تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

تقدیر از مواضع شیرین عبادی در جنگ غزه

راجی سورانی رئیس مرکز فلسطینی حقوق‌بشر از شیرین عبادی به خاطر حمایت از مردم فلسطین تقدیر کرد.

در نامه سورانی که خطاب به خانم عبادی نوشته شده، از فعالیت‌های وی و کانون مدافعان حقوق بشر در حمایت از مردم غزه قدردانی شده است.

نایب رئیس فدراسیون بین‌المللی حقوق‌بشر در این نامه نوشته که من از «کاری که شما چندین‌بار در مورد وضعیت تأسف‌بار مردم فلسطین انجام داده‌اید» سپاسگزارم.

در جریان جنگ ۲۲ روزه اسرائیل در غزه، گروهی از دانشجویان بسیجی با تجمع مقابل منزل خانم عبادی در تهران وی را متهم کردند که در قبال «خشونت‌های غزه سکوت اختیار کرده است.»

کانون مدافعان حقوق بشر که ریاست آن را خانم عبادی برعهده دارد، در آن زمان بیانیه‌‌هایی در محکومیت خشونت‌ها در غزه منتشر کرده بود.

در جریان جنگ ۲۲ روزه اسرائیل در غزه، گروهی از دانشجویان بسیجی با تجمع مقابل منزل خانم عبادی در تهران وی را متهم کردند که در قبال «خشونت‌های غزه سکوت اختیار کرده است»

راجی سورانی در بخش دیگری از نامه خود از «حملات غیرقانونی» به مدافعان حقوق بشر به خصوص شیرن عبادی در ایران اظهار تاسف کرده است.

وی خطاب به خانم عبادی نوشته است: «بسیار متأسفم که شما، یک فعال برجسته حقوق‌بشر و برنده جایزه صلح نوبل، با چنین تهدیدهای خشونت‌بار و غیر منصفانه‌ای در کشور خود مواجه هستید.»

سورانی تاکید کرده است که جامعه حقوق‌بشر جهانی، به خصوص مرکز فلسطینی حقوق‌بشر از فعالیت‌های شیرین عبادی در ایران حمایت می‌کند.

شیرین عبادی و کانون مدافعان حقوق بشر در ماه‌های اخیر با محدودیت‌هایی در ایران مواجه شده‌اند.
دفتر این کانون در اول دی‌ماه پلمب شده و منشی سابق آن خانم ژینوس سبحانی دستگیر شده است.

مقام‌های جمهوری اسلامی علت پلمب دفتر این کانون را «نداشتن مجوز فعالیت» اعلام کرده‌اند، امری که خانم عبادی آن را رد کرده است.

Share


در همین رابطه:
تجمع مقابل منزل شیرین عبادی

نظرهای خوانندگان

حمایتهای خانم عبادی از حقوق بشر چه دردی از خودمان را دوا کرده که حالا نصیب مردم فلکزده غزه شود؟؟ همانطوری که کمکهای مالی نظام معلوم نیست به جیب چه کسانی می رود حرفهای اتشین دیگر دایگان بهتر از مادرهم دردی از مردمی که زیر بمباران قرار گرفته و در ویرانه ها زندگی میکنند دوا نمی کند. بجاست مقایسه ای بین خانم عبادی و مادر تریسا بکنیم. با اینکه هر دو جایزه صلح نوبل دریافت کردند ولی میان ماه من تا ماه گردون تفاوت از زمین تا اسمان است.

-- بدون نام ، Feb 22, 2009

آقا یا خانم بدون نام،
جهت اطلاع شما باید بگویم که خانم عبادی وکالت پرونده های شماری از فعالین حقوق بشر، بهائیان دربند و زندانیان (با جرمهای متفاوت) را بدون هر گونه چشمداشت مالی تقبل کرده اند و تا کنون با وجود خطرات و تهدیدهای بیشماری که از جانب حکومت متوجه ایشان است همچنان در ایران مانده اند و موکلین خود را تنها نگذاشتند، چرا که تنها ایشان هستند که با پشتوانه جایزه نوبل در شرایط خفقان امروز ایران تا حدی از آزادی عمل بیشتری به عنوان یک وکیل برخوردارند.
ماه گردون تنها یکی است و زیبا و پر نور در آسمان شب می درخشد...اما بر روی زمین نیز همچنان ماههایی هستند که شاید به زیبایی ماه آسمان نباشند اما می درخشند و فضای سیاه پیرامون خود را در حد توان روشن می سازند.
پاینده باد ایران و ایرانی

-- هامد ، Feb 22, 2009

آقای بی نام،
ای کاش کمی از این تفاوتهای بین ماه خود و ماه گردون را ذکر می‌کردید.
ثانیا امور را باید در ظرف زمان و مکان سنجید. شما از کجا می دانید که اگر مادر ترزا در قید حیات بود چه عکس العملی نسبت به اتفاقات غزه نشان می‌داد.

نکته دیگر اینکه ای کاش به تضاد آسمان تا زمین این خبر با تبلیغات جمهوری اسلامی در مورد عکس العمل شیرین عبادی در باره جنگ غزه هم توجهی می‌کردید. دایه دلسوزتر از مادر فقط جمهوری اسلامی است.

-- بدون نام ، Feb 23, 2009

دوست عزیز من هم مادر تریسا را بسیار تحسین می کنم ولی از شما خواهش می کنم اگر اطلاعی در مورد کارهایی که خانم عبادی در ایران کرده( که تقریبا کسی جرات انجامشو نداشته) ندارین بهشون بی احترامی نکنید تصور نکنید این شیرزن ایرانی فقط به خاطر اعلامیه هاش جایزه نوبل گرفته بیاین به عنوان یک هموطن قدر همدیگرو بدونیم

-- شبنم ، Feb 23, 2009

تفاوت دارند. درست

ولی آیا قرار است بی تفاوت و یکسان بوذه باشند.؟؟؟؟!!!!

-- از وراث مالک دوزخ ، Feb 23, 2009

به نظر می رسد این نامه هم برای آبروداری خانم عبادی صادر شده و گرنه بسیاری از افراد در حمایت از مردم غزه فعالیت کردند و کسی هم از ایشان تشکر نکرده است.
لزومی بر تشکر نیست چرا که وظیفه خود را انجام داده اند.
شاید خانم عبادی خونشان رنگین تر از دیگران است!

-- آرش ، Feb 23, 2009

به به! یه کف و هورا برای این آرش بدبخت، گمنام حامی بشریت که زحمتاش هدر رفته و کسی ازش تشکر نکرده.

-- شیما ، Feb 23, 2009

البته دلیلی ندارد خانم عبادی از مردم غزه حمایت کند، زیرا پول و سرمایه ما در این سالها بسیار کمک حالشان بوده است و آن دوست گرامی بداند که ترسا یک بیمار بود ، چه ربطی به شیرزن ایران دارد .

-- حسین ، Mar 7, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)