تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

واکنش‌ها نسبت به جان باختن میرصیافی

کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران و سازمان گزارشگران بدون مرز با صدور اطلاعیه‌های جداگانه‌ای، جمهوری اسلامی را مسئول جان باختن امیدرضا میرصیافی در زندان اوین دانستند.

میرصیافی وبلاگ‌نویس ۲۸ ساله روز گذشته در پی وخامت جسمی و «بی‌توجهی پزشکان زندان اوین» جان خود را از دست داد.

وی از ۱۹ بهمن ماه سال‌جاری برای سپری کردن محکومیتش، به اوین منتقل شده بود.

کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران، مرگ این جوان را نشانه‌ای از «بی‌اعتنایی» مقام‌های جمهوری اسلامی «نسبت به سلامت» زندانیان دانسته است.

این کمپین از مقام‌های قضایی خواسته است که هر چه سریع‌تر مسببان این مسئله را شناسایی و محاکمه کند.

گزارشگران بدون مرز نوشته است: «مرگ غم‌انگیز امیدرضا میرصیافی نشان می‌دهد که رژیم ایران یکی از بدترین حکومت‌های جهان برای روزنامه‌نگاران و وب‌نگاران است»

هادی قائمی، سخنگوی کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران در این رابطه می‌گوید: «رهبران ایران اداره زندان‌ها را به گروهی از افراد نالایق و سنگدل واگذار کرده‌اند.»

گزارشگران بدون مرز نیز امروز پنجشنبه با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که از خبر مرگ امیدرضا میرصیافی به شدت متاثر شده و خواهان بررسی و تحقیق فوری درباره چگونگی مرگ این وبلاگ‌نویس است.

در این اطلاعیه آمده است که «ما مقامات رسمی جمهوری اسلامی ایران را به دلیل اول، دستگیری خودسرانه این وبلاگ‌نویس و سپس عدم کمک رسانی پزشکی مناسب، مسئول مرگ امیدرضا میرصیافی می‌دانیم.»

گزارشگران بدون مرز ادامه داده است: «مرگ غم‌انگیز امیدرضا میرصیافی نشان می‌دهد که رژیم ایران یکی از بدترین حکومت‌های جهان برای روزنامه‌نگاران و وب‌نگاران است.»

جمعی از زندانیان سیاسی با صدور نامه‌ای مشترک ضمن همدردی با خانواده آقای میرصیافی به زندانیان پیشنهاد کرده‌اند که مراسم آغاز سال جدید با نام و یاد این وبلاگ‌نویس در زندان برگزار کنند.

این نامه را آرش اعلایی، نادر کریمی‌فر، فرزاد کمانگر، کامیار اعلایی، علی حیدریان، عباس خرسندی، حسام فیروزی و گروهی دیگر از زندانیان سیاسی امضاء کرده‌اند.

امیدرضا میرصیافی از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «توهین به آیت‌الله خمینی و آیت‌الله خامنه‌ای» به دو سال و نیم زندان محکوم شد و ۱۹ بهمن ماه سال‌جاری نیز حکمش به اجرا درآمد.

بیشترین مقالات «روزنگار»؛ وبلاگ امیدرضا میرصیافی ( که در حال حاضر قابل دسترس نیست) به موسیقی و فرهنگ اختصاص داشت.

وی پرونده مفتوح دیگری در دادگاه عمومی استان تهران مبنی بر «توهین به مقدسات» داشت که تاریخ برگزاری آن اردیبهشت ماه سال آینده بود.

ایران یکی از معدود کشور‌هایی است که در آن برخی وبلاگ‌نویسان به خاطر مطالب وبلاگ‌های خود بازداشت و محاکمه می‌شوند.

Share


در همین رابطه:
امید میرصیافی وبلاگ‌نویس در زندان جان باخت

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)