تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

موسوی: اجازه ندهید خشمتان را برانگیزند

میرحسین موسوی ششمین بیانیه خود را بعد از وقایع روز شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۸۸ و در رابطه با این وقایع منتشر کرد.

متن این بیانیه یک‌شنبه‌شب در تارنمای کلمه منتشر شده‌است.

این نامزد دهمین دوره ریاست‌جمهوری ایران، در این بیانیه خطاب به مردم گفت:‌ «اجازه ندهید کسانی که برای ناامیدی و ارعاب شما می‌کوشند خشمتان را برانگیزند.»
میرحسین موسوی در بیانیه خود «قانون‌گریزی مسئولان» را عامل اصلی حوادث اخیر دانسته‌است.

وی در این بیانیه پس از ابراز سوگمندی از کشته شدن معترضان گفته‌است:

«تیراندازی به مردم، پادگانی شدن فضای شهر، ارعاب، تحریک و قدرت‌نمایی، همگی فرزندان نامشروع قانون‌گریزی شدیدی است که در معرض آن قرار داریم و عجبا که بانیان چنین شرایطی دیگران را به این خطا متهم می‌کنند. به کسانی که مردم را به خاطر اظهار نظر قانون‌شکن نامیده‌اند خبر می‌دهم که بی‌قانونی بزرگ عدم اعتنا و نقض صریح اصل ۲۷ قانون اساسی از سوی دولت در عدم صدور مجوز برای اجتماعات مسالمت‌آمیز است.»

موسوی: کشور متعلق به شماست. اعتراض به دروغ و تقلب حق شماست

بیانیه ششم موسوی ادامه می‌دهد:
«هم‌چنان مردم عزیز را به خویشتنداری دعوت می‌کنم. کشور متعلق به شماست. انقلاب و نظام میراث شماست. اعتراض به دروغ و تقلب حق شماست. به احقاق حقوق خود امیدوار باشید و اجازه ندهید کسانی که برای ناامیدی و ارعاب شما می‌کوشند خشمتان را برانگیزند.»

وی در خصوص پرهیز از خشونت ادامه می‌دهد:
«در اعتراضات خود همچنان به پرهیز از خشونت پایبند بمانید و چون پدران و مادرانی دل‌شکسته با رفتارهای نامتعارف فرزندانتان در قوای امنیتی برخورد کنید. در عین حال از نیروهای نظامی و انتظامی انتظار دارم نگذارند خاطرات این ایام لطمه‌های جبران‌ناپذیر به روابط آنها و مردم بزند. این که نام و نشان شهیدان، مجروحان و بازداشت‌شدگان به خانواده آن‌ها اطلاع داده نشود و آنان در سرگردانی قرار گیرند هیچ سودی در برقراری آرامش ندارد و تنها احساسات را جریحه دار می‌کند. همچنین است دستگیری‌های فله‌ای که تنها موجب هتک پرهیزها و برداشته شدن رعایت‌ها میان فرزندان نظامی و انتظامی ملت و بدنه جامعه می‌شود.»

محور اصلی بیانیه پنجم میرحسین موسوی اشاره به حق قانونی مردم بر پایه قانون اساسی برای تجمع مسالمت‌آمیز بود.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

agaye mousavi cheh migui? man sarasar khashmam. va bar alaieh in jenayatkaran ke in chenin mardom bi gonah ra mikoshand , mossalah khaham shod

-- farzin ، Jun 21, 2009

یک بار دیو سیاه اسلام ناب محمد، جنگ افروز ترین و جنایتکار ترین دین بیدار شد، اما اینک غولی دیگر در حال بیدار شدن است غولی خفته در اعصار و قرون ایرانیت، و شما در نماز های کریه جمعه تان که بوی گند شقاوت و ناجوانمردی و خشونت از گلویتان همچون مدفوعی که استفراغ شود در فضا می پراکند و خبر مرگ این دیو سیاه چهره ی سیاه کار سیاه خواه را می دهد. ولی اما این غول دیگر را بیدار نیکنید که ریشه ی جانتان را خواهد خشکاند و شما دینتان را در همان چاه جمکران که در هر خانه ای شعبه دارد خواهند انداخت بیدار شوید پیش از آنی که این غول سراسر خشم و خروش و قدرت بی منتها بیدار شود. و شما را در آتش خشمش بسوزاندو بیدار شوید، بیدار!

-- بدون نام ، Jun 21, 2009

از این پس میشود به فرعون و فرعونیان گفت سلام ازاین پس میشود به یزید و یزیدیان گفت سلام از این پس میشود به هیتلر و هیتلری ها گفت سلام اما به مزدوران قدرت و ملکت نمیتوان گفت سلام زیرا رویشان آنقدر سیاه و زشت است که هیچ آدمی را یارای نگاهی بر آنان نیست این حرامیان بنده گان خدا را بنام خدا به مسلخ میبرند تا خود بر پرنیان قدرت تکیه زنند خدا قربانی است خدا زندانی است خدا ناتوان تر از خدایان شیطانی است کدام منبری از اینان دیگر آلوده نیست کدام خونین نیست که باور دارد نعره های حقطلبانه شیطان ها را که باور دارد حرامیان زنجیر و چاقو سلاخ بدست را که در راه خدا و برای خدایند خدا مجوز مرگ خدا گواهی کشتار خدا گواهی ظلم وزورشان بیش نیست خدا در دستشان زندانی است اینان ایمان را کشتند مردم را نکشتند اینان ایمان را زدند مردم را نزدند اما گور خود را نیز کندند زیرا حق هرگز نمیمیرد امید نمیمیرد از پس امروز فردایی نیز هست خورشید روزی دگرگونه بر خواهد تابید

-- دارا ، Jun 21, 2009

آقای موسوی, جواب خون را با خون باید داد. کشتن و کشته شدن در راه آزادی افتخار است. دیگر با خواری و پستی زیستن کافی است. این آخرین نوشته ماست. درود بر ایران.

-- بی نام ، Jun 22, 2009

خامنه ای باید برود

-- خاتم ، Jun 22, 2009

تقاص روزگارو عزیزان از دست رفته مان را از آخوندها خواهیم گرفت......

-- N ، Jun 22, 2009

آقای خامنه ای شما خود بهتر از همه میدانید که بی قانونی را قبل و بعد از انتخابات چه کسی انجام داد و اکنون شما بزرگترین بی قانونی و بل گناه و جنایت را برای ماندن در قدرت مرتکب میشوید. آقای رهبر! امام امتت که میدانست این مردم شما هارا به دولت و مکنت رسانده است همواره تاکید به رسیدگی به مردم و رفتار به عدالت و نیکی دعوت میکرد و جانشین وی چه نیک این وصایا را به انجام میرساند. وای بر ما ! وای بر قدرت! و هیهات بر قدرتی که قرین و همنشین دین و مذهب باشد. آقای خامنه ای! این مملکت ارثیه پدرتان (مرحوم آقا سید جواد) نیست که با خون خون ریزی بخواهید به شازده بزرگتان مجتبی بگذارید. این ملک هزاران سال از برای ایرانیان ملت دوست و وطن پرور بوده و هماره مال ایشان خواهد بود. و اجازه نخواهند داد سفاکان هر چند به اسم دین بر آن تسلط یابند.

-- بدون نام ، Jun 22, 2009

اقای موسوی چون همچنان هدف حفظ نظام را دارد از حقیقت گویی گریزان است. در مملکت کودتا شده و قدرت را نیروهای بسیج و پاسداران بی رحم و ادمکش در دست گرفته اند و اقای موسوی هنوز به دروغ و تقلب در انتخابات فکرمیکند. ایشان هنوز حتی خمینی را زنده و در حیات می بیند.!! انتخابات دیگر مساله ما نیست. دهها نفر بیگناه فقط راهپیمایی کشته شده اند. وقت مسالمت گذشته و زمان زمان مقاومت و مبارزه با چنگ و دندان است. وای از انکه عده ای از ما جوانها اشتباه کرده و فریب حرفهای بی نتیجه و بی اثر موسوی و امثالهم را بخوریم.

-- بدون نام ، Jun 22, 2009

مهندس موسوی درست می گوید!
کی می خواهیم دست از احساست بازی برداریم؟ کی می خواهیم از تاریخ درس بگیریم؟ ما که اولین ملتی نیستیم که در مقابل ظلم ایستاده ایم، هند تحت رهبری گاندی توانست راه مبارزه بدون خشونت را نشان داد، و پیروزی مردم پابرهنه هند در ۵۵ سال پیش بر امپراطوری انگلیس در اوج قدرتش (پس از پیروزی در جنگ جهانی دوم) دلیل این مدعا است. شعار دادن و برانگیختن احساسات خود و دیگران بسیار آسانتر است از پیروزی بر رژیمی که در مکر و حیله دست شیطان را از پشت بسته است!
برای پیروزی بر این نظام باید تمام مردم را از تمام راههای بدون خشونت به میدان کشید. اینجا بازی شطرنجی تاریخی در میان است، طرف مقابل دارای سازمان، امکانات، و دسترسی کامل به اطلاعات است. حرکات سنجیده بر حرکات احساساتی پیروز میشوند! جمهوری اسلامی آماده خونریزی وسیع و درنده خویانه است! این کار را قبلا با گروههای سیاسی کرده، اما امروز لبه تیغ روی مردم است. هدفشان ترساندن و سرجانشاندن است. اگر بتوانند مردم را به بازی خشونت بکشانند، خشونت تمام عیارشان را رو خواهند کرد، خشونتی که سبب ارعاب مردم و به تعویق افتادن تعیین تکلیف مردم با این جنایتکاران خواهد شد.
چرا ابتکار بازی را از دستشان نگیریم؟ با تعیین محل نبرد و ابزار نبرد را ،این دارودسته مجهز را ،میتوان در نقطه ضعفشان به زانو درآورد:‌ أعتصأبأت گسترده میتوانند تمام سیستم را به زانو درآورند، کما اینکه در سالهای ۱۳۵۷ کردند. قدم برداشتن در اینراه سبب ایجاد و استحکام تشکیلاتی میشوند که برای تقابل با این سیستم ضروری است. تشکیلاتی که امروز کمبود و ضعفشان احساس می شود.
بیایید یکبار هم که شده دست از داد و فریاد احساساتی برداشته و خطاهای گذشته را تکرار نکنیم!

-- jamshid ، Jun 22, 2009

آقای خامنه ای شما خود بهتر از همه میدانید که بی قانونی را قبل و بعد از انتخابات چه کسی انجام داد و اکنون شما بزرگترین بی قانونی و بل گناه و جنایت را برای ماندن در قدرت مرتکب میشوید. آقای رهبر! امام امتت که میدانست این مردم شما هارا به دولت و مکنت رسانده است همواره تاکید به رسیدگی به مردم و رفتار به عدالت و نیکی دعوت میکرد و جانشین وی چه نیک این وصایا را به انجام میرساند. وای بر ما ! وای بر قدرت! و هیهات بر قدرتی که قرین و همنشین دین و مذهب باشد. آقای خامنه ای! این مملکت ارثیه پدرتان (مرحوم آقا سید جواد) نیست که با خون خون ریزی بخواهید به شازده بزرگتان مجتبی بگذارید. این ملک هزاران سال از برای ایرانیان ملت دوست و وطن پرور بوده و هماره مال ایشان خواهد بود. و اجازه نخواهند داد سفاکان هر چند به اسم دین بر آن تسلط یابند.

-- بدون نام ، Jun 22, 2009

دوستان آب در لانه ی ... عمامه بسر افتاده است. سایت رویه ، یا حوزآنلاین ، که نام دیگرش شیعه آنلاین است و قرار بود عزل خامنه ای را اعلام کند نیز مسدود شد. این سایت خودش اعلام کرده : «فعاليت سايت رویه متوقف شد
فعاليت سايت رویه تا اطلاع ثانوي متوقف شد.
با شكايت معاونت حقوقي رياست‌ جمهوري پرونده‌اي براي مدير سايت رویه در دادسراي كاركنان و رسانه! مطرح رسيدگي است و با دستور بازپرس رسيدگي‌كننده به پرونده، فعاليت سايت رویه متوقف شد.
این سایت در مورد عز خامنه ای و تشکیل شورای رهبری نوشته بود:
«دیدار رفسنجانی با بعضی از مراجع قم صورت گرفت
به گزارش خبرنگار رویه، آیت الله علی اکبر هاشمی رفسنجانی رییس مجلس خبرگان رهبری با بعضی از مراجع تقلید قم و نماینده تام الاختیار آیت الله سیستانی دیدار کرد.

----------

یک منبع آگاه در گفتگو با خبرنگار رویه عنوان کرد: هاشمی رفسنجانی در دیدار با مراجع تقلید به نقل خاطرات از اوایل انقلاب و شیوه حل معظلات توسط رهبر کبیر انقلاب پرداخت.

این منبع که تاکید کرد نامش فاش نگردد افزود: بنظر میرسد نیمی از نمایندگان مجلس خبرگان رهبری تمایل به تشکیل "شورای رهبری" دارند.

وی در ادامه بیان کرد: آنچه که میشود بعنوان چکیده این جلسات عنوان کرد این است که راه حل معقول در شرایط فعلی استعفای محمود احمدی نژاد است.

وی گفت: رهبر انقلاب پدر و رهبر تمام مردم است و نه یک عده ی خاص. منتهی بنظر میرسد ایشان تمایل دارند پدر و رهبر عده ای خاص باشند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار رویه که آیا جلسه ی مجلس خبرگان رهبری در قم تشکیل میگردد یا خیر، گفت: " اجازه بفرمایید در شرایط کنونی از پاسخ به این سوال معاف گردم . مطمن باشید که بزودی خبر تشکیل جلسه یا عدم آن به اطلاع میرسد". »
گر چه این نوشته هنوز روی رویه است اما آن اطلاعیه هنوز منتشر نشده یا رهبر بیشرف آدمکش مانع انتشارش شده است.
لازم بیادآوری ست که پایگاه این سایت در قم است و در حوزه علمیه و آدرسش اینجاست:
http://rooyeh.com/

-- بدون نام ، Jun 22, 2009

"خبر می‌دهم که بی‌قانونی بزرگ عدم اعتنا و نقض صریح اصل ۲۷ قانون اساسی از سوی دولت در عدم صدور مجوز برای اجتماعات مسالمت‌آمیز است.» aghaaye musavi cheraa sarih sohbat nemikonid? dar hamin ghanune asaasi( constitution) hagh ghe taam ul ekhtiyar be valiyeh motlagheh ye faghih dade hke har vaght khastan mitunan in asle 27 ya har asl e digari ru veto konan. in dar ghanun e asasi ye ma in hagh be rahbar dadeh shudeh. in hagh be maa miguyad ke ghaanun e asaasiye keshvar dar darajeh ye dovom gharar dard va nazare rahbar dar ra'se hame chiz!!!
ba in asl shoma nemitavanid dolat raabe naghze ghanun motahaam konid chon rahbar dar ruze jomeh sarihaan elaam kard ke tazaahurat va tajamoh mamnu!!!!
bejaaye baazi ba asle 27 ghanune assaasi behtar ast mehvar soh bathaayetun ru ruye in asl haaye 5 va 110 ghanun assisi begozarid. asle 110 miguyad:
وظايف‏ و اختيرات‏ رهبر: 1 - تعيين‏ سياستها كلي‏ نظام‏ جمهوري‏ اسلامي‏ ايران‏ ثس‏ از مشورت‏ با مجمع تشخيص‏ مصلحت‏ نظام‏. 2 - نظارت‏ بر حسن‏ اجراي‏ سياستهاي‏ كلي‏ نظام‏. 3 - فرمان‏ همه‏ پرسي‏. 4 - فرماندهي‏ كل‏ نيروهاي‏ مسلح‏. 5 - اعلام‏ جنگ‏ و صلح‏ و بسيج‏ نيروهاي‏. 6 - نصب‏ و عزل‏ و قبول‏ استعفاي‏ : الف‏ - فقه‏ هاي‏ شوراي‏ نگهبان‏. ب‏ - عاليترين‏ مقام‏ قوه‏ قضاييه‏. ج‏ - رييس‏ سازمان‏ صدا و سيماي‏ جمهوري‏ اسلامي‏ ايران‏. د - ريييس‏ ستاد مشترك‏. ه‏ - فرمانده‏ كل‏ سپاه‏ پاسداران‏ انقلاب‏ اسلامي‏. و - فرماندهان‏ عالي‏ نيروهاي‏ نظامي‏ و انتظامي‏. 7 - حل‏ اختلاف‏ و تنظيم‏ روابط قواي‏ سه‏ گانه‏. 8 - حل‏ معضلات‏ نظام‏ كه‏ از طرق‏ عادي‏ قابل‏ حل‏ نيست‏، از طريق‏ مجمع تشخيص‏ مصلحت‏ نظام‏. 9 - امضا حكم‏ رياست‏ جمهوري‏ پس‏ از انتخاب‏ مردم‏ صلاحيت‏ داوطلبان‏ رياست‏ جمهوري‏ از جهت‏ دارا بودن‏ شرايطي‏ كه‏ در اين‏ قانون‏ مي‏ آيد، بايد قبل‏ از انتخابات‏ به‏ تاييد شوراي‏ نگهبان‏ و در دوره‏ اول‏ به‏ تاييد رهبري‏ برسد. 10 - عزل‏ رييس‏ جمهور با در نظر گرفتن‏ مصالح‏ كشور پس‏ از حكم‏ ديوان‏ عالي‏ كشور به‏ تخلف‏ وي‏ از وظايف‏ قانوني‏، يا راي‏ مجلس‏ شوراي‏ اسلامي‏ به‏ عدم‏ كفايت‏ وي‏ بر اساس‏ اصل‏ هشتاد و نهم‏. 11 - عفو يا تخفيف‏ مجازات‏ محكوميت‏ در حدود موازين‏ اسلامي‏ پس‏ از پيشنهاد رييس‏ قوه‏ قضاييه‏. رهبر مي‏ تواند بعضي‏ از وظايف‏ و اختيارات‏ خود را به‏ شخص‏ ديگري‏ تفويض‏ كند. >
in asle 110 ejaazeh ye dekhalat dar hameh ye omur raa be rahbari midahad!

-- esmaeel ، Jun 22, 2009

پیشنهاد:هر روز در ساعات پیک مترو و"در درون قطار در حال حرکت "سرود ای ایران "هم موجب ایجاد روحیه جمعی وهم عدم امکان دخالت بسیجی ها

-- آزاد ، Jun 22, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)