تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

واکنش رضا پهلوی به رویدادهای ایران

رضا پهلوی فرزند شاه سابق ایران، در گفتگو با خبرگزاری سی‌ان‌ان، در واکنش به رویدادهای اخیر ایران، جمهوری اسلامی را «تایتانیک در حال غرق شدن» خواند.

ولیعهد سابق ایران، از دولت‌های غربی خواست که از «جنبش دمکراتیک مردم ایران» پشتیبانی کنند.
وی در گفتگو با شبکه سی‌ان‌ان از رویدادهای اخیر به عنوان «فرارسیدن لحظه حقیقت» یاد کرد.

در این گفتگو، رضا پهلوی هنگام حرف زدن در باره ندا آقاسلطان دختر جوانی که در روز شنبه بر اثر تیراندازی مأموران حکومت به قلبش کشته شد، منقلب شد و گریست.

وی گفت که «صدای دمکراسی‌خواهی و حقوق بشر در ایران طنین انداخته و جمهوری اسلامی مثل تایتانیک در حال غرق شدن است.»

رضا پهلوی گفت که وی از «نارضایتی در میان پاسداران انقلاب و نیروهای امنیتی ایران» خبر دارد و شنیده‌است که ماموران امنیتی به تدریج از رژیم رو برمی‌گردانند. به گفته وی»برخی از مأموران امنیتی بعد از انجام کار روزانه به خانه رفته و با تغییر لباس به صف تظاهرکنندگان می‌پیوندند.»

رضا پهلوی گفت که وی از «نارضایتی در میان پاسداران انقلاب و نیروهای امنیتی ایران» خبر دارد

رضا پهلوی از موضع‌گیری و لحن باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در قبال رویدادهای اخیر ایران ستایش کرد اما گفت:
«بین دخالت در امور داخلی یک کشور و دفاع از اصول دمکراسی و حقوق بشر تفاوت هست. ما از موضع‌گیری اوباما استقبال می‌کنیم. این دقیقاً همان چیزی است که ایرانیان داخل کشور از رهبران جهان و شخصی چون اوباما انتظار دارند که پیام امید و تغییر او برای خیلی‌ها الهام‌بخش است.»

وی گفت اگر خشونت علیه تظاهرکنندگان شدت پیدا کرد، اوباما و سایر رهبران جهان باید تاکتیک‌های خود را عوض کنند.

رضا پهلوی در پایان این مصاحبه گفت:
«پرسش این است که حکومت‌های جهانی در این زمان چه خواهند کرد؟ آیا ما دوباره شاهد میدان تیانانمن دیگری خواهیم بود؟ یا این بار فرق خواهد کرد؟»

اشاره وی به تظاهرات گسترده دانشجویی در میدان تیانانمِن (صلح آسمانی) پکن بود که در ۱۳ مه ۱۹۸۹ رخ داد. در این واقعه صدها معترض و غیر نظامی غیر مسلح توسط ارتش چین به قتل رسیدند.

رضا پهلوی از سال ۱۹۷۹ یعنی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و سقوط سلطنت پهلوی، در آمریکا و در تبعید به سر می‌برد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

ببینم رضا پهلوی با دیدن صحنه تدفین شهدای 17 شهریور هم گریه می کنه ؟
با یاد اوری 28مرداد چی گریه می کنه ؟
با فکر کردن به حرفهای پدرش پس از تاسیس حزب رستاخیز گریه می کنه ؟

-- احسان ، Jun 23, 2009

هر ایرانی در هر کجای این دنیا که از قتل و غارت در کشور ایران توسط این نظام فریبکار و جنایتکار افشاء گری می کند و از حقوق شهروندی و مدنی ایرانیان دفاع می کند، قابل احترام است.
کوروش،

-- Korosh ، Jun 23, 2009

احسان خان! آره رضا پهلوي واسه اونا هم گريه ميکنه. از همه بيشتر واسه کم سوادي و عقب موندگي بعضي از ايرانيان گريه ميکنه. واسه اينکه واقعيت و دروغ رو نتونستند به موقع تشخيص دهند گريه ميکنه. برو يه کم در مورد واقعيت رويدادها و 17 شهريور و انقلاب و جنگ و نفت و ... مطالعه کن انوقت شما بيشتر از ايشون گريه ميکني نه اينکه متلک بگي.

-- احمد ، Jun 23, 2009

Nazare har irani magar Raza Pahlavi dar bareye etefaghate jadide Iran ahamiyat darad. man ham baraye ghorbaniane Jomhorie eslami geristam.

-- yek engelabi sale 57 ، Jun 23, 2009

احسان برادر من، این گریه یعنی همانی که تو می خواهی. او حتا وقتی از ایران هم رفت هنوز بچه بود چه برید به کودتا و از این حرفها، ما هرگز به دوران پهلوی بی حب و بغض نگاه نکرده ایم. فقط به تبلیغات توجه کرده ایم و نه به واقعیات جامعهی خودمان. حکومت پهلوی بسیار اشتباه کرد، بزرگترین اشتباهش این بود که پیش از آنی که خمینی رهبر انقلابی باشد که اسلامی شد این او بود، شاه بود که رهبر این انقلاب بود. اما یادمان باشد که گروههای چپ و خصوصا حزب ناصادق توده و گروههای چپی مانند فداییان و مجاهدین هم در این رابطه گناهکارند. آنها وقتی پاکروان که شخصیتی بینظیر در تاریخ ایران بود و شد رییس ساواک آن کردند که نبایست می کردند و شاه نصیری آدمخوار را که دست کمی از همین خامنه ای و احمدی نژاد نداشت را آورد کرد رییس ساواک. آری برادر کسی تاریخ ایران را بدرستی ننوشته است. ولی من درد دل ترا هم می فهمم. امیدوارم خیال نکنی که یا سلطنت طلبم و یا در پی اعاده ی حیثیتی بی پایه برای خاندان پهلوی نه؟

-- بدون نام ، Jun 23, 2009

اگر این نظام ندا کش ادعای 17 شهریور داره که باید بگم 17 شهریوری وجود نداره یا اگر هم داره همین ها مردم را کشتندو گفتن شاه کشت.و اینکه شاه زن و دختر نکشت ...
چشمان خود را به روی حق باز کنید

-- رضا ، Jun 23, 2009

agha in regime natijeye siasat o khoshoonat padar hamin ...ast ke delnazok ast.ma dar on zaman shahed on khoshoonatha ham boodim.inha ke emrooz adam mikoshan ,in adam koshi ra dar zendanhaye pedar ichan tamrin kardand.zemnan rahat ast ke adam dar gharb bashad va begooyad lengesh kon! movazeb bashim ke gharbia rajaviha o ishan ra be ma ghaleb nakonan;behtarin rah kahesh o ejtenab az khoshoonat ast

-- بدون نام ، Jun 23, 2009

اینکه رضا پهلوی برای ندا ویا یاران ندا بگرید نه عجیب است نه مهم.مهم آنست که اشتباهی که پدران ما در دوران انقلاب کردند را ما تکرار نکنیم .ایران نه به شاه نیاز دارد نه به ولایت فقیه که به عبارتی شاه دوم است. مسلما حرکات جدید که توسط مردم شجاع ایران انجام میشود حرکاتی است در جهت رسیدن به دموکراسی ولی این حرکت نیاز به صبر و شکیبایی دارد. ااز مشروطه تا به امروز ما بدنبال دموکراسی دویده ایم.همه میدانند که در دنیای امروز حکومت تک بعدی مثل حاکمیت شاه و یا حاکمیت امپراطور و یا ولایت فقیه خنده دار و مضحک است . حداقل رضا پهلوی و خانواده اش که در کشور های دموکراتیک تحصیل کرده و بزرگ شده اند این را باید بدانند که یک مدیریت یک کشور وحکومت سلطنتی متحجر و قدیمی است .اینکه شاه چکونه این را نفهمید عجیب است . حواسمان باشد که سال 57 هم مردم به امید دموکراسی انقلاب کردند و دوباره خود را بدام ولایت فقیه انداختند.ایران ایران همه است در ایران ایده ال سلطنت طلبها واسلام گراها .مجاهدین کمونیست ها و.... همه و همه باید فعال باشند ولی هیچ گروهی خق حکومت و شاهی بر دیگری را ندارد . این یعنی یک جامعه آزاد

-- دوست ، Jun 23, 2009

midunid bozorgtarin moshkele shoma Saltanat Talab'ha va Pahlavi Talab'ha chie?ineke fekr mikonin aghle kollino bishtar az hame mifahmin!khejalatam khub chiezie.shomaha dige veghahato be ghebahat resundin!ruye sohbatam ba baaziya bud

-- Babak ، Jun 23, 2009

...هیچ وقت از خودمان پرسیده ایم؟؟؟ چرا ضد پهلوی ها هستیم؟؟ از مدرس/خمینی تا چپ ها/ملی ها ؟ پهلوی ها چه میخواستند و این بقیه برای ایران چه میخواند؟
درس های تاریخ گاه خیلی دردناک هستند! (یک چپ سابق)

-- Homayoun ، Jun 23, 2009

Mr. Rza Pahlavi first of all give all stolen money by your father and all your reletives back to iranian, then go back to iran fight against ayatollahs , if you prevaile then you deserve to run for office. remember we do not need "KIng" any more

-- Reza ، Jun 23, 2009

be har hal hamantor ke hich kodam az ma hamchon pedaran va madaraneman fekr nemikonim pas dorost nist ke reza pahlavi ro ba pedaresh be sanjim va albate pedaresh khadamati ham kard va albate jenayati ham kard vali alan bayad be ayande andishid va be Iran o Iranian

-- Mrz ، Jun 23, 2009

به نظر من در این موقعیت حساس باید دست همه ی کسانی که صدای آزادی خواهی ملت ایران را به جهان می رسانند به گرمی فشرد . فکر می کنم سی سال برای بر روی سر و کله ی هم زدن که شاه کی بود و مصدق چی بود و 28 مرداد چی چی بود کافی باشه. نباید در گذشته غرق بشیم . باید چشم به آینده داشته باشیم و از اشتباهات گذشته ی تاریخی خودمون درس بگیریم و نه در اینکه در گذشته های کشورمان در جا بزنیم .الان تاریخ ایران در حال ورق خوردن است و ما باید هوشیار و آماده باشیم که از این فرصت تاریخی برای رهایی از زنجیرهای حکومت آخوندی استفاده کنیم .

-- سامان ، Jun 23, 2009

به آقای رضا پهلوی!
فکر نمی کنید به آن اندازه که عمر نوه ونتیجه هاتان هم قد بدهد سرزمین و مردم ایران را چپاول کرده اید؟(شما هزار فامیل)......
خون های به زمین ریخته شده امروز ؛حاصل زیادت طلبی شمایان در دیروز است و خیانت به مصدق در جهت برآورده کردن
خواستها و بالا بردن منافع قدرتمداران.آقای رضا پهلوی! به قدرت رسیدن مثلث زور و زر و تزویر امروزی؛ ناشی از سزکوب روشنفکران و اندیشمندان در زمان سلطنت پدربزرگ قلدر و پدر دیکتاتور شماست.... لابد این جبه را هم قبایی برازنده بر قامت خود می دانید !!!
آقای عزیز ! هر چه قدر جمهوری اسلامی!!!!!!!!!!! ظالم باشد دلیلی به بر حق بودن منارشی و سلطنت پهلوی نیست ؛ ماهیت هر دو گروه مردم ستیزانه است و بس.... در ضمن شما که ازتصدق سر ملت محروم ایران وضعتان خوب است! بنابراین زحمت بیهوده مکشید ....بین خودمان باشد ها ! می خواهم به شما بگویم که: آقاجان!مردم استفراق خودشان را دوباره نمیخورند!!!!!!!!!
....والسلام
باران از آلمان

-- baran ، Jun 23, 2009

احسان رضای پهلوی اون موقع هیچ نقشی در ان کارها نداشته اند به عنوان مثال آن سگ هایی که جوان مردم رو تو خیابونا کشتن کسی به بچه هاشون نمیگه شما گریه کردی یانه یا به اونها نمیگه پدر شما سگه چون اونها تقصیری ندارن که نمیفهمند بچه که نمیفهمه

-- بی نام ، Jun 23, 2009

احسان عزیز و جناب "انقلابی 57"، این پهلوی بود که زن را در ایران به جایگاهی رساند که ما در منطقه خاور میانه شاهد زنان در جایگاه وزارت و قضاوت بودیم. وگرنه هنوز هم زنان ایران بزیر برقه بودند. این پهلوی بود که ایران را چنان مدرنیزه کرد که مردان ما از "کمرچین و حجره" وارد کارخانه های صنعتی شدند. این پهلوی بود که ایرانی را به جایگاهی رساند که در چهار گوشه جهان با نشان دادن پاسپورت ایرانی، به ملیت ایرانی خود افتخار میکرد.... فقط یک لحظه... فقط و فقط یک لحظه بیایید بمانند یک فیلم سینمایی، خاندان پهلوی را از فیلم تاریخ ایران "کات" کنیم و در آوریم و "قاجاریه" را به "جمهوری اسلامی" بچسبانیم. و ببینیم که چه دیده میشود!!!

-- آرش ، Jun 23, 2009

آقای پهلوی گویا اشتباه به گوشت رسوندن و یا دوستانی که از ایشون دفاع کردن احتمالا توی ایران نیستن .
من از ایران هستم و از فعالان ستاد آقای موسوی .
انگار بعضی ها دلشون میخواد از آب گل آلود ماهی بگیرن . ما قبل از انتخابات از همه چیزمون مایه گذاشتیم برای نه گفتن به احمدی نژاد و آمدن شخصی فرهنگی به راس امور . بعد از انتخابات هم اعتراض کردیم و میکنیم به نتیجه انتخابات و خواهان حذف دیکتاتوری هستیم که در حال شکل گرفتنه .
برخی دوستان که توی این 30 سال حتی نتونستن 100 نفر رو در یک جا برای تجمع حتی در خارج از کشور نسبت به ایران جمع کنن حالا با دیدن این جمعیت عظیم دارن خودشون رو میچسبونن .
نه عزیزم ما کشتارهای مردم در برای انقلاب رو که توسط پدر شما صورت گرفت دیدیم و حالا هم کشتارهای احمدی نژاد و رهبر رو میبینیم . ما خواهان آمدن موسوی هستیم و نه بازگشت به دوران پهلوی .

-- علی ، Jun 23, 2009

سلام. رضا پهلوی دستش به خون کسی آلوده نیست. اما در سیاست ایران هم آدم مهمی محسوب نمیشه. به هر حال هر آدمی انسانیتش نمرده باشه متاثر میشه. دست و پای تک تک دخترها و پسرهای به خون غلطیده ی ایران رو میبوسم و براشون اشک ماتم میریزم. اما برای آزادی ظاهرا چاره ای نداریم. ره رفتنی رو ناگزیر باید رفت و خون دادنی رو هم باید داد. هر کدوممون که فردا و فردا ها به خون خودمون غلطید مبارکش باشه انطور زیبا مردم. همه میمیرن. مگر کسی هست که نمیره؟ پس چه بهتر که زیبا بمیریم تا کنج بستر بیماری

-- یک مرد سابق ، Jun 24, 2009

ما و نه هیچ جامعه ای رو به عقب حرکت نمی کنه. ایران هم استثنا از این قاعده نیست. به نظر من تمام ما باید پشتیبان هموطنان خودمون تو ایران باشیم و مسولانه حرف بزنیم. آرزو میکنم ایران عزیز ما هم روزی یک دموکراسی کامل رو تجربه کنه که در اون هر کس فارغ از هر گرایشی حق مشارکت در سرنوشت کشور خودش داشته باشه. چیزی که ما نباید بخوایم شاهی دیگر یا ولی فقیهی دیگر یا هر گونه قدرت مطلقه دیگه ای که حق مردم اش پایمال کنه و جانها بگیره. هر قدرته مطلقه ای فساد آور هستش. این رو فراموش نکنیم. بهروز از کانادا

-- Behrouz ، Jun 24, 2009

مگر رضا پهلوی از برگشت به گذشته سخن گفته است!؟ ایشون از دیدن ویدئو قتل خانم ندا توسط نظام جهل و خرافات مانند میلیون ها انسان دیگر در سراسر دنیا افسرده و غمگین شده اند. دموگراسی و حقوق شهروندی یعنی کسی حق ندارد برای دیگران به بهانه های مختلف، تکلیف تعیین کند که کی حق دارد غمگین شود و یا که شادی کند. هر انسان آزاده ای با دیدن این وحشی گری افسرده خواهد شد. همه ایرانیان به اشکال گوناگون از این نظام جنایتکار و سرکوبگر و فریبکار لطمه دیده اند و ایران متعلق به همه ایرانیان است و رضا پهلوی هم یک ایرانی است. هیچ کس حق این را ندارد که به خاطر تعلقات گروهی یا حزبی حق ایرانی بودن را از کسی سلب کند. ملت ایران بهای سنگینی برای این تنگ نظری ها و جدائی ها پرداخت کرده است و سود آنرا فریبکاران و غارتگران نظام اسلامی برده اند، دیگر کافی است.
کاوه،

-- Kaveh ، Jun 24, 2009

رضا پهلوی ميتواند اعتراض خودش و همفکرانش را سازماندهی کند اما حق وارد شدن به اعتراضاتی که اساسا به ايشان مرتبط نيست را ندارد.اصلا کسی از تظاهر کنندگان از ايشان اسمی اورد ؟

-- بدون نام ، Jun 24, 2009

حکومت پهلوی با وجود خفقان سیاسی آزادی اجتماعی واسه مردم گذاشته بود که جمهوری اسلامی همینم ازمون گرفت اینه که گریه داره احسان جون...البته علی آقا تجربه نشون داده انقلاب واسه ایران حکم افتادن از چاله تو چاهه پس دلمون به میرحسین هم زیاد نباید خوش باشه شوربختانه تا وقتی جوونایی که آرمانگرایی سطحی مدل چپ نیم قرن پیش تو سرشونه سرنوشتی بهتر از عراق و پاکستان در انتظارمون نیست!

-- ویلی ، Jun 24, 2009

واقعا ما مردم ایران خیلی فراموشکاریم. پهلوی هر چه که بود برای ایران و زن ایرانی مدرنیته و آزادی آورد حقی که به قول شاه زنان خودشان هیچ زحمتی برای به دست آ وردنش نکشیدند. من 27 سال دارم و از خانواده های وابسته هم نیستم ولی واقعا تعجب می کنم از کسانی که این سگهای ج.ا. را با اون زمان مقایسه می کنند. به خاطر همین تعصب کور و مغرضانه و بی انصافی من به شخصه حاضر نیستم حرف و نظر انقلابی های آن زمان را حتی در مورد اوضاع کنونی بپذیرم.

-- بدون نام ، Jun 24, 2009

DEAR MASTER REZA PAHLAVI AGA REZA COULD YOU PLEASE GIVE US YOUR VIES AND OPINION ON YOUR FATHER AND GRANT FATHER RULES. COULD YOU PLEASE CONDEMN ANY WRONG DOING AND MASSACRE OF THE OPPOSITION ,COULD YOU PLEASE TALK ABOUT THE ROOT CAUSE OF THE ISLAMIC REVOLUTION PLEASE SPEAK ABOUT THE PAST AND DENOUNCE DICTATORSHIP AND FACISM MAY THIS ONLY BE THE WAY TO BE ACCEPTED AS AN IRANIAN FREEDOM SEEKER. .

-- REZA ، Jun 24, 2009

سلام
شاهزاده رضا پهلوی همیشه سخنان پرباری فرموده اند . آقای احسان خطای پدر را به حساب پسر نمی آورند.شاه اگر خطایی کرد تاوانش را نیز پس داد.
زنده باد آزادی

-- sanaz ، Jun 24, 2009

این آقا هم مثل اینکه بوی کباب شنیده است !!

-- بدون نام ، Jun 24, 2009

گریه های ایشونم مثل بعضی ها اشک تمساحه

-- بدون نام ، Jun 24, 2009

آیا هنوز کسی بفکر اصلاح این حکومت اسلامی هست؟ تنها راه نجات ایران تغیر رژیم است.

-- بدون نام ، Jun 24, 2009

Aghaye Reza Pahlavi mohtaram va ba shakhsiyyat hastand, hesabe ishan ro az pedaresh kamelan joda bayad kard va ishan ro ba khodesh va harfaye khodesh bayad sanjid ,
Be nazare man ishun besiar manteghi va sahih sohbat mikone

2-Iran e jadid faghat yek dowlat va yek majles niaz dare , hatta ghoweye ghazayie ham lazem nist , tamame ghozat bayad zire nazare vazire dadgostari bashan va ozwe dowlat .

Sepahe pasdaran kamelan monhal beshe va ma faghat Police va Artesh lazem darim ba niruhaye amniyyati .

mzahab bayad kamelan az siasat joda beshe eine Torkie . Mardom hamishe mosalmun khahand mund va din bayad bargarde tu masajed . Be olamaye howze aslan nabayad ejazeye vorud be iasat dad hatta dar yek democracye 100 % dige nabayad in eshtebah tekrar beshe .

tamame farmandehane sepah va basij va niruye entezami va tamame personele vezarate ettelaate feli bayad ta abad as manasebe dowlati mahrum bashand .

tamame azaye dowlate feli va sotun haye jenahe rast baraye hamishe az faaliyataye dowlati mahrum beshan , chapi ha ham bayad enzejare khodeshuno a khamenei elam konand.

Sange in banaye nefagh ro Modarres gozasht ke teze hamrahie din o siasat ro dad .

Hejab bayad ekhtiari beshe ke fesad az jamee bardashte beshe . Agar dowlat servate mowjud dar jame e ro dorost masraf kone faghr jam mishe va hajme bozorgi az fesad az tu jamee hazf mishe va kasi be khatere pul khod forushi nemikone.
Ba arezuye Irani abad va azad va modern .

-- Masud ، Jun 24, 2009

جناب پهلوي
تو رو خدا فعلا بشين و براي مردم ايران كامنت نفرست.به خدا اوضاع رو بدتر مي كني.

-- بدون نام ، Jun 24, 2009

و اما بحث شیرین چپاول، انقلابیون بعد از انقلاب میفرمودند که شاه فقید بزرگترین ثروت خصوصی دنیا را دارد!
اما چند سال پیش در یک دادگاه امریکا طی یک دعوای مالی ثروت وارث تاج و تخت ایران اعلام شد! انقلابیون بروی مبارک هم نیاوردند از غیرت انقلابی البته! رقم چیزی حدود شش میلیون دلار بود!
چپاول حضرت علما و آقازادگان و نوچگان طشتی است که هر ثانیه از بام می افتد. اگر فقط به افشانماییهای خودیها بسنده کنیم!

یا انصاف ادرکنی!

-- اورینب ، Jun 24, 2009

Aghaye Reza ta diruz khab bodan va yeho as khab bidar shodan shayad as abe gelalod chizi nasibeshan shawad.ta diruz ishan koja bodan?ya hamintor khanome Maryam Rajawi ou niz mikhahad samane matboash ra be onwane tanha namayane moarefi va khod ra bar moj sawar konad.injaneb jomhori khamenei bishtat be in sasman tarjih midaham.banabarin begsarin mardom kare khod ra ba in rejim yeksare konand va bad mardom tasmim migirand ya shah ya jomhori.Saman Alman

-- بدون نام ، Jun 24, 2009

اقاي پهلوي
شما لطف كنيد به خدمات پدر ... در حق مصدق رجوع كنيد . در ضمن فكر نكنيد كه در امريكا نشستين تا مردم دوباره به شما رجوع كنند خير از اين فكرا نكن بشين همانجا كه همين ملت كه امروز رو در روي رهبر و احمدي نژاد ديكتاور ايستاده اند اگر پات اينجا برسه تكه بزرگت گوشته . ملت ما بيدار شده و اين آخونداي ديكتاتورو هم مثل پدر تو پرت ميكنه تو زباله دان تاريخ . به اميد آن روز ايراني ازاد
آتش از دهدشت

-- آتش از دهدشت ، Jun 24, 2009

من به عنوان یک جمهوریخواه حرفهای احمقانه ی کسانی را که به رضا پهلوی ناروا می گویند را رد می کنم. اولا او بهیچ وجه ضمانت کارهای پدرش را نکرده! دو اینکه ما با انقلابمان چنان گندی زدیم که حکومت جانشین حکومت پادشاهی پهلوی با هر چه عیب که برآن بگیریم روی هیتلر و استالین و دیگران را سفید کرده چه برسد به حکومت شاه!
قدری انصاف هم چیز خوبی ست اگر چه نزد ما ایرانی ها کمیاب است!

-- شهره س. از تهران ، Jun 24, 2009

من به عنوان یک جمهوریخواه حرفهای احمقانه ی کسانی را که به رضا پهلوی ناروا می گویند را رد می کنم. اولا او بهیچ وجه ضمانت کارهای پدرش را نکرده! دو اینکه ما با انقلابمان چنان گندی زدیم که حکومت جانشین حکومت پادشاهی پهلوی با هر چه عیب که برآن بگیریم روی هیتلر و استالین و دیگران را سفید کرده چه برسد به حکومت شاه!
قدری انصاف هم چیز خوبی ست اگر چه نزد ما ایرانی ها کمیاب است!
دوستان باور کنید ما در جهان نسبیات زندگش می کنیم!

-- شهره س. از تهران ، Jun 24, 2009

یک کلام هم از ننه عروس

-- امید ، Jun 24, 2009

دوستان عزیز خکومت پهلوی هر چند دموکرات نبود اما به هیچ وجه من الوجوه با نظام دیکتاتوری فاشیستی حاکم کنونی قابل مقایسه نیست. نظام حاکم کنونی رو باید با حکومت آقا محمد خان قاجار مقایسه کرد که به میل خودش چشم مردمو درمیاورد اگه ظالم تر نباشه که هست.

-- بهار ، Jun 24, 2009

اورینب عزیز!
اولا: کلمه وارث تاج وتخت را به کار بردن بسیار غیر منطقی است اول ببینید کسی به این تاج نخوت و تخت تنبلی و مفت خوری اعتقاد دارد !؟بعد بگردید دنبال وارث!
دوم:آنچنان برای ثروت آقا رضا پهلوی یقه می درانیم که یادمان میرو د بابا بزرگ تاجدارشان آقارضا قزاق با یه لا تنبون بر تخت شاهی نزول اجلال نمودند و بقیه از برکت سر ملت عزیز بود!مثال ادعای رها کردن زن و داشتن زنهای متعدد!آقا میرپنج! (قضیه دم خروس و قسم حضرت عباس است ها!!!!!)
سوم:برویم سر ٦ میلون دارایی اعلام شدهً آقا رضا ! دوست عزیز : واقعا انقدر ساده اید ؟ یا شما هم از ساکنان محترم کوچهَ معروف علی چپ هستید؟
ارادتمند .... باران از آلمان

-- baran ، Jun 24, 2009

نه قم خوبه نه کاشون لعنت به هر دو تاشون!

-- p ، Jun 25, 2009

همه كامنت ها رو خواندم
تا كي ميخواهيم به همديگه متلك بگيم و يكديگر را كوچك كنيم و لذت ببريم
اگر كمي به علت اين نوع رفتارها در ما ايرانيها كنكاش كنيم متوجه خواهيم شد كه علتش در كمبود اطلاعات و دانستنيهاي ماست
به ما تلقين كرده بودند كه نميفهميم و عقل انسان ناقص است و براي برخي كارها و اعتقادات بايد از كساني تقليد كنيم
ريشه و عيب كار در اينجاست
ايرانيها بايد پي ببرند كه چي بودند و چي شدند و چرا نميگذارند كه به ماهيت اصلي خودشون برسند . براي اينكه ميدانند چه اتفاقي ميافته . كوتاه شدن دست استعمارگران

پس بياييم همديگر را دوست داشته باشيم و كمي هم انتقاد پذير باشيم و به قول اون هموطن انصاف را مد نظر بگيريم

دوستتون دارم . از شاهرود

-- حميد ، Aug 21, 2009

آقای رضا پهلوی! میشه بپرسم حقوق بازنشستگی آقاتون چقدره؟! کفاف زندگیتون رو میکنه؟!

-- دوستدار مصدق ، Nov 8, 2009

رضاشاه اول وقتی ایران رو گرفت ایران مشتی خاک بود و وقتی که از ایران رفت فقط مشتی خاک برداشت و رفت
حالا حسابشو بکن اگه بعد از قاجاری ها همین آخوندا میومدن ایران الان چطور بود

-- فرهاد ، Nov 26, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)