تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

همایون ارشادی در فستیوال فیلم کن

روز گذشته فیلم «اگورا» آخرین ساخته الخاندرو آمنه بار، فیلمساز اسپانیایی در بخش خارج از مسابقه شصت و دومین دوره فستیوال فیلم کن به نمایش درآمد و مورد استقبال تماشاگران قرار گرفت.

در این فیلم، همایون ارشادی بازیگر سرشناس سینمای ایران (بازیگر طعم گیلاس) که با بازی در فیلم «بادبادک باز» ساخته مارک فورستر به شهرت رسید، در کنار ریچل واتز ستاره هالیوود بازی می‌کند.

ارشادی در این فیلم نقش مرد برده‌ای را به عهده دارد که در خدمت هایپتیا نخستین زن منجم قرن چهارم میلادی است که به جرم مخالفت با دین و جادوگری به دست متعصبان مسیحی سنگسار می‌شود. ارشادی، برده‌ای دانشمند است که به هایپتیا در کشفیات علمی‌اش و جستجویش برای شناخت رازهای هستی و کائنات کمک می‌کند.


نمایی از فیلم «اگورا» با بازی همایون ارشادی

به گزارش خبرنگار زمانه در کن، ارشادی با بازی در این فیلم حماسی و تاریخی، قدم بزرگ دیگری در مسیر جهانی شدن برداشته است.

فستیوال فیلم کن از روز سیزدهم ماه مه با فیلم انیمیشن سه بعدی «بالا» محصول کمپانی والت دیسنی و پیکساز آغاز به کار کرد و با نمایش فیلم‌هایی از لارس فون تریه، انگ لی، جین کمپیون، و بهمن قبادی ادامه یافت.


عکس از پرویز جاهد

از میان فیلم‌های بخش مسابقه، تا کنون فیلم‌های «پیشگو» ساخته ژاک اودریار سینماگر فرانسوی و «ستاره تابناک» ساخته جین کمپیون، نمایش‌های موفقیت‌آمیز بیشتری داشته و نقدهای مثبتی در مورد آنها نوشته شده است.

امسال رقابت سخت و تنگاتنگی بین برخی از چهره‌های نامدار سینمای جهان مثل آلن رنه، پدرو آلمادوار و کن لوچ، و چهره‌های نوظهور مثل لو یه در فستیوال کن جریان دارد.

با این حال، تا زمانی که فیلم‌های «به دنبال اریک» ساخته کن لوچ، «حرامزاده‌های بی‌آبرو» ساخته کوئنتین تارانتینو و «آغوش‌های گسسته» ساخته پدرو آلمادوار به نمایش درنیاید، نمی‌توان گفت شانس چه کسی برای دریافت نخل طلای کن امسال بالاست.

بهمن قبادی که با گروه فیلمسازی‌اش در کن حضور دارد، امید زیادی به برنده شدن فیلمش «کسی از گربه‌های ایرانی خبر نداره»، دارد. فیلم قبادی که در بخش نوعی نگاه کن به نمایش درآمد، با فیلم‌های مهمی چون «مادر» ساخته بونگ جون هو و «تزار» ساخته پاول لونگوئین، رقابت دارد.

Share

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)