تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

نماینده مجلس: «به پاکستان هشدار جدی بدهید»

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس روز جمعه گفت: «دولت پاکستان مسئول حفظ جان دیپلمات ایرانی است.»


به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس کنوانسیون‌های بین‌المللی، دیپلمات‌ها مصونیت سیاسی دارند و بنابراین حافظ جان دیپلمات ربوده شده ایرانی در پاکستان دولت این کشور است.

یکی از کارمندان کنسولگری ایران در پیشاور پاکستان به نام حشمت‌الله اطهرزاده نیاکی روز ۲۳ آبان ماه از سوی افراد مسلح ناشناس ربوده و به مکان نامعلومی منتقل شده‌است.
وزارت کشور پاکستان یک روز پس از این آدم‌ربایی، نیروهای طالبان پاکستانی را مسئول این عملیات آدم‌ربایی دانسته‌ بود ولی طالبان این موضوع را تکذیب کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران در این رابطه افزود: « نسبت به اصل مسائل امنیتی که ما با پاکستان داریم، کمیسیون امنیت ملی حساس است و اعتقاد ما بر این است که در حادثه اخیر دولت پاکستان مقصر است. یک هشدار جدی به دولت پاکستان ضروری است و باید از مقامات این کشور بخواهیم پاسخ روشن به وضعیت دیپلمات گروگان گرفته شده ارائه کنند.»

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در داخل پاکستان گروه‌های تروریستی وجود دارند که آنها گاهی اوقات به داخل خاک ایران آمده و برخی اقدامات را انجام می‌دهند و بلافاصله به داخل خاک پاکستان بازمی گردند.


فلاحت‌پیشه گفت: در کشور پاکستان گروه‌های تروریستی با برخی دستگاه‌های امنیتی این کشور مرتبطند و آنها از جایگاه و محل‌های استقرار آنها مطلع هستند، ولی حتی اگر دولت‌ها نیز از آنها بخواهند دستگاه‌های امنیتی به وظایف خود عمل نمی‌کنند.

نیروهای امنیتی و پلیس پاکستان تاکنون پنج تن را به اتهام دست داشتن در ربودن دیپلمات ایرانی بازداشت کرده‌اند و به گفته سفیر این کشور در ایران، بازجویی‌ها از این افراد ادامه دارد.

Share

نظرهای خوانندگان

متاسفانه در جریان ربودن دیپلمات ایرانی مقامات بی عرضه پاکستانی هیچ کاری نکرده اند .مقامات کشور ما باید جدیت بیشتری نشان بدهند تا این مسئله هر چه سریعتر حل شود

-- jafari ، Apr 26, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)