تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

اوباما: همچنان راغب به دیپلماسی با ایران هستیم

باراک اوباما امروز جمعه گفت که ایران همچنان یک خطر واقعی برای ایالات متحده است ولی واشنگتن باید «راغب به پیش گرفتن راه دیپلماسی با جمهوری اسلامی» باشد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، باراک اوباما رئیس‌جمهور منتخب آمریکا این سخنان را در یک نشست خبری روز جمعه عنوان کرد. در این نشست انتصاب دو مقام ارشد امنیتی ایالات متحده نیز اعلام شد.

اوباما در مورد ایران افزود: «پیش از این در جریان مبارزات انتخاباتی‌ام گفتم که ایران یک تهدید واقعی برای امنیت ملی ایالات متحده است.» وی افزود: «اما من همچنین گفته‌ام که ما باید راغب به در پیش گرفتن دیپلماسی به عنوان سازوکاری برای دستیابی به اهداف امنیت ملی خود باشیم.»

باراک اوباما در این نشست خبری، از انتصاب دریاسالار بازنشسته دنیس بلیر، به مقام مدیرکل سازمان اطلاعات ملی خبر داد. انتصاب رئیس پیشین دفتر کاخ سفید، لئون پانِتا، به عنوان رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سیا، از دیگر خبرهای اعلام‌شده در این نشست بود.

Share

نظرهای خوانندگان

اقای باراک اوباما گنده تر از شما که چاق وچله تر از شما هم بودند نتوانستند با ایران مذاکره کنند و ایران را از دست یافتن به انرژی هسته ای دویست تومن بسته ای باز دارند . شما هم تازه کار هستید فکر می کنید که علی اباد هم شهری هست یعنی می توانید سران جمهوری اسلامی را از ساختن بمب هسته ای منصرف کنید البته من سواد ندارم بیسوادم نمی دانم بمب اتمی با انرژی هسته ای فرق دارد یا ندارد چون بمب اتمی اسمش در ایران انرژی هسته ای است و در خارج انرژی هسته ای اسمش بمب اتمی است فکر کنم اگر سواد داشتم می توانستم معنای این 2 تا کلمه را به خوبی یاد بگیرم اما خلاصه مطلب از من به شما نصیحت وقتتان را برای مذاکره نگذارید چون جمهوری اسلامی از بسکی این چند ساله مذاکره کرده که دیگر حلقومش پاره شده گلویش خشک شده است.

-- بیسواد ، Jan 10, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)