تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

سخنگوی دولت: اوباما عددی نیست

غلام‌حسین الهام سخنگوی دولت نهم گفت که باراک اوباما «عددی» نیست و نظام جمهوری اسلامی هیچ نیازی به او ندارد.

آقای الهام این سخنان را در واکنش به انتقاد دانشجویی که نامه محمود احمدی‌نژاد به رئیس جمهوری منتخب آمریکا را «نادرست» خوانده بود، بیان کرد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، سخنگوی دولت نهم که در جمع دانشجویان دانشگاه امام‌ صادق تهران سخن می‌گفت، افزود: «از نامه‌ آقای احمدی‌نژاد به اوباما، نزدیکی احمدی‌نژاد به فردی که نماینده‌ صهیونیسم است برداشت نمی‌شود.»


آقای احمدی‌نژاد چند روز پس از اعلام پیروزی اوباما در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در اقدامی بی‌سابقه، پیام تبریکی برای وی فرستاد که تاکنون از سوی رئیس جمهوری آینده آمریکا بدون پاسخ مانده است.

این نامه بازتاب‌های فراوانی در داخل و خارج از ایران داشت و از سوی برخی جریان‌های محافظه‌کار داخلی مورد انتقاد قرار گرفت.

این در حالی است که آقای الهام این نامه را «تاکتیکی سیاسی» از سوی احمدی‌نژاد خواند که برای تخریب فضایی که جمهوری اسلامی را ستیزه‌گر می‌پنداشت، صورت گرفته است.

به گفته سخنگوی دولت نهم ایران «اوباما عددی نیست که نظام ما به وی نیازی داشته باشد و این نامه حرکتی بود در جهت استفاده از شرایط پیش آمده در فضای بین‌المللی در جهت نزدیکی فضای جهانی به صلح و سازش.»

نگرانی آیت‌الله خامنه‌ای از وضعیت جسمی احمد‌ی‌نژاد
آقای الهام در بخش دیگری از سخنان خود گفت که زمانی آیت‌الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی، کار بعد از ۱۰ شب برای آقای احمدی‌نژاد حرام اعلام کرده بود.

وزیر دادگستری ایران اشاره دقیقی به زمان صدور این دستور مذهبی از سوی آقای خامنه‌ای در مورد رئیس جمهوری ایران اشاره‌ای نکرد، اما گفت که اگر رهبر جمهوری اسلامی از دولت‌ها حمایت نکند «هیچ دولتی توفیقی برای کار پیدا نمی‌کند.»

به گفته آقای الهام، رهبر جمهوری اسلامی نسبت به عملکرد دولت‌های گذشته نگاهی انتقادی داشته است.
این برای چندمین‌بار است که برخی مدیران دولت نهم، اعلام می‌کنند که آیت‌الله خامنه‌ای نسبت به عملکرد دولت‌های هاشمی و خاتمی نگاهی انتقادی داشته است.

به گفته آقای الهام «دیدگاه رهبری با گفتمان سازندگی و اصلاحات انتقادی بوده است و عدالت اساس و مبنای حکومت، امری بود که مقام معظم رهبری در دولت سازندگی دنبال می‌کردند.‌»

وزیر دادگستری دولت آقای احمدی‌نژاد همچنین اعلام کرد که برخی از طرفداران «شورای رهبری» در ایران در حال تخریب رابطه رئیس جمهوری با مراجع تقلید هستند.

وی نامی از این افراد نبرد اما گفت که «یک عده‌ای دارند فتنه می‌کنند؛ همان کسانی که شورای رهبری را در مقابل رهبری مطرح می‌کنند.»

به گفته آقای الهام بین احمدی‌نژاد و مرجعیت هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی همچنین افزود که «نمي‌گويم امروز مافياي نفتی ديگر وجود ندارد و تخريب نمی‌كند اما اين مافيا با وجود آقای احمدي‌نژاد احساس امنيت نمی‌كند لذا به دنبال حذف احمدی‌نژاد است.»

Share

نظرهای خوانندگان

البته "عدد" ادب و فرهنگ دولت نهم از فرمایشات سخنگوی آن کاملا هویداست .

-- کورش ، Dec 23, 2008

اگر این آقا عدد نیست، پس چیه؟ اقای الهام، به نظر شما بین نزدیک به ٨ میلیارد فقط انسان در این کره خاکی، شما چندی؟
مسگر،

-- Mesgar ، Dec 23, 2008

مثل اینکه این اقای الهام نمی دونه که ریاضیات علم پایه است و بقیه علوم بدون ریاضیات یک پاشون می لنگه!؟

نعلینی،

-- Naleini ، Dec 23, 2008

ما که هر چی فکر می کنیم، سر در نمی آوریم!؟ اینها کیند که دارند در ایران حکومت می کنند؟
مخرجی،

-- Makhragi ، Dec 23, 2008

گفتهٔ هيتلر را تداعی می‌کند که گفت: «اگر يک دروغ را صد بار تکرار کنيد واقعيت خواهد شد.»

-- امين ، Dec 23, 2008

این نظام هم برای ما مردم «مددی» نیست.

-- بدون نام ، Dec 24, 2008

فرهنگ اجتماعی سخنگوی محترم دولت و همسر گرامی ایشان زیر صفر است.

-- Arthur ، Dec 24, 2008

اصلا حرف دلچسبي نيست. اين اوباما بالاخره منتخب يك كشوري است كه تازه به غير كشور خودش همه جاي دنيا حمايت شده. بنده از بقيه حرف هاي اون جلسه آقاي الهام هم خوشم نمي اد. اونجا كه راجع به حكومت و عدالت و مشروعيت حرف زده. همه اين ها گفته گنگ و مغلطه آميزه، اين ادبيات كه انقد شايعه خيلي خطرناكه، مي شه در لباس شرع كلي آدمو سر به نيست كرد

-- بهمن ، Dec 25, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)