تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

طبرزدی: من و خانواده‌ام امنیت جانی نداریم

حشمت‌الله طبرزدی در نامه‌ای به آیت‌الله خامنه‌ای به فشار‌های امنیتی و روانی علیه وی و خانواده‌اش اعتراض کرد.

آقای طبرزدی در این نامه نوشته است که همسر و فرزندانش در روز‌های اخیر چندین نوبت از سوی فردی که خود را مامور وزارت اطلاعات معرفی کرده، تحت فشار‌های روحی و روانی قرار گرفته‌اند.

آقای طبرزدی تاکید کرده است که همسرش یک فعال سیاسی نیست و مقام‌های امنیتی با تحت فشار گذاشتن همسرش، قصد دارند وی را «مجبور به سکوت و عدم مخالفت» کنند.

این زندانی سیاسی در نامه خود از احتمال این‌که مقام‌های امنیتی قصد جان او را کرده باشند ابراز نگرانی کرده و نوشته است: «در این رابطه هر اتفاقی برای من یا عضوی از خانواده‌ام بیفتد، مسئولیتش با آقای خامنه‌ای است.»

آقای طبرزدی همچنین به سازمان‌های بین‌المللی اعلام کرده است که وی و خانواده‌اش «امنیت جانی» ندارند.

وی در نامه خود اضافه کرده است: «از کجا بدانم در برخورد با من و خانواده‌ام، من را از بین نبرند و بعد اعلام نکنند که کار گروه‌های خودسر بوده است.»


حشمت‌الله طبرزدی

حشمت‌الله طبرزدی روزنامه‌نگار، فعال دانشجویی و فارغ‌التحصیل رشته مهندسی راه ‏و‎ ‎ساختمان از دانشگاه پلی‌تکنیک تهران (امیر کبیر) است.

وی از اوایل دهه ۶۰ عضو دفتر تحکیم وحدت بود و در سال ۱۳۶۳ به همراه برخی دیگر،«اتحادیه انجمن‌های اسلامی‎ ‎دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و ‏مراکز آموزش عالی» و «جبهه دموکراتیک ایران ‏‎(IDF)‎‏» را تاسیس کرد.

طبرزدی مدتی مدیر مسئول نشریات «پیام دانشجو»، «ندای دانشجو»، «هویت خویش» و «گزارش روز» بود.

بر اساس حکم صادره از سوی ‏شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب، حشمت‌الله طبرزدی به ۱۰ سال حبس محکوم شده است.
این فعال سابق دانشجویی به « تبلیغ علیه ‏نظام و تشویش اذهان عمومی و توهین به رهبری» متهم است.

وی سال گذشته در حالی که در مرخصی از زندان به‌سر می‌برد، مجددا دستگیر و روانه زندان شد.

Share

نظرهای خوانندگان

گر عاشق صادقی زمردن مهراس مردار بود هر آنکه او را نکشند

-- farhad ، Mar 17, 2009

این خبر خواننده را گول می زند لطفا سوابق آقای طبرزدی را قبل از سال 1375 بنویسید سخنرانی ایشان در دانشگاه پلی تکنیک در سال 75 در حمایت شدید از آیت الله خامنه ای را چاپ کنید مقالات ایشان در نشریه پیام دانشجو را بنویسید و با ایشان مصاحبه کنید که چه شد که اینطور شدند چه اتفاقی افتاده که حالا آیت الله خامنه ای را مسئول مرگ خود می دانند

-- بدون نام ، Mar 18, 2009

مجامع جهانی کمک کنید
جان انسانهی زیادی درخطر است ازنظر جانی ومالی ومعیشت زندگی
بخداقسم هرکس که اعتراض می کند مورد غضب وتهدید وتهمت قرار می کیرد ویا از کار برکنارش می کنند وخانواده اش راموردآزار واذیت قرار می دهند.آیا تابحال این مسئولین پرسیده اند که خانواده آقای طبرزدی باداشتن چند فرزند چگونه معیشت وامورات خود را می گذرانند.این اتحادیه اروپا چرا سکوت کرده؟بنظر می رسد که جمهوری چک بعنوان رئیس دوره ای اتحادیه اروپا دراین موارد ضعیف عمل می کند ویاسکوت کرده است.ماجمعی از فعالان خواستار بررسی وبرخورد این اتحادیه با مقصرین این گ.نه حوادث هستیم.چگونه است که هرروز کاردار جمهوری چک در ایران به وزارت خارجه احضار می شود.مراتب نگرانی این فعال حقوق بشری را به گوش مجامع بین المللی وریاست دوره ای اتحادیه اروپا اعلم می کنیم که واقعا جان طبرزدی وهزاران نفر درایران درخطر است .چرا سفیر ایران در چک را احضار واینگونه مسائل را به ایشان تفهیم نمی کنند.کجایند مدافعین حقوق بشر وزندانیان سیاسی.

-- حامد ، Mar 18, 2009

دستگیری700 نفر در شب چهارشنبه سوری

معاون دادستان تهران در امور زندانها گفت: در شب چهارشنبه سوری بیش از 700 نفر دستگیر شدند که پرونده آنان در حال رسیدگی است.

محمود سالارکیا در گفتگو با مهر با بیان این مطلب گفت: این تعداد در حال حاضر در بازداشت به سر می برند و پرونده تمامی آنان در شعب ویژه ای که به این امر اختصاص یافته در حال رسیدگی است .

وی خاطرنشان کرد: تعدادی از این افراد دستگیر شده بزودی با گرفتن تعهد آزاد می شوند.

معاون دادستان تهران در امور زندانها گفت: این 700 نفر بدلیل بر هم زدن آرامش عمومی و ایجاد رعب و وحشب در شب چهارشنبه سوری بازداشت شده اند.

-- ساقیان ، Mar 18, 2009

درجمهوری اسلامی کسی مالک مال وجان خویش نیست واین ولایت مطلقه است که صاحب اختیار وحاکم برمال وحان انسانهاست مگر درمدت 20سال ایشان درقبال حوادثی که درکشور به وقوع آمده پاسخگوبوده که حال به شما پاسخ بگوید ؟واین ملت بیچاره اند که میبایست پاسخگوباشند باید قبول کنید که درجامعه ای زندگی میکنید که حاکمان آن همان آلهه های قرون وسطی است ورسیدن دموکراسی راه زیادی را بپیمایم

-- ملکی ، Mar 18, 2009

البته اولی تر و کامل ترش می ش هپیام دانشجوی بسیجی.

-- پیروز ، Mar 19, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)