تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

همکاری خودروسازی ایران با تاجیکستان

رئیس جمهوری تاجیکستان در مورد همکاری با ایران در بخش صنایع خودروسازی ابراز علاقه‌مندی کرد.
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، امام‌علی رحمان که روز جمعه به همراه هیأتی از خطوط تولیدی شرکت سایپا دیزل دیدن می‌کرد خواستار انتقال فناوری خودروسازی ایران به تاجیکستان شد.

بازار خودرو در تاجیکستان سالانه امکان جذب حدود ۸۰ هزار دستگاه از انواع خودرو را دارد و بر پایه توافقاتی که پیشتر صورت گرفته، دو هزار دستگاه خودرو سمند از ایران به تاجیکستان صادر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، علی ملک، مدیرعامل شرکت سایپا دیزل در توضیحات خود برای رئیس جمهوری تاجیکستان، گروه سایپا را دارای توان طراحی و تولید انواع خودروهای تجاری نظیر کامیون و مینی‌‏بوس توصیف کرد.
رئیس جمهور تاجیکستان که در رأس هیأتی بلندپایه به ایران سفر کرده در دیدار روز جمعه خود پیشرفت‌‏های صنعتی ایران «بسیار شگفت‌‏انگیز» نامید.

کشور فارسی‌زبان تاجیکستان ۱۵ سال پیش از اتحاد شوروی استقلال یافته‌است. در این مدت روابط این کشور سکولار، با ایران از فراز و نشیب‌هایی گذشته‌است.

بر اساس توافق‌نامه هفتمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی و فرهنگی ایران و تاجیکستان که در اوایل سال جاری در تهران برگزار شد، ایران قرار است در زمینه‌های راه و ساختمان، ریسندگی و داروسازی، مواد شوینده و چند زمینه دیگر و تجارب فنی و مهندسی خود را به تاجیکستان انتقال دهد.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)