تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

تلاش معترضان در ایران ادامه دارد

از حدود ساعت ده شب امشب، سه‌شنبه، صدای الله اکبر مردم جای تظاهرات چندصد هزارنفری در تهران و دیگر شهرهای ایران را گرفت. سوزاندن زباله‌دان‌ها و دیگر اشیاء نیز در سطح شهر تهران ادامه داشت.

امشب هم‌چنین در سامانه ارتباط اینترنتی «توییتر» که حامیان میرحسین موسوی از آن استفاده می‌کنند قراری برای تجمع فردا چهراشنبه در میدان هفت تیر تهران به چشم می‌خورد.

در این پیام آمده‌است: «فردا ساعت چهار بعد از ظهر در میدان هفت تیر در حمایت از موسوی/آزادی - برای بسیجی ها گل بیاورند - از درگیری پرهیز کنید.»

بنا بر گزارش‌های رسیده امروز صدها هزار تن از هواداران میرحسین موسوی با لباس‌های سبزرنگ و گاه سیاه‌رنگ در خیابان ولیعصر تهران حد فاصل خیابان عباس‌آباد (شهید بهشتی) تا چهارراه پارک‌وی (چمران) تجمع کردند.

تراکم اصلی این تجمع در منطقه مقابل صداوسیمای جمهوری اسلامی بود.

بنا بر گزارش‌های رسیده، شمار تظاهرکنندگان سبزپوش هوادار میرحسین موسوی طی ساعات امروز رو به افزایش داشته و انبوهی مردمی که در مقابل صداوسیما در محل جام جم تجمع کرده‌اند شعاری نمی‌دادند.

بر روی برخی پلاکاردها شعارهایی مانند «ما خس و خاشاک نيستيم، ما مردم ايرانيم»، و «رای من كو؟» دیده می‌شد.
فائزه هاشمی دختر دوم هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، نیز در میان تظاهرکنندگان آمده و سخنرانی کرده است.

جمعی از هواداران محمود احمدی‌نژاد نیز امروز، سه‌شنبه از ساعت ۴ بعد از ظهر در میدان ولیعصر تهران تجمع کردند.


به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تجمع هواداران محمود احمدی‌نژاد از چهار مسیر به سوی این میدان صورت گرفته و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران برگزارکننده آن بود.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در بیانیه امروز صبح خود دلیل برگزاری این راهپیمایی را «پایان دادن به فتنه‌جویی و گسترش ناامنی، که می‌خواهد کشور را به سمت تشنج و آشوب ببرد» ذکر کرده‌است.

این راهپیمایی در صورتی برگزار شد که بسیاری از راهپیمایان روز گذشته که به طرفداری از میرحسین موسوی در خیابان‌های انقلاب و آزادی حضور داشتند قرار تجمع بعدی خود را در ساعت ۵ بعد از ظهر امروز (سه‌شنبه) در میدان ولیعصر گذاشته‌بودند.

در مراسم هواداران محمود احمدی‌نژاد علاوه بر حداد عادل، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، باقر لنکرانی وزیر بهداشت، تعدادی از نمایندگان مجلس و شخصیت‌های سیاسی دولتی نیز حضور داشتند.


در پایان این مراسم مجری برنامه خطاب به جمعیت اعلام کرد که ساعت ۲۲ امشب، الله‌اکبر بگویند.

صداوسیمای دولتی ایران نیز طی امروز به دعوت مکرر از مخاطبان برای حضور در راهپیمایی هواداران محمود احمدی‌نژاد پرداخته‌بود و در خبرهای امروز صحنه‌هایی از حضور چند هزار نفر را در این میدان نشان داد.

از جمله شعارهای هواداران محمود احمدی‌نژاد در این راهپیمایی «عناصر مسلح اعدام باید گردند» و «وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد، ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد» گزارش شده‌است.

حرکت رو به شمال ولیعصر
شبکه تلویزیونی پرس‌تی‌وی نیز امروز از راهپیمایی هواداران میرحسین موسوی در حوالی میدان ولیعصر خبر داد. بنا بر این گزارش این راهپیمایان از سوی میدان ولیعصر در راستای خیابان ولیعصر به سوی میدان ونک حرکت کردند و میان چهارراه پارک‌وی تا جام جم و بالاتر در حرکت بودند.

این در حالی است که ستاد میرحسین موسوی در اطلاعیه‌ای با تاکید بر اینکه موسوی در راهپیمایی خیابان ولیعصر حضور نخواهد داشت از همه مردم درخواست کرده‌بود که «در دام درگیری‌های طراحی شده» قرار نگیرند.

گزارش‌ها حاکی از برقراری جو آرام در جریان تظاهرات خیابان ولیعصر است.

گزارش‌هایی نیز از تجمع دیگری در میدان آزادی خبر می‌دهد.

هواداران احمدی‌نژاد در میدان ولیعصر تجمع کرده و هواداران موسوی از ونک به سوی تجریش حرکت کردند

متروی تهران نیز امشب صحنه شعارها و فریادهای هواداران میرحسین موسوی بود.
در بسیاری از ایستگاه‌های مترو شعار «می‌کشم، می‌کشم، هر که برادرم کشت» از سوی صدها تن از مسافران به گوش می‌رسید.

از شهرهای شیراز، تبریز، مشهد، اصفهان، قزوین، بابل و برخی دیگر شهرها نیز تظاهراتی از هواداران میرحسین موسوی گزارش شده که در آن شهرها هم این تظاهرات با ضرب و شتم گسترده روبه‌رو است.

شب گذشته فریادهای الله اکبر شمار زیادی از شهروندان در شهرهای ایران شنیده می‌شد که از پشت بام خانه‌های خود فریاد می‌زدند.

با قطع دسترسی‌های گسترده به شبکه‌های ارتباطی از سوی مقامات ایران طی روزهای اخیر، فناوری‌های نوین ارتباطات نظیر یوتیوب، فیس‌بوک و توییتر و استفاده گسترده جوانان از آن‌ها از راه‌های اصلی رسیدن اخبار و تصاویر داخل ایران به جهان خارج است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

واقعا هم همینطور است وای بروزی که مردم ایران از فساد بیت متبرک رهبری آگاه شوند آنگاه ارتش عالم هم جلودار حرکت مردم برای سرازیر کردن این کانون فساد به زباله دانی تاریخ نخواهد بود.

-- بدون نام ، Jun 16, 2009

واقعن هم همینطور است که اگر مردم ایران از فساد و فتنه و خشونت و دسیسه و ...در بیت رهبری آگاه شوند آنگاه ارتش جهان هم نمی تواند مانع سرازیر شدن این بیت و محتویاتش که مرکز کل فساد ایران است به جاه جمکران شود! آری:
وای اگر خامنه ای حکم جهادت دهد،
فکر کسی باش که بیاید و نجاتت دهد!

-- بدون نام ، Jun 16, 2009

«عناصر مسلح اعدام باید گردند»
شعار جالبی هست. اگه اینطور بشه که کل لباس شخصی ها و نیروهای نفوذی سپاه و اطلاعات باید اعدام بشن و شایدم خود احمدی نژاد چون زیر بغل چپ کاپشنش همیشه یه کلت میناتوری داره اگه به عکساش توجه کنید متوجه برجستگیش میشید

-- مددی ، Jun 16, 2009

خبر صد در صد موثق. بیش از هفت هزار عراقی ، افغانی و لبنانی در سرکوب های اخیر شرکت دارند

-- هلیا ، Jun 16, 2009

وزارت كشور دردولت نهم !

مرتضي ص... كارشناس خبره وزارت كشور

در ساختار سياسي واداري كابينه، وزارت كشور دو وظيفه بخشي وفرا بخشي بعهده دارد.كه در اداره امور كشور نقش اساسي وپر اهميتي مي باشد.علاوه بر تامين امنيت وتامين آزاديهاي سياسي واجتماعي شهروندان كه در حوزه وظايف بخشي بعهده اين وزارتخانه نهاده شده است در حوزه وظايف فرابخشي با نظارت ،هدايت وهماهنگي ديگر دستگاهها در استانها وشهرستانها وبخشها بر اهميت ونقش اين وزارتخانه افزوده است.

با اين حال وزارت كشور در دولت نهم از چه جايگاهي برخوردار است؟پس از روي كار آمدن دولت نهم تعداد كثيري از مديران سياسي و كارشناسان در ستاد وصف بطور فله اي بركنار شدندوگروه ديگري را از دستگاه هاي مختلف جايگزين كردند اين اقدام من را به ياد كارشناس سياسي قبل از انقلاب كه فردي را براي فرمانداري يك شهر مصاحبه مي كند به فكر فرو برد.فرد پيشنهدي از نظر كارشناس مناسب ارزيابي مي گرددولي هنگاميكه با هم جهت صرف ناهار به غذاخوري مي روند قبل از اينكه طعم غذارا بچشد نمك به غذا مي پاشدكارشناس مربوطه از اين اقدام فرد پيشنهادي مردد مي شود ومي گويد اين فرد كه در غذا خوردن بدون اطلاع از طعم غذا نمك به آن مي پاشد حتما در انجام امور مربوط به وظايف فرماندار بدون اطلاع وكار كاركارشناسي تصميم مي گيرد ونظرش تغيير مي كند.

با ذكر اين خاطره مي توان عملكرد مديران سياسي را در ترازوي نقد وارزيابي قرار داد .ثبات وآرامش وبستر سازي براي فعاليت در بخشهاي مختلف جامعه از وظايف بخشي وفرا بخشي وزارت كشور است حال اين سئوال وجود دارد وزارتخانه اي كه در يك دوره چهار ساله

4 وزير وسرپرست به خود ديده و

4 معاون سياسي

3معاون اجتماعي و

3معاون عمراني

3معاون اقتصادي

2معاون امنيتي و

2معاون برنامه ريزي و

6مديركل بازرسي و

5مديركل امور اداري و

2مديركل سياسي و..... را بي دليل منصوب كرده وبي دليل عزل نموده است چگونه انتظار مي رود بستر فعاليت ديگر دستگاهها را فراهم كند؟اين وضعيت نابسامان تا آنجا پيش رفت كه ساختمان وزراتخانه بعلت مسابقه تعاونيهاي مسكن ومصرف در ارتباط با سياست هاي غلط دولت در زمينه مسكن وزمين به يك بنگاه معاملاتي تبديل شد.وامروز اندك پول كاركنان به لقمه بزرگي براي دلالان وسوداگران ورانت خوران حمايت شده از سوي مديران در آمده است.

در حوزه سياسي گرايش به سمت كارهاي سطحي مانند برگزاري جشن باد كنكها، راهپيمائيهاي سالمندان ومعلولان ....با غلظت بيشتري نست به صدور مجوز براي احزاب وتجمعات سياسي وصنفي وجود دارد.وفرمانداران كه بايد زمينه مشاركت سياسي مردم را در انتخابات فراهم كنند با امكانات دولتي عده اي از مردم را براي بازديد از پروژه هايي كه در دوره اصلاحات شروع شده گسيل مي كنند تا بجاي مديريت سياسي، نقش خود را به عنوان روابط عمومي دولت تنزل دهند.

و نيزدر حوزه امنيت پس از شروع بكار دولت نهم در بسياري از مناطق مرزي كشور مانند خوزستان ،سيستان وبلوچستان ،اذربايجان وكردستان ناامنيهايي بوجود آمد وهمگرايي كه در اثر سياسيتهاي دولت خاتمي در مناطق مرزي شكل گرفته بود منجر به واگرايي گرديد بطوريكه در اثر اقدامات نسنجيده مديران نا كارآمد در مناطق احساس نا امني وجود دارد

-- بدون نام ، Jun 16, 2009

تنها راه ممکن برای بیرون رفتن ایران از بحران برگزاری مجدد انتخابات است. در غیر این صورت باید اعتصاب عمومی و تا سرنگونی این حکومت برقرار شود. اگر مردم اینبار کوتاه بیایند برای سی سال دیگر در همین حکومت و با همین روحانیت خواهند ماند. این فرصت فرصتی بینظیر در تاریخ ایران است. اصلاحطلبان باید یا با مردم همراه شوند و یا با حکومت. آنمها نمی توانند هم با مردم باشند و هم مانع پیشرفت آنها در همراهی با روحانیت زیر سلطه ی خامنه ای و سپاه پاسداران.

-- بدون نام ، Jun 17, 2009

دوستان گرامی امروز در شبکه خبر آقای دانشجو از وزارت کشور حضور یافت و با کمال ناباوری و تعجب نامه ای را نشان داد که به گفته وی در بعضی سایت های اینترنت گذاشته شده بود و از سوی وزارت کشور به مقام معظم رهبری نوشته بود و در آن خطاب به مقام معظم رهبری نوشته شده بود از آن جا که صلاحدید شما بنا بر ابقای احمدی نژاد است لذا نتایج بنا بر نظر شما اعلام می شود در پایین این نامه هم آماری نشان داده شده بود که برنده واقعی یعنی آقای میر حسین موسوی با 19 میلیون رای ذکر شده بود البته آقای دانشجو این نامه را جعلی ذکر کردندولی این شیطنت چیزی نبود که از دید ملت هوشیار پنهان بماند
ایا نشان دادن یک نامه جعلی آن هم در رسانه ملی کار رایجی است؟بسیاری مطالب جعلی در اینترنت وجود دارد که هیچ عقل سلیمی به آنها توجه نمی کند ولی اینبار اصحاب دروغ و انکار حقایق ترفند ویژه ای به کار بردند تا خودشان را از تقلب های احتمالی مبرا کرده و پای مقام معظم رهبری که حقیقتا مظلوم واقع شده اند را وسط بکشند و به گونه ای موذیانه ایشان رادر پس این تقلب ها جلوه دهند هر انسان هوشیاری می داند که نشان دادن چنین نامه ای در ذهن هر شخصی بنا بر پیش زمینه فکری اش درصدی از شبهه نسبت به رهبر را ایجاد می کند من از دوستان عزیز می خواهم مراقب این فریب های کثیف باشندونگذارند دروغ گویان خیانت خود در رای مردم را فریبکارانه به رهبرنسبت دهند
ومکرو ومکرالله والله خیر الماکرین

-- mary ، Jun 18, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)