تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

درخواست آزادی یک فعال کرد از زندان

هفتصد فعال سیاسی و اجتماعی با صدور بیانیه‌ای از مقامات قضایی ایران خواستند تا محمدصدیق کبودوند یک از فعالان کرد که چند روز پیش از این در زندان‌ اوین دچار سکته مغزی شده را آزاد کنند.

صدیق‌کبودوند که مسئولیت تشکلی به نام دفاع از حقوق بشر کردستان را برعهده دارد از سال گذشته تاکنون به اتهام تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی در زندان به‌سر می‌برد.

در بیانیه ۷۰۰ فعال سیاسی و اجتماعی که امروز(چهارشنبه) در برخی از سایت‌های اینترنتی منتشر شده، در اعتراض به ادامه بازداشت این فعال کرد آمده است:‌ «خفه کردن و خاموش کردن چنین صداهایی از سوی حاکمیت، تنها به رادیکالیزه شدن جامعه می‌انجامد.»

در این بیانیه همچنین آمده که ادامه بازداشت آقای کبودوند و دیگر فعالان مستقل حقوق بشر، فعالیت‌های مدنی، حق طلبانه و مسالمت‌جویانه را به طور جدی مورد تهدید قرار می‌دهد.

متن کامل بیانیه را بخوانید

کبودوند صاحب امتیاز و مدیرمسئول هفته‌نامه توقیف شده پیام مردم نیز هست. برای آزادی وی ۱۵۰ میلیون تومان وثیقه صادر شده است اما خانواده و دوستانش قادر به تهیه این وثیقه نیستند.

محاکمه وی تاکنون سه‌بار به دلایل مختلف به تعویق افتاده است.

گزارشگران بدون مرز هم امروز با صدور اطلاعیه‌ای خواستار آزادی صدیق کبودوند شدند. در اطلاعیه این سازمان آمده است: «عناد مقامات قضایی _ امنیتی ایران علیه این روزنامه نگار از حد گذشته است.»

این سازمان در پایان اعلام کرده است: «ایران با ٩ روزنامه‌نگار زندانی، بزرگترین زندان روزنامه‌نگاران در خاورمیانه است.»

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)