تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

مجتبا پورمحسن، روزنامه‌نگار و همکار رادیو زمانه، بازداشت شد

مجتبا پورمحسن، روزنامه‌نگار آزاد، شاعر و همکار رادیو زمانه روز دوشنبه ۲۵ خردادماه در منزل خود در شهر رشت بازداشت شد.

افرادی که خود را مأمور وزارت اطلاعات معرفی می‌کردند بدون اینکه دلیل بازداشت وی را ذکر کنند، کیس کامپیوتر، برخی کتاب‌ها و فیلم‌های این روزنامه‌نگار را نیز با خود بردند.

مجتبا پورمحسن سردبیر روزنامه گیلان امروز در شهر رشت است که به مطالب فرهنگی و اجتماعی می‌پردازد. او همچنین مجموعه شعرهایی بنام «تانگوی یک نفره»، «هفت‌ها»، و مجموعه گفتگوهایی با اندیشمندان به نام «ما و غرب» را منتشر کرده‌است.


پورمحسن همچنین وبلاگی بنام «هفت‌ها» دارد که شامل یادداشت‌های او در زمینه ادبیات، هنر و فرهنگ است. او به‌طور آزاد با رادیو زمانه همکاری و ترجمه‌ها، گفتگوها و و گفتارهای ادبی برای سایت زمانه تهیه می‌کرد.

مأموران امنیتی پس از بازداشت مجتبا پورمحسن، ابتدا سه روز وی را در بازداشتگاه موقت نگهداری و در حالی که قول آزاد کردن او در قبال وثیقه را داده بودند، روز پنج‌شنبه وی را به زندان لاکان رشت منتقل کردند.

بنا به گزارش‌ها طی پنج روز گذشته شمار کثیری از فعالان مدنی، سیاسی، فرهنگی و فعالان حقوق بشر بازداشت شده‌اند که بخشی از این بازداشت‌شدگان را روزنامه‌نگاران، وبلاگ‌نویسان و فعالان رسانه‌ها تشکیل می‌دهند.

سازمان گزارشگران بدون مرز و کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران، نسبت به دستگیری روزنامه‌نگاران و ایجاد محدودیت‌های بیشتر برای کار آنها طی روزهای اخیر اعتراض کرده‌اند.

Share/Save/Bookmark


صفحه مجتبا پورمحسن در تارنمای زمانه

نظرهای خوانندگان

متأسفم...

-- هادی ناصری ، Jun 19, 2009

عالی شد. تمام این جاسوسان تانتلیجنس
غرب باید دستگیر شوند. زید آبادی همراه
پروژه آمریکایی "خاور میانه بزرگ" هم خدا را
شکر دستگیر شده است. او یکی از روزنامه نگاران کافه "صدای آمریکا" است. صادق زیبا کلام هم که مانند زید آبادی خائنی بیش نیست باید دستگیر شود. مرگ بر دشمنان ایران و حامیان غربیشان

-- بدون نام ، Jun 19, 2009

من نگران مجتبای عزیز هستم امیدوارم روزهای سخت زندان را با روحیه روزنامه نگاری خود پشت سر بگذارد و آرزو می کنم همه این کابوس وحشت و شکنجه را پشت سر بگذاریم برای همه دوستانم نگرانم

-- مهری ، Jun 19, 2009

من به عنوان یکی از خوانندگان مقالات و اشعار آقای پورمحسن به بازداشت این نویسنده ی جوان، خوش فکر و خوش قلم معترضم. امیدوارم هرچه زودتر رفع شبهه بشود و مجتبی پورمحسن را آزاد کنند.

-- خواننده ی هفت ها ، Jun 19, 2009

همین دیروز بود که گروهی از برجسته ترین روزنامه نگاران فرانسوی و دیگر کشور ها با فراخوان سازمان گزارشگران بدون مرز برابر سفارت جمهوری اسلامی در پاریس گرد آمدند و با گرفتن کارت های روزنامه نگاری شان به طرف ساختمان سفارت یک علامت به مسیولان رژیم فرستادند که آن ها با آن چه در ایران با روزنامه نگاران رفتار می شود موافق نیستند نخست نگران وضعیت روزنامه نگاران بازداشت شده اند خشونتی که با روزنامه نگاران می شود روزنامه نگاران خارجی که اخراج شده اند آن ها نگران آن بودند که بزودی زمانی برسد که دیگر هیچ شاهدی نمانده باشد برای رویدادهایی که در ایران اتفاق می افتد و این غیر قابل قبول است. برای من نیزغیر قابل قبول است بازداشت روزنامه نگاری که از پدیده های روزنامه نگاران نسل امروز ایران است .من خود خواننده ی کارهای ادبی و ترجمه های با ارزش مجتبا هستم آیا برای اینگونه کارها هم باید به زندان رفت آیا این افتخاری برای جمهوری اسلامی باید باشد که بزرگ ترین زندان روزنامه نگاران در خاورمیانه به حساب آید به امید آزادی هر چه زودتر این روزنامه نگار شایسته و دوست خوب همه ی ما ایرج ادیب زاده

-- ایرج ادیب زاده ، Jun 19, 2009

خیلی متاسف شدم. اما ایندفعه با همیشه فرق می کنه. آیا می تونن میلیون ها آدمو بگیرن و زندانی کنن؟

-- زیتون ، Jun 19, 2009

مجتبی جانم منتظرت می مونیم و دل نگرانتیم برار جان.

-- خورشید ، Jun 20, 2009

تو چره بلبل در بند داری اون که خا ستی ا سیاهی بشه باز بایه صبح بلبل از راه فارسه بخانه شاخانه سر گر چه هر گول خوره یک رنگ داره گرچی هر گول خوره یک عطر داره روزی به کی همه یک رنگ ببیم روزی به که همه یک رنگ ببیم به جوان مردی ویک رنگی قسم به امی غنچه وانفسته قسم مجتبا جان

-- مارسلان ، Jun 20, 2009

واي به حال حكومتي كه تحمل هيچ صداي مخالفي را ندارد! به اميد آزادي اين روزنامه‌نگار عزيز...

-- مهرداد ، Jun 21, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)