تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

«‌بی‌بی‌سی فارسی در ایران مجوز فعالیت ندارد»

محمدحسین صفار هرندی وزیر ارشاد می‌گوید که بخش فارسی شبکه بی‌بی‌سی برای فعالیت در ایران مجوز ندارد.

این خبر پس از آن اعلام می‌شود که وزارت اطلاعات ایران، گزارش‌ها مبنی بر دستگیری برخی افراد را که تحت پوشش شبکه بی‌بی‌سی اقدام به «جاسوسی» به نفع بریتانیا می‌کرده‌اند، تائید کرده است.

آقای هرندی که امروز (چهارشنبه) با خبرگزاری مهر گفتگو می‌کرد، افزود که شبکه بی‌بی‌سی هم‌چون سایر رسانه‌های خارجی تنها برای تهیه گزارش‌های موردی مجوز فعالیت دارد.

به گفته وزیر ارشاد، پوشش واقعیت ایران و انعکاس آن در سطح جهان برای مقام‌های جمهوری اسلامی مطلوبیت دارد، ولی تهران «ضریب خطایی نیز برای عملکرد غیر حرفه‌ای» رسانه‌ها در نظر می‌گیرد.


آقای هرندی در عین حال گفت که فعالیت رسانه‌های خارجی در ایران تحت نظر است و «اگر هر کدام از آن رسانه‌ها تخلفی در کارشان وجود داشته باشد، بر اساس آیین کار اطلاع‌رسانی امتیاز منفی دریافت می‌کنند.»

وزارت ارشاد در سی‌ام مهرماه گذشته نیز به خبرنگاران ایران هشدار داده بود که مراقب درخواست‌ها مبنی بر همکاری با شبکه‌های تلویزیونی «فاقد ‌مجوز» به خصوص شبکه تلویزیونی فارسی‌زبان بی‌بی‌سی باشند.

شبکه تلویزیونی فارسی‌زبان بی‌بی‌سی که قرار است در آینده‌ای نزدیک آغاز به‌کار کند، در ماه‌های اخیر برخی روزنامه‌نگاران و فعالان رسانه‌ای در ایران را استخدام کرده است.

ریچارد سمبروک رئیس شبکه جهانی بی‌بی‌سی ۳۱ اردیبهشت ماه امسال در جریان برگزاری نهمین جشنواره بین‌المللی و نخستین اجلاس جهانی رادیو در اصفهان، از راه‌اندازی تلویزیون فارسی‌زبان این بنگاه خبری در پائیز سال جاری خبر داده بود.

در بیانیه معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد آمده است که این شبکه تلویزیونی قصد دارد با افراد «مشکوک، معلوم‌الحال و ضد امنیتی» برنامه‌هایی «درباره موضوعات مشکوک» تهیه کند.

Share
در همین رابطه:
«دستگیری دو تیم خبری بی‌بی‌سی در ایران»

نظرهای خوانندگان

Dastour az ingilis amadeh,bavar koneed

-- HOUSHANG khan ، Dec 24, 2008

تلوزيون بي بي سي فارسي با همکاري روزنامه نويسان جديد،که هنوز راه نيافتاده است ولي همکاري برخي از اين تازه واردها را با راديو فارسي بي بي سي مي توان ديد (يعني شنيد!).صادقانه بگويم ميزان حرفه اي بودن آنهاوحتي سواد فارسي شان تاسف بار است.باور نداريد يک بار گوش کنيد.

-- بدون نام ، Dec 24, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)