تاریخ انتشار: ۳۰ اسفند ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

بازداشت برگزارکنندگان «هفت‌سین آزادی»

تعدادی از اعضای خانواده‌های دانشجویان بازداشت شده و فعالان دانشجویی ایران، هنگام سال تحویل در مقابل زندان اوین تهران بازداشت شدند.

جمعی از خانواده‌های دانشجویان زندانی، اعضای شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت و تعدادی از فعالان دانشجویی و حقوق بشر امروز قصد داشتند با برپا کردن سفره هفت‌سین در برابر زندان اوین همبستگی خود را با زندانیان سیاسی و به‌ویژه دانشجویان بازداشت شده اعلام کنند.

سازمان دانش‌آموختگان ایران اسلامی (ادوار تحکیم وحدت) معروف‌ترین انجمن دانشجویی ایران و از گروه‌های طرفدار دموکراسی و ایجاد اصلاحات سیاسی است. اعضاء این سازمان تاکنون به دلایل گوناگون با دستگیری و بازداشت مواجه بوده‌اند.

به گزارش ادوار نیوز مهدی عرب‌شاهی، میلاد اسدی و بهاره هدایت، مجید دری و سعید فیض‌الله‌زاده، حامد عزیزی، مادر و شوهرخاله نریمان مصطفوی دانشجوی زندانی و مادر و پدر میلاد اسدی از جمله بازداشت‌شدگان در مقابل اوین هستند. دکتر محمد ملکی نیز از دیگر بازداشت‌شدگان امروز بود که پس از دو ساعت آزاد شد.

دقایقی پیش فرید هاشمی و فرید امین‌نظری نیز در محل پلیس امنیت تهران بازداشت شدند. با دستگیری این دو عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت که برای پیگیری وضعیت بازداشت‌شدگان به پلیس امنیت مراجعه کرده بودند، تعداد بازداشت‌شدگان اولین روز سال نو به دوازده نفر رسید.

این گردهمایی مسالمت‌آمیز با دخالت پلیس به خشونت کشیده شد. بنا به گزارش‌ها، نیروهای امنیتی علاوه بر برخورد با حاضرین در محل، پلاک اتوموبیل‌هایی که در برابر زندان حضور داشتند را کندند.

نیروهای امنیتی با استفاده از گاز اشک‌آور شرکت‌کنندگان در این مراسم را متفرق و از افراد حاضر در محل و شماره پلاک خودروهایشان عکس‌برداری کرد

روز گذشته نیز خانواده‌های زندانیان سیاسی و فعالان حقوق بشر که در برابر زندان اوین گرد هم آمده بودند با برخورد خشونت‌آمیز پلیس مواجه شدند. نیروهای امنیتی با استفاده از گاز اشک‌آور شرکت‌کنندگان در این مراسم را متفرق و از افراد حاضر در محل و شماره پلاک خودروهایشان عکس‌برداری کرد. بازداشت‌شدگان مراسم دیروز پس از مدت کوتاهی آزاد شدند.

خانواده‌های ۹ دانشجوی زندانی دانشگاه پلی‌تکنیک تهران روز چهارشنبه ۲۸ اسفند از ساعت ۸ صبح تا ۶ عصر در پشت درهای زندان اوین منتظر ملاقات با فرزندانشان بودند.
در نهایت با وجود موافقت‌ مقام‌های قضایی و هماهنگی‌هایی که از سوی مهدی کروبی دبیر کل حزب اعتماد ملی صورت گرفته بود، اجازه ملاقات به آنها داده نشد.

۹ دانشجوی دانشگاه امیرکبیر در ماه گذشته بازداشت و راهی زندان اوین شده‌اند. مجید توکلی، حسین ترکاشوند، کوروش دانشیار و اسماعیل سلمانپور اعضای انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر، سه هفته پیش مقابل حسینیه ارشاد بازداشت شدند.

مهدی مشایخی، احمد قصابان، نریمان مصطفوی و عباس حکیم‌زاده از دیگر اعضای انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر، نیز پس از اعتراضات دانشجویی به دفن «شهدای گمنام» در دانشگاه امیرکبیر، روانه زندان اوین شدند. هفته گذشته نیز یاسر ترکمن، یکی دیگر از اعضای این انجمن، از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شد.

Share

نظرهای خوانندگان

آخی! این وسط آقای کروبی چه می کنن؟ استاد انتخابات نزدیکه دیگه ... نه؟
همسر محترم خوب و خوشند؟

-- ارسلان ، Mar 20, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)