کشورهای دیگر اروپایی دست به سازش میزنه.متاسفانه اکثر سیاستمدران فرانسوی از بعد از جنگ جهانی دوم تا امروز همیشه از این سیاست تبعیت کرده اند تا از یک طرف خود را در جبهه مخالفت با حکومت های استبدادی و ناقص قوانین بین المللی جلوه دهند و از آن طرف منافع اقتصادی کشورشان را درقالب این شعارها به خطر نیاندازند.فکر می کنم نیازی نیست که چشم به کمک غرب بدوزیم.همانطور که روشنفکران منصف غربی به درستی اعلام کرده اند «جنبش سبز ایران» یک جنبش کاملا ایرانی است و درپی پیاده کردن الگوهای غربی نیست.بنابراین فکر می کنم از این نظر که دولت سارکوزی و سیاست خارجه کوشنر دولت احمدی نژاد را به رغم همه جنایات آشکار علیه حقوق بشر به رسمیت خواهند شناخت هیچ نباید دلخور و متاسف بود و برعکس باید خرسند بود چرا که این به خوبی نشان می دهد که مطالبات مردم ایران جنبه ای کاملا ملی و ایرانی داشته و از الطاف و کرم سیاست پیشگان اروپای غرب بی نیاز است

-- همایون ، Jul 16, 2009

نفت غليط تر از خون است. اگر واقعاً مي خواستند از جنبش آزادي خواهي ايرانيان دفاع کنند، فقط لازم بود که صادرات بنرين را به ايران قطع کنند. دولت خيلي سريع ساقط مي شد. اين جنبش از داخل ايران شروع شده و خدا را شکر که هيچوقت دستش را به سوي دول خارجي ويا سرسپردگان دول خارجي دراز نکرده. قابل توجه کساني که به اميد اروپا نشسته اند.

-- محمد ، Jul 16, 2009

یک خبر جانانه به شما بدهم دوستان غیر مسلمان ما همین الان به خانه ی ما آمدند تا بگویند که فردا با ما به نماز جمعه خواهند آمد. من این مسئله را به ایران و ایرانی و به ایرانیت تبریک می گویم. به این می گویند استفهام مراحل شناخت سیاسی اجتماعی یک جامعه. درود بر برادران غیر مسلمان خودم که البته من خود نیز از چندین سال پیش تنها مسلمانزاده ای بیش نیستم و به ارتداد و کفر و بیدینی خود مباهات می کنم و البته به نماز جمعه ی فردا خواهم رفت، و باید بگویم که با جمع تفریق ما بیست و سه نفر خواهیم بود. اگر زیادتر شدیم تا اینترنت را قطع نکرده اند خبرتان می کنم. چون گویا اینترنت در شهرک غرب کاملا متوفق شده و کم کم همه جا را فرا می گیرد. در هر حال تا فردا میدان نماز جمعه. نماز فردای ما در تهران و اصفهان و شیراز و مشهد و هر کجای ایران یک معجزه خواهد کرد!
سلام بر شهدای راه ایران زمین، سلام بر ندا و سهراب سلام بر خانوادههای آنها درود بر شما ملت بزرگ ایران که ما را سرفراز کردید. شما باید بدانید که ما راه دیگری جز سرنگونی این حکومت و بر پایی ایرانی آزاد و آباد نداریم، ما باید نه تنها به مهاجرت پایان دهیم بلکه باید تمامی ایرانیان را که در خارج زندگی می کنند و گلهای سرسبد علوم و فنون و هنر های جهانند را بکشور برگردانیم. آنها نیز گویا بسیار تا بسیار در خارج فعالند. زنده باد ایران مرگ بر روحانیون بر قدرت مرگ بر حکومت اسلامی .
پیش مرگ ایران زمین

-- پیش مرگ ایران زمین ، Jul 16, 2009

متاسفم ولی هر کس دنبال منافع خودشه نه اصول انسانی. ولی آقای کوشنر نمی دونه که اینها فقط حرف زور را می فهمند.

-- بدون نام ، Jul 16, 2009

We have to tell to France that you European countries always were the US followers and always watched for US reactions . Why you are not waiting this time to see what Obama will say? What is wrong with you

-- SMS ، Jul 16, 2009

اگر همه دولت های دنیا هم او را به رسمیت بشناند ، مردم برایش پشیزی ارزش قائل نیستند. مکر صدام حسن را همه به رسمیت نمی شناختند؟ مگر استالین را همه به رسمیت نمی شناختند ؟ بگذار هرکس دوست داشت به هر دلیل دست دوستی به او بدهد. اما این جنبش سبز است که بالاخره او را سز جایش خواهد نشاند.

-- شاهین ، Jul 16, 2009

Shame on France.
Are they really Victor Hugo's sons and daughters

-- بدون نام ، Jul 16, 2009

دار ودسته مماشا ت با اخوندها همچون کو شنر وزیر خارجه فرانسه خوب میدانند که سرنوشت مردم ایران نه در پاریس و نه در هیچ جا به جز تهران تو سط مردم ایران رقم نخواهدخورد.و باید گفت دست خاین کوتاه
حمید

-- Hamid ، Jul 16, 2009

وزیر امور خارجۀ فرانسه در جای دیگری از سخنانش اظهار داشت که فرانسه در صورتی محمود احمدی نژاد را به عنوان رئیس جمهوری جدید ایران به رسمیت خواهد شناخت که او به همین عنوان "از سوی همه" و به ویژه از سوی دیگر نامزدهای انتخابات اخیر ریاست جمهوری ایران به رسمیت شناخته شود.

فکر کنم مترجمتون بد فهمیده

--------------------------------
زمانه: مخاطب گرامی: با این که آن بخشی که شما افزوده‌اید در قسمتی از خبر بخش فارسی رادیو بین‌المللی فرانسه دیده می‌شو.د ولی در نقل قول‌های مستقیم از آقای کوشنر در منابع اصلی رسمی فرانسه از جمله خبرگزاری فرانسه دیده نمی‌شود.

-- hamid ، Jul 16, 2009

همین فرانسه در طول تاریخ همیشه خون ملت ایران رو مکیده. حالم از این دنیای کثیف و آدمهای بی‌ شرافت به هم میخوره.

-- بدون نام ، Jul 16, 2009

oh my god. this is horrible

-- بدون نام ، Jul 16, 2009

مهم نيست اين ديكتاتور كوتوله و ارباب در حال احتضارش را به رسميت بشناسند يا نه. مهم سرنوشتي است كه ما ايرانيان بايد براي آينده ايران و فرزندانمان رقم بزنيم. استوار باشيد و هر كجا هستيد ايراني باشيد. تا ايراني آزاد از هر خودكامه خون ريز و خونخواري بسازيم.

-- سربلند ، Jul 16, 2009

دوستان «حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه‌ی کیهان، در مقاله‌ای منتشره در روز پنج‌شنبه، ۲۵ تیرماه، نوشت، خبر موثق دارد که عده‌ای با «ظاهر حزب‌اللهی‌» می‌خواهند در نماز جمعه‌ی فردا ایجاد اختلال کنند. حسین شریعتمداری که نمایند‌ه‌ی آیت‌الله خامنه‌ای در کیهان است توصیه می‌کند، «بنابراین نمازگزاران باید توجه داشته باشند که فریب این ترفند را نخورند و کسانی را که احتمالا شعارهای تفرقه‌انگیز می‌دهند، طرد کرده و از خود برانند.» (منبع دويچه وله)

ما جنبش سبز هم به شريعتمداري تبليغاتچي و بچه‌هاي به قول خودش با «ظاهر حزب‌اللهي» خوشامد مي‌گوييم. دست جنايتكار تو و اون دارو دسته اوباشت ديگه براي ما مردم رو شده. دست پيش و گرفتي كه پس نيفتي. كدام ايراني آزاده‌اي حاضر است كيهان سراسر دروغ را بخواند و اين سناريوهاي بچه‌گانه را باور كند. تو هم مهره سوخته‌اي هستي كه روزي بايد به ملت ايران حساب پس بدهي.

-- سربلند ، Jul 16, 2009

این خبر متاسفانه درست است. خبرگزاری فرانسه خودش نوشته:

France's foreign minister said on Thursday that Paris will recognise Mahmoud Ahmadinejad's re-election as president of Iran but also build ties with the opposition movement ranged against him.

Addressing lawmakers during a parliamentary question session, Bernard Kouchner said that as Ahmadinejad had been proclaimed president in Tehran it would be "useless and counterproductive" for France alone to reject this".

-- سهند ، Jul 16, 2009

سلام.در هیچ روزنامه یا سایت فرانسوی از زبان برنارد کوشنر ذکر نشده که دولت احمدی نژاد را به رسمیت می شناسه. فقط بی بی سی اینو ذکر کرده.می شه منبع دقیق بدهید که شبهه رفع شه چون در فرانسه چنین خبری درج نشده!!!

-----------------------
زمانه: وقت شما مخاطب محترم خوش. به درخواست شما، لینک‌هایی به متن منبع خبر اضافه و گفته رادیو بین‌المللی فرانسه در این مورد نیز به خبر افزوده شد. منبع اصلی خبر همان‌طور که در متن آمده سرویس خبری خبرگزاری فرانسه است که از سوی رسانه ما مستقیماً دریافت می‌شود.

-- رها ، Jul 16, 2009

اشکال در ترجمه غلط از بخش فارسی خبرگزاری فرانسه بود که الان اصلاح شده و متن کامل اینجاست:http://www.rfi.fr/actufa/pages/001/accueil.asp

-- ali ، Jul 16, 2009

ما اگر منتظر کمکهای خارج از کشور بودیم که خودمون نمیریختیم تو خیابونا اعتراض کنیم
مثل عراق و افغانستان میشستیم یکی دیگه بیاد به اسم آزادی همه عزیزامون رو بکشه بعد هم صاحب کشور بشه
کشورهای دیگر هم جز منافع خودشون به چیزی فکر نمیکنن و درستم اینه
بعدشم این بدبختا هم از این روانی میترسن
پیروزی با ماست جیران

-- جیران ، Jul 16, 2009

Radio Farda:
"اظهارات وزیر امور خارجه فرانسه در ساعات اولیه پس از سخنرانی او به گونه ای متفاوت منتشر شد و خبرگزاری فرانسه در متن خبر انگلیسی خود از وی نقل قول کرد که پاریس دوره دوم ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد را به رسمیت می شناسد.

ولی ساعاتی بعد، وزارت امور خارجه فرانسه متنی فرانسوی در اختیار این خبرگزاری قرار داد که در تضاد کامل با متن انگلیسی آن است و آقای کوشنر به رسمیت شناختن دولت دهم را منوط به توافق «همه» کرده است. "

-- بدون نام ، Jul 16, 2009

آقای کوشنر به نظر میرسد درخواست جنبش اپوزیسیون ایران از اتحّادیه اروپا را که بنا به گفتهُ آقای مخملباف (به نقل از آقای موسوی) به‌رسمیت نشناختن دولت احمدی نژاد است، نادیده گرفته است. او در عین حال از دیگر مقامات فرانسه خواسته است تا «تماس‌هایشان را با جنبش اپوزیسیون چند برابر کنند». این دو موضع در دریشه با هم مغایرت دارند (سیاست ضدّ و نقیض) و این سیاست در نطفه شکست می خورد. نتیجهُ این سیاست، تضعیف جنبش اپوزیسیون در ایران و یک احمدی نژاد با بمب اتم است. در این صورت تنها راه نظامی برای غرب باقی میماند که این باعث عدم ثبات کلّ منطقه میشود.

بهتر است اتحّادیه اروپا و آمریا از این فرصت تاریخی استفاده کنند و دولت احمدی نژاد را به‌رسمیت نشناسند و حتّی لایحه ای در این زمینه برای تصویب به سازمان ملل ارائه دهند. در این صورت است که دولت احمدی نژاد رأی اعتماد از مجلس نخواهد گرفت و مجبور به استعفا خواهد شد. به مشروئیت نشناختن دولت احمدی نژاد از سوی سازمان ملل (که مسلّم بدانید به تأیید % ٩٩ ممالک جهان خواهد بود) از هزار تحریم هم مؤثّرتر خواهد بود.

عدم اجرای قطعنامه های سازمان مل در رابطه با برنامهُ اتمی و همچنین زیر پا گذاشتن قوانین اوّلیهُ حقوق بشر و کشتارمعترضین به انتخابات در ملع عام، از دید قوانین بین المللی، سازمان ملل را موظّف میکند که دولت احمدی نژاد را به‌رسمیت نشناسد. در غیر این صورت خود سازمان ملل این قوانین رانادیده گرفته است.

-- بهزاد ، Jul 17, 2009

belakhare be rasmiyat mishnase ya na? Radio France webpage neveshte ke be sharti be rasmiyat mishnase ke "hameh" az jomleh candid haye dige ham be rasmiyat beshnasan! ma ke gij shodim!!!

-- nashenas ، Jul 17, 2009

گور پدر هر کدوم از این رهبران و روسای جمهور در هر کشور خارجی اعم از غربی و شرقی و شمالی و جنوبی و فقیر و غنی که هر چی دلشون میخواد بگن و با هر کی دلشون میخواد مذاکره کنن!

یکی از شعارهای اصلی اوایل انقلاب که دیگه سالهاست فراموش شده چی بود: نه شرقی نه غربی *جمهوری* اسلامی!

حالا که این *حکومت* اسلامیه و دیگه جمهوری نیست و هم خروار خروار از نشیمنگاه غرب میخوره و هم قلپ قلپ از ماتحت شرق نوش جان میکنه و هم به شمال باج میده و هم به جنوب تا بتونه سر قدرت بمونه و از ملت بی دفاع و مظلوم ایرون باج بگیره! تو اصطلاح لوطیا به این میگن "باج بگیر بی ...ایه!" که چون زورش به مردم محل و بیرون از خونه نمیرسه، از اهل خونه خودش باج میگیره! حالام دیگه داد اهل خونه در اومده و چون میدونن این بابا زورش فقط به اسلحه و چاقوشه، بهترین کار اینه که اول سعی کنن خلع سلاحش کنن و بعد ترتیبش رو اونجوری که باید بدن.

از این قدرتهای خارجی هم هیچ امیدی نمیره. اونا اگرم جنبش مردمی ایران رو حمایت کنن (که نخواهند کرد!) فقط به خاطر منافع خودشونه، اونم نه منافع ملت خودشون، که منافع دولتمداران و سرمایه داران و دزداشون، که هم دارن ملتهای خودشونو می چاپن و هم ملل دیگه مثل ما رو!

امید این ملت فقط و فقط باید به خودش باشه و نیروهای درست و مومن داخلیش!

اولین کامنت رو که با اسم "بدون نام" نوشته شده بخونید. بهترین حرفا رو زده. امیدوارم همه از روشهای توصیه شده این دوست خوب استفاده کنن!

-- ایرانی ، Jul 17, 2009

.... یعنی در واقع کوشنر شناسایی احمدی نژاد را موکول و حتا حوالت به محال می کند. حیف است که احساسات ایرانیها بدون جهت بر علیه یک کشوری به اهمیت فرانسه تحریک شود. متشکر از شما و سایتتان.
ما رفتیم تظاهرات! با پرچم سبز و با ابزار نماز جمعه!

-- بدون نام ، Jul 17, 2009

اون وقتيكه ايرانيها راحت گول ميخوردن ديگه گذشت .
اون مال وقتي بودكه مردم بفكر تاريخ كشورشون نبودن و زياد نميدانستند موضوع چيه .
اينم برميگرده به پدرو مادر و ابزارهاي اطلاع رساني
از قديم و نديم پدر مادرهاي پدر مادر ما بهشون ياد داده بودن كه وقتي آخوند ميبيني بهش احترام بزار چون لباس پيامبر تنشه .
ماهم از پدرمادرمون همينارو شنيده بوديم
ولي حالاكه همون پدرومادر و بچه هاشون ميبينن نه بابا اين اشخاص بي ... تر از اوني هستند كه تاحالا فكرشو ميكردن ، ديگه موضوع فرق كرده
الآن ديگه مردم خيلي خوب اين بازيهارو بلد شدند . كسانيكه شعور بالايي دارند ميفهمند كه اين نافرمانيها ديگه بدست آخوندها و حتي امثال موسوي هم خدايت نميشن . بلكه توسط خود مردم ابداع ميشه و اگر امثال موسوي هم بخواهد تعلل كنه عقب مبافته . يعني هركي نجنبه از قطار جا ميمانه و گرگها و وحشي هاي خليفه ميان تيكه پارش ميكنن .
هاشما هم اينو خوب فهميده با چند هفته تآخير خودشو رساند . ديگه امثال فرانسه و انگليس و روسيه وغيره كه نبايد فكر كنن هنوز در قرن 19 هستيم كه بتونن با اون روشها يه مملكتي رو بچاپن .
تموم شد . بهشون نشان ميديم ايراني يعني ايراني .
ما داريم از يك دوره رخوت و خواب چند هزار ساله بيدار ميشيم
مردم دانستند كه از وقتي اين اسلام در اثر بي كفايتي يك سلسله و عدم اتحاد مردم وارد كشور پهناور ايران شد چه بلايي نبود كه ديگه برسر اين سرزمين نيامده باشد

هر چند افراد وطن پرستي بودند كه خواستند اين وضع را سروسامان بدهند ولي عمر آنها و جانشينان آنها كوتاه بود
نميخوام توهين به اديان كنم ولي اسلام بدرد ايراني جماعت نميخوره چراكه ما ايرانيها در سرشت خودمان خداوند را قبول داشته و در ذات ما چون اين مسائل وود داشت فكر ميكرديم هركي بنام اسلام و خدا مياد پرچمدار ميشه يعني ديگه آخرشه

گذشت زمان بسياري از مسائل را روشن ميكنه

زنده و پاينده باد
ايران و فرزندان به حق آن

-- نادرشاه ، Jul 25, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)