تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

حذف «آواز گنجشک‌ها» از لیست اسکار

فیلم «آواز گنجشک‌ها» ساخته مجید مجیدی که از سوی ایران برای شرکت در بخش بهترین فیلم خارجی جوایز اسکار ۲۰۰۸ ارسال شده بود، از لیست نامزدهای دریافت این جایزه کنار گذاشته شد.

خبرگزاری جمهوری اسلامی، در خبر امروز خود، حذف فیلم مجیدی را ناشی از «شرایط سیاسی کنونی و تهاجم رژیم صهیونیستی به غزه» اعلام کرده که به اعتقاد این خبرگزاری «در انتخاب هالیوود بی‌تاثیر نبوده است.»

بر اساس آخرین انتخاب اعضای آکادمی اسکار، ۹ فیلم نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم خارجی هستند.

فیلم «گومورا» ساخته تحسین شده ماتیو گارونه فیلمساز ایتالیایی درباره مافیای ناپل که برنده جایزه بزرگ هیئت داوران فستیوال کن امسال شده بود، نیز از لیست نامزدهای احتمالی دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی کنار گذاشته شد.


نمایی از فیلم «گومورا»

فیلم انیمیشن مستند گونه «والس با بشیر» ساخته فیلمساز اسرائیلی اری فولمن که چند روز قبل جایزه بهترین فیلم خارجی گلدن گلوب را دریافت کرد، شانس زیادی برای دریافت جایزه اسکار دارد.

فیلم‌های «سه میمون» ساخته نوری بیلگه جیلان از ترکیه، «انتقام» از اتریش، «مردگان» از ژاپن، «ضروریات زندگی» از سوئد، «این قلب را پاره کن» از مکزیک و «عقده بادرماینهوف» ساخته اولی ادل از آلمان، از جمله فیلم‌هایی هستند که از سوی آکادمی اسکار نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم خارجی شده‌اند.

فیلم «کلاس» ساخته لورنت کانته برنده نخل طلای کن ۲۰۰۸ نیز در این لیست قرار دارد.

قرار است روز ۲۲ ژانویه ۲۰۰۹ لیست نامزدهای اصلی دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی سال ۲۰۰۸ که پنج فیلم خواهد بود، اعلام شود.

Share

نظرهای خوانندگان

lفیلم آواز گنجشکها فیلمی از جامعه آرمانی رمانتستهای مذهبی ست.فیلمی که اصلا بحث برانگیز نبود .چون زیبایی شناسی وونگاه فیلمساز را به بینندگانش دیکته میکند. فیلمی که برای خوشامد تئولوگ های حکومتی ساخته شده وتوسط آنان بالا کشیده شده ومیخواهد جامعه آرمانی سلطه گران دینی را به شکل مقبول وزیبایی به تصویر کشد. قطعا آکر داوران داخلی فیلمی را تحسین کنند در بقیه دنیا با اقبال مواجه نخواهد شد.

-- heydar ، Jan 15, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)