تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

کشته شدن یک نفر در کرمانشاه

در جریان ناآرامی‌های اخیر کرمانشاه یک جوان ۲۵ ساله کشته شده‌است. یکی از فعالان حقوق بشر کرمانشاه در گفتگو با زمانه، این خبر را تأئید کرد.

به گزارش «خبرگزاری دیده‌بان حقوق بشر کردستان»، آقای حسین طهماسبی در جریان تجمعات اعتراضی روز دوشنبه ۲۵ خرداد ماه مورد حملهٔ ماموران قرار گرفت و بر اثر شدن ضربات وارده جان باخت.

مراسم یادبود این جوان کرمانشاهی روز گذشته در تالار امام حسین این شهر برگزار شد. گزارش‌های رسیده خبر از تجمع اعتراضی مردم در برابر محل برگزاری مراسم یادبود این جوان کرمانشاهی می‌دهد.


با تأئید این خبر، آمار تأئیدشده کشته‌شدگان حوادث اخیر کشور به ۱۶ نفر رسیده‌است.

گفته می‌شود یک دختر جوان به نام «فاطمه رجب‌پور» نیز پس از تجمعات اعتراضی روز دوشنبه کرمانشاه، کشته شده‌است. این خبر هنوز از سوی منابع رسمی تأئید نشده‌است.

فعالان حقوق بشر کردستان از تحت فشار بودن خانواده این دختر از سوی مأموران امنیتی برای اجرا نکردن مراسم ترحیم خبر می‌دهند.

دفتر تحکیم وحدت طی بیانیه‌ای از کشته شدن ۷ دانشجو در حمله به کوی دانشگاه تهران و شیراز خبر داده‌است.

به گفته فعالان حقوق بشر آذربایجانی درگیری روز دوشنبه ۲۵ خردادماه نیز «دو شهروند ارومیه‌ای جان خود را از دست داده‌اند».

مسئولان اورژانس بیمارستان رسول تهران نیز تعداد کشته‌شدگان راهپیمایی میان آزادی تهران را هشت نفر اعلام کرده‌اند.
منابع رسمی می‌گویند که هفت نفر در جریان این راهپیمایی کشته شده‌اند.

به گفته فعالان حقوق بشر آذربایجانی درگیری روز دوشنبه ۲۵ خردادماه نیز دو شهروند ارومیه‌ای جان خود را از دست داده‌اند. این خبر هنوز از سوی منابع رسمی تأئید نشده‌است.

روز گذشته صدها هزار نفر از مردم تهران با تجمع در میدان امام خمینی (توپخانه) به سوگواری برای کشته‌شدگان حوادث اخیر پرداختند. این تجمع به دعوت میرحسین موسوی برگزار شد.

معترضان با راهپیمایی در سکوت از ساعت ۴ بعد از ظهر از میدان توپخانه و به سوی میدان‌های فردوسی و انقلاب حرکت کردند. میرحسین موسوی نیز در ساعت ۶ بعد از ظهر به آنان پیوست. راهپیمایی آرام دیروز مطابق آنچه پیش از این در بیانیه‌ها اعلام شده بود ساعت ۷ شب به پایان رسید.

در شش روز گذشته تهران و شهرهای مختلف کشور شاهد تجمعات گسترده‌ای در اعتراض به نتایج اعلام‌شده آرای انتخابات بوده‌است.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه
تحکیم وحدت: هفت دانشجو کشته شده‌اند

نظرهای خوانندگان

man feker mikonam bayad hamzaman tu shahrahare digeh gheyer az tehran chehrehaye sarshenas too rahpeymai ha bashand mesle tehran keh musavi va karubi tush sherkat mikonan.etesabe ghazayeh umumi va bast neshsatane umumi tu markaze mazhabi ya beynolmellai mesle un kenare tazahorate solh amiz mohemh .

-- javad ، Jun 19, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)