تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

آزادی بازداشت شدگان مقابل زندان اوین

تمام بازداشت‌شدگان روز جمعه مقابل زندان اوین به غیر از سه نفر، امروز یکشنبه آزاد شدند.

گروهی از فعالان دانشجویی و اعضای خانواده‌های دانشجویان زندانی که قصد داشتند روز جمعه مقابل زندان اوین، همزمان با تحویل سال نو مراسمی برگزار کنند، بازداشت شدند.

این بازداشت شدگان روز گذشته به یکی از مقرهای پلیس امنیت تهران واقع در خیابان دربند منتقل شده‌ بودند.

براساس گفته رضا سمیاری عضو دفتر تحکیم وحدت به رادیو زمانه، پنج تن از بازداشت شدگان مقابل زندان اوین آزاد شده‌اند و فردا نیز سه تن دیگر آزاد خواهند شد.

سال گذشته نیز حضور خانواده‌های زندانیان بازداشتی در مقابل زندان اوین همزمان با تحویل سال جدید، تنش‌هایی را به دنبال داشت.

پیش‌تر اعلام شده بود که «مهدی عرب‌شاهی دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت، بهاره هدایت عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت، میلاد اسدی، فرید هاشمی و امین نظری از اعضای شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت، سعید فیض‌الله ‌زاده دانشجوی محروم از تحصیل دانشگاه علامه، خانم بهبهانی مادر نرمیان مصطفوی دانشجوی بازداشتی، جلال اسدی پدر میلاد اسدی، خانم اسدی مادر میلاد اسدی، اردشیر رضوان از بستگان نریمان مصطفوی دانشجوی بازداشتی.» جزء افراد بازداشت شده هستند.

این افراد در حالی بازداشت شدند که هفته گذشته چند نهاد مدنی از آیت‌الله محمود هاشمی شاهرودی رئیس قوه قضاییه خواسته بودند که دستور آزادی دانشجویان زندانی را در آستانه سال جدید خورشیدی صادر کند؛ درخواستی که با بی‌اعتنایی آقای شاهرودی مواجه شد.

تجمع‌های اعتراضی در ایران به طور معمول با واکنش تند نیرو‌های امنیتی و انتظامی مواجه می‌شود. سال گذشته نیز حضور خانواده‌های زندانیان بازداشتی در مقابل زندان اوین همزمان با تحویل سال جدید، تنش‌هایی را به دنبال داشت.

هم‌اکنون هشت دانشجوی دانشگاه امیرکبیر در زندان اوین به سر می‌برند. این دانشجویان طی سه مرحله بازداشت شده‌اند.

اتهام آنها هنوز به طور رسمی از سوی دادگاه اعلام نشده است و معلوم نیست که تا چه زمانی در زندان خواهند بود.

Share


در همین رابطه:
بازداشت برگزارکنندگان «هفت‌سین آزادی»

نظرهای خوانندگان

شهامت ومعذرت خواهی اوباما از معلولین
ازی بولینگ و گاف دردسرساز اوباما
شرایدر افزود که اوباما برای دلجویی از ورزشکاران معلول آمریکا ، تیم های معلولان بولینگ و بسکتبال آمریکا را برای دیداری از کاخ سفید دعوت کرده است.

عصر ایران – باراک اوباما رییس جمهور ایالات متحده پس از حضور در برنامه شوی تلویزیونی ” جی لنو” در شبکه ” ان بی سی” آمریکا به یک دردسر جدید افتاده است.

به گزارش عصر ایران دردسر رییس جمهور ایالات متحده از آنجا ناشی می شود که وی در سخنان خود درباره مهارتش در بازی بولینگ سخنانی بر زبان راند که شائبه توهین به معلولان را در پی داشت.

در این برنامه هنگامی که اوباما درباره مهارتش در بازی بولینگ صحبت می کرد به جی لنو مجری برنامه گفت که رکورد کسب امتیازش در بازی بولینگ 129 است. لنو پس از شنیدن سخنان رییس جمهور به وی گفت که این رکورد خوبی است اما اوباما اشاره کرد که این رکورد چندان هم خوب نیست و وی با تمرین تلاش می کند تا این رکورد را ارتقا دهد.

اما مجری برنامه همچنان اصرار کرد که 129 امتیاز در بازی بولینگ امتیاز خوبی است که در اینجا اوباما در مخالفت با سخنان مجری و با پافشاری بر نظر قبلی خود گفت که این رکورد خوبی برای ورزش معلولان و انسان های معلول است و مناسب او نیست . پس از این سخنان رییس جمهور آمریکا، حاضران در استودیو شروع به خندیدن کردند.

پس از این سخنان اوباما که اعتراض جمعی از ورزشکاران معلول را در پی داشت رییس جمهور آمریکا که متوجه این اشتباه خود شده بود به هنگام بازگشت به واشنگتن و از هواپیما با ” تیم شرایدر” رییس کمیته ملی المپیک معلولان آمریکا تماس تلفنی برقرار کرده و از او به خاطر این اشتباه کلامی اش عذر خواهی کرد.

تیم شرایدر پس از مکالمه تلفنی با اوباما به خبرنگاران گفت :رییس جمهور آمریکا از او عذر خواهی کرده و اعلام کرده است که قصد سوئی در سخنانش نداشته است.
شرایدر افزود: اوباما برای دلجویی از ورزشکاران معلول آمریکا ، تیم های معلولان بولینگ و بسکتبال آمریکا را برای دیداری از کاخ سفید دعوت کرده است.
این دومین عذر خواهی اوباما از سخنانش در چند ماه گذشته است.چند ماه پیش و در جریان رقابت های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز اوباما مجبور شد از ” نانسی ریگان ” همسر پرزیدنت ریگان عذر خواهی کند.

اوباما در سخنانی درباره وی گفته بود که نانسی برای موفقیت همسرش در مسئولیت هایش در مقام ریاست جمهوری به جادوگران و فالگیرها متوسل شده بود.
پس از این سخنان اوباما مجبور شد تا رسما از همسر رییس جمهور اسبق آمریکا عذر خواهی کند.

-- بدون نام ، Mar 22, 2009

سلام دوستان سری به بلگ امید رضا صیافی بزنید/
http://web.archive.org/web/20070704053340/http://rooznegaar.blogfa.com/

-- بدون نام ، Mar 22, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)