تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

درخواست مجدد کلینتون برای آزادی صابری

هیلاری کلینتون وزیرخارجه ایالات متحده ابراز امیدواری کرد که ایران برای آزادی رکسانا صابری اقداماتی فوری انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اظهارات وی پس از درخواست محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری ایران از دادستانی کل تهران برای رسیدگی عادلانه به پرونده خانم صابری مطرح می‌شود.

خانم کلینتون گفت که ما به دقت آنچه پیرامون پرونده صابری در جریان است را زیرنظر داریم و امیدواریم این درخواست‌ها عملی شوند.

وی در دیار با وزیرخارجه هلند گفت که امیدوار است مقام‌های ایران از جمله مسئولان قوه قضاییه این کشور، اقدامات لازمه را انجام دهند تا هرچه زودتر خانم صابری آزاد شده و به خانه بازگردد.


پدر رکسانا عکسی خانوادگی از دخترش را نشان می‌دهد (عکس از AP)

رکسانا صابری متولد داکوتای آمریکاست. وی که در ایران به فعالیت‌های خبری مشغول بود، به اتهام «جاسوسی» برای آمریکا محاکمه و به هشت سال حبس تعزیری محکوم شده است.

آقای احمدی‌نژاد روز گذشته یکشنبه از قوه قضاییه خواست که به صابری اجازه دفاع از خود داده شود.

آیت‌الله محمود هاشمی شاهرودی رئیس قوه قضاییه ایران نیز امروز دوشنبه، دستور بررسی دقیق پرونده صابری را در مرحله تجدیدنظر صادر کرده است.

آسوشیتدپرس هم نوشته است که کلینتون، صابری را بی‌گناه خواند و خواستار آزدای فوری وی شده است.

وزیرخارجه ایالات متحده، اتهامات وارده علیه رکسانا صابری را بی‌اساس، غیرشفاف و خودسرانه دانست.

Share


در همین رابطه:
«رسیدگی دقیق به درخواست تجدید نظر صابری»
اظهار تاسف اوباما از حکم صابری

نظرهای خوانندگان

همین الان هم رکسانا صابری در حال آزاد شدن است. قرار است احمدی نژاد خودش او را بدقه کند، چند قالیچه و زعفران خراسان، زیره ی کرمان، باقلوای یزد، چند گونی پسته ی رفسنجان و البته یک قیچی و چاقوی زنجان هم برایش آماده کرده. قرار است کفش خانم صابری را هم به نیابت کفش اوباما واکس بزند با همان واکسی که نعلین رهبری را هم، تنها به این شرط که آمریکا هم به همین ملایمت روحانیت ایران را مغفرت نماید و ببخشد و در پی جایگزینی آنها بر نیاید. روحانیتی که یکپارچه در حال سربریدن ایران و ایرانیت است. آری برای این خانم صابری که البته به ناحق دوسه ماهی از عمرش را قربانی کردند نگران نباشید. رهبری با این خانم آن خواهد کرد که با سربازان خواهر ملکه ی انگلیس کرد. رهبری برای ملکه روسری فاطمه فرستاد بود، این عالی ترین نشانی ست که رهبری و روحانیت برای زنان در جه یم عفاف ساخته و پرداخته اند. اما معلوم نیست این نشان لیاقت حکومت اسلامی چه شده است!! اگر کسی خبری از این روسری فاطمه که نشان لیاقت است دارد به ما هم بدهد!

-- بدون نام ، Apr 20, 2009

شاید به جرئت بتوان گفت که رژیم جمهوری اسلامی در دنیا بی همتاست زیرا بارها افراد را دستگیر کرده اند و زیر شکنجه و یا با دروغ و یا باگول زدن و فریب متهمین و اینکه این را اعتراف کن ما تو را آزاد می کنیم و ... آنها را محکوم کرده اند و با این اقدام شروع به باج گیری کرده اند . از اعترافات عبدی تا وب نگاران تا .... همه و همه از یک متد پیروی شده است که پس از مدتی هم اقدام به آزاد کردن افراد کرده اند و موضوع لو رفته است . در مورد خانم صابری هم همینگونه ادامه دارد . اما این کودنها حتی نمی خواهند بفهمند که بابا دیگه بسه آبروی جمهوری اسلامی بیش از این رفته کافیه . نه آن بازجو نه آن قاضی و نه هیچکس در قوه ی قضائیه و حتی سیاستمداران محلس و دولت نمی گویند این چه اوضاعی ست که هر کس را دستگیر می کنید چرا پس از مدتی بی گناه از آب در می آد و آزاد میشه ؟ تنها این راهزنان سومالیائی هستند که مانند جمهوری اسلامی عمل می کنند .

-- farhad ، Apr 20, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)