تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

تازه‌های نشر: «آشنایی با لایبنیتس»

«آشنایی با لایبنیتس» نوشته پل استراترن با ترجمه فریدون فاطمی در ۳۰۰۰ نسخه از سوی نشر مرکز منتشر شده است.

آشنایی با فیلسوفان، مجموعه‌ای از زندگی نامه‌های فیلسوفان مشهور است که برای گشودن باب آشنایی با اندیشه‌ها و دیدگاه‌های آنان، مدخل مناسبی است.

در هر یک از کتاب‌های این مجموعه، گذشته از ارائه اطلاعات زندگی نامه‌ای، افکار هر فیلسوف در رابطه با جریان‌ها و تحولات فکری و اجتماعی و فرهنگی عصر او بازگو می‌شود و بدون ورود به جزئیات نظریات و عقاید او، مهم‌ترین نکته‌های آن با بیانی ساده و روشن و در عین حال موثق و سنجیده بیان می‌شود.

این مجموعه شامل آشنایی با فیلسوفانی چون؛ آکویناس، ارسطو، اسپینوزا، افلاطون، دکارت، سارتر، لاک، نیچه و ... است.


در بخشی از این کتاب آمده است: «لایبنیتس نخستین فیلسوف بزرگ آلمانی بود. همچنین نخستین کسی از هم‌میهنانش بود که یک نظام فلسفی فراگیر پدید آورد که در فلسفه آلمانی چیز قابلی شد. سنتی که با لایبنیتس آغاز شد، آغاز فهرستی بود که اکثریت چهره‌های فلسفی برجسته ۲۰۰ سال اخیر را در بر می‌گیرد. این خط در بر دارنده کانت، هگل، شوپنهاور، نیچه، ویتگنشتاین و هایدگر است.»

نویسنده در جای دیگری نیز نوشته است: «لایبنیتس سر نمونه نبوغ کاریکاتور مانند بود. زندگی اش سرشار از رویدادهایی بس مضحکه‌آمیز بود که او از سرشت آنها به ندرت خبر داشت. همه چیز را درباره همه چیز می‌دانست، اما اصلا نمی‌فهمید مردم عادی چگونه می‌اندیشند و رفتار می‌کنند.»

قیمت این کتاب ۱۵۰۰ تومان است.

Share

نظرهای خوانندگان

از انجا که فلسفه به چرایی امور وپدیده ها به خصوص امور بدیهی می پردازد ولی خود پاسخی نداردباعث سردرگمی هر فردی میگردد.بیان ساده وقابل فهمی که این نویسنده بکار برده می تواند بسیارموثر واقع گرددوبه فهم موضوعات بسیار پیچیده ای که در فلسفه مطرح میگردد کمک کند.

-- زینب عباسی ، Jan 9, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)