تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

اعلام برندگان جوایز موسیقی گرامی

پنجاه و یکمین دوره جوایز گرامی با اهدای جایزه بهترین آلبوم موسیقی راک به گروه بریتانیایی «کولد پلی» به کار خود پایان داد.

جوایز گرامی که از کلمه گرامافون گرفته شده، مهم‌ترین و معتبرترین جوایز موسیقی است که همه‌ساله از سوی آکادمی علوم و هنرهای ثبت شدنی آمریکا در ۱۱۰ رشته به خوانندگان و آهنگسازان جهان در همه ژانرها و رشته‌های موسیقی از موسیقی پاپ و راک گرفته تا موسیقی جاز، بلوز، کانتری، موسیقی کلاسیک و موسیقی ملل اهدا می‌شود.

گروه «کلد پلی» در هفت رشته نامزد دریافت جایزه‌ی گرامی بوده و علاوه بر جایزه بهترین آلبوم راک سال، جایزه‌ بهترین آهنگ سال را نیز به خاطر آهنگ ویوا لا ویدا(Viva La Vida) دریافت کرد.

جنیفر هادسن، بازیگر و خواننده‌ ریتم و بلوز(R&B) آمریکایی موفق شد جایزه بهترین آلبوم موسیقی آر‌.اند‌.بی را برای نخستین آلبومش که به نام خود اوست، دریافت کند. وی چندی قبل، خانواده‌اش خود را در یک جنایت از دست داد.


«کولد پلی» برنده بهترین آلبوم موسیقی راک

ادل خواننده جوان بریتانیایی نیز به عنوان بهترین هنرمند جدید موسیقی پاپ شناخته شد. وی همچنین موفق شد به خاطر اجرای ترانه Chasing Pavements، جایزه گرامی بهترین خواننده زن پاپ را دریافت کند.

رابرت پلنت خواننده راک اند رول و از اعضای سابق گروه لد زیپلینگ، برای آلبوم «ریزینگ سند» که اجرایی دوصدایی همراه با الیسن کراوس ملکه موسیقی بلوگرس بود، برنده جایزه بهترین آلبوم سال ۲۰۰۸ شد.

همچنین آهنگ «لطفا نامه را بخوان» ساخته رابرت پلنت که همراه با الیسن کراوس اجرا کرد، به عنوان بهترین آهنگ سال یک تهیه کننده (تی بون برنت) شناخته شد.

این بیست و دومین جایزه گرامی است که الیسن کراوس دریافت کرد و بیشترین تعداد جوایزی است که تا کنون به یک موسیقی‌دان زن تعلق گرفته است.


رابرت پلنت و الیسن کراوس، خوانندگان بهترین آهنگ سال گرامی، نفر سمت راست؛ تی بون برنت تهیه کننده این آهنگ با عنوان «لطفا نامه را بخوان»

جایزه گرامی بهترین موسیقی فیلم به هانس زیمر و جیمز نیوتن آهنگسازان فیلم «شوالیه تاریکی» تعلق گرفت.

هانس زیمر آهنگساز آلمانی از برجسته‌ترین آهنگسازان دنیای فیلم است و قبلا دو بار برنده جایزه گرامی شده است.

امسال رامین جوادی آهنگساز جوان ایرانی مقیم آلمان نیز به خاطر ساختن موسیقی فیلم «مرد آهنین» نامزد دریافت این جایزه بوده است.

جایزه گرامی بهترین آلبوم جاز نیز به کاساندرا ویلسن، خواننده خوش صدای موسیقی جاز تعلق گرفت. استیسی کنت، نورما وینستن، کیت مک‌گری و کارین الیسن که همگی از مهم‌ترین خوانندگان جاز امروز به شمار می‌روند، رقبای کاساندرا ویلسن برای این جایزه بودند.


کاساندرا ویلسن، برنده بهترین آلبوم جاز گرامی

در این مراسم همچنین بی بی کینگ، سلطان موسیقی بلوز و از آخرین بازماندگان نسل اول بلوز خوان‌های آمریکا، به خاطر آلبوم «یک لطف مهربانانه»، جایزه گرامی بهترین آلبوم موسیقی بلوز سنتی را دریافت کرد.

در ژانر موسیقی کانتری نیز کری آندر وود خواننده ترانه «آخرین نام» به عنوان بهترین خواننده زن موسیقی کانتری و برد پیزلی خواننده آهنگ «نامه به من» به عنوان بهترین خواننده مرد این رشته شناخته شدند.

آهنگ «بمان» ساخته جنیفر نتلس نیز جایزه گرامی بهترین آهنگ کانتری را دریافت کرد. آلبوم «تروبادور» با صدای جرج استریت نیز بهترین آلبوم موسیقی کانتری شناخته شد و جایزه گرامی این رشته را کسب کرد.

آلبوم «رنگین کمان» با اجرای گروه بریتانیایی ریدیو هد، به عنوان بهترین آلبوم موسیقی آلترناتیو انتخاب شد و اعضای این گروه جایزه خود را از دست گوینت پالترو ستاره سرشناس سینما دریافت کردند.


بی بی کینگ، سلطان موسیقی بلوز

بروس اسپرینگ استین خواننده مشهور موسیقی راک برای آهنگ راک «دختران در لباس تابستانی شان»، نیز برنده جایزه گرامی شد.
جایزه گرامی بهترین آهنگ متال نیز به رابرت تروخیلو خواننده و نوازنده گروه متالیکا برای اجرای آهنگ «آپوکالیپس من» تعلق گرفت.

ناتالی کول خواننده قدیمی پاپ هم جایزه گرامی بهترین آلبوم موسیقی سنتی پاپ را برای اجرای آلبوم «هنوز فراموش نشدنی» دریافت کرد.

لیل وین خواننده سرشناس موسیقی رپ، به خاطر اجرای ترانه «ای میلی» و آلبوم «کارتر سوم»، توانست برنده دو جایزه گرامی شود.

در رشته موسیقی ملل جهان نیز، آلبوم «گلوبال درام پراجکت»، با اجرای ذاکر حسین، میکی هارت و جیوانی هیدالگو به عنوان بهترین آلبوم موسیقی جهان شناخته شد. یوسف اندو خواننده مسلمان سنگالی نیز نامزد دریافت این جایزه بود.


ادل، خواننده جوان بریتانیایی و برنده جایزه بهترین خواننده زن پاپ

در رشته موسیقی کلاسیک، آلبوم اپرایی «عظمت و انحطاط شهر ماهاگونی» ساخته جیمز کونلون، با اجرای ارکستر اپرای لوس آنجلس، به عنوان بهترین آلبوم موسیقی کلاسیک سال شناخته شد.

در مراسم گرامی که به طور زنده از شبکه سی‌بی‌اس آمریکا پخش شد، هنرمندان سرشناسی چون گوینت پالترو، ساموئل ال جکسن، جاستین تیمبر لیک و پل مک‌کارتنی، شرکت داشتند.
جاستین تیمبرلیک، پل مک‌کارتنی و استیو ووندر از خوانندگانی بودند که در این مراسم برنامه اجرا کردند.

جنیفر هادسن خواننده موسیقی ریتم و بلوز(آر.اند‌.بی) نیز آهنگی با عنوان «تو نجات دهنده‌ای» اجرا کرد که حاضران را به شدت تحت تاثیر قرار داد.

پل مک‌کارتنی همراه با دیو گرول ترانه معروف بیتل‌ها یعنی «دختری که فقط ۱۷ سال داشت» را اجرا کردند.

Share
در همین رابطه:
رامين جوادی نامزد دريافت جايزه گرامی موسيقی فيلم

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)