تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

احتمال اعدام قریب الوقوع فرزاد کمانگر

بنا به اعلام کمپین بین المللی حقوق بشر ایران در نیویورک، فرزاد کمانگر در خطر اعدام قریب‌الوقوع در تهران قرار دارد. این فعال کرد در بند 209 زندان اوین زندانی بوده است.

هادی قائمی، سخنگوی کمپین در گفتگو با رادیو زمانه، گفته است که این خبر امروز ، سه شنبه، به این دلیل به بیرون از زندان راه پیدا کرده که سه‌شنبه روز دیدار با زندانیان است. قائمی افزود: «از نظر قانونی این حکم غیرقابل اجراست و هرکس آن را اجرا کند قوانین ایران را زیر پا گذاشته و باید محاکمه شود زیرا دادگاه گرچه فرزاد کمانگر را به اعدام محکوم کرده ولی طبق آیین‌نامه‌ها، وکیل او درخواست تجدید نظر داده و این پرونده باز است.»

فایل شنیداری گفتگوی پژمان اکبرزاده با هادی قائمی

مهرداد کمانگر، برادر فرزاد کمانگر نیز در گفتگو با رادیو زمانه ضمن ابراز نگرانی شدید از وضعیت برادرش اظهار داشت که هنوز از بابت درستی این خبر کاملا مطمئن نیست و با توجه به دیروقت بودن در ایران موفق نشده با هیچ فرد یا مقام مسئولی تماس بگیرد. مهرداد کمانگر افزود: «روز دوشنبه توانستم با فرزاد ملاقاتی داشته باشم ولی پس از آن، طبق گفته دوستانی که با خانواده هایشان ملاقات داشته‌اند، فرزاد جابجا شده است. من امشب (سه‌شنبه شب) خبر به دستم رسیده و باید با وکیل او تماس بگیرم. امیدوارم این خبر صحت نداشته باشد.»

فایل شنیداری گفتگو با مهرداد کمانگر

فرزاد کمانگر به عضویت در یک گروه مسلح؛ حزب کارگران ترکیه (پ‌ک‌ک) و حمل مواد منفجره متهم و از سوی شعبه ۳۰ دادگاه انقلاب در ششم اسفند ۱۳۸۶ به اعدام محکوم شده‌ است.

فرزاد کمانگر که حدود ده سال سابقه معلمی دارد، عضو هئیت مدیره و مسئول روابط عمومی انجمن صنفی معلمان شهر کامیاران نیز بوده است.

پیش تر دو هزار تن از مردم شهرهای بندرعباس، شیراز، اهواز، سنندج و کامیاران با امضای طوماری با محکوم کردن حکم اعدام فرزاد کمانگر خواستار آزادی او از زندان شدند. سازمان عفو بین‌الملل نیز با صدور اطلاعیه‌ای از صدور حکم اعدام فرزاد کمانگر از سوی قوه قضائیه ایران ابراز نگرانی کرده بود.


در همین زمینه:
درخواست آزادی یک فعال کرد از زندان
حکم اعدام برای یک معلم کُرد
«حکم اعدام هیوا بوتیمار تائید شد»

نظرهای خوانندگان

آی آدمها که در ساحل نشسته اید
یک نفر دارد اینجا می ستانندش جان

-- علی ، Nov 25, 2008

OMIDVARAM SEHHAT NADASHTE BASHE

-- ZANKO ، Nov 25, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)