تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

تاکید جی ۲۰ بر اقدام هماهنگ بین‌المللی

اعضای گروه جی ۲۰ در پایان نشست این گروه در واشینگتن، متعهد شدند که برای مواجهه با بحران‌های اقتصادی با یکدیگر همکاری کنند.

در این نشست که با ضیافت شام جورج بوش رئیس جمهوری ایالات متحده در کاخ سفید آغاز شد، سران ۲۰ قدرت اقتصادی برتر جهان شامل قدرت‌های مطرح اقتصادی و اقتصادهای نوظهور گرد آمده بودند.

به گزارش بی‌بی‌سی نیوز، اعضای جی ۲۰ تصمیم گرفته‌اند که برای احیای رشد اقتصادی و «اصلاحات مورد نیاز» در نظام مالی جهانی با هماهنگی با یکدیگر عمل می‌کنند.

جورج بوش در این نشست اظهار داشت که وزرای دارایی بر روی جزئیات پیشنهادات ارائه شده کار خواهند کرد و بعد جزئیات آن به همه اعضا گزارش داده خواهد شد.
قرار است وزرای دارایی جی ۲۰، فهرستی از موسسات مالی در معرض تهدید تهیه کنند.


آقای بوش همچنین به حاضرین گفت که باراک اوباما رئیس جمهوری منتخب آمریکا و نیز مشاوران او از محتوای مذاکرات این نشست مطلع شده‌اند.
نشست آتی این گروه در ماه آوریل سال آینده، با حضور آقای اوباما برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری‌ها، در بیانیه‌ای که در پایان این نشست منتشر شده، بر کمک به کشورهای در حال توسعه و انجام اصلاحات اساسی برای جلوگیری از وقوع مجدد بحران در آینده تاکید شده است.

آن‌طور که آسوشیتدپرس گزارش کرده، کمک‌های مالی صندوق بین‌المللی پول، بانک جهانی و نیز کشورهای ثروتمند به کشورهای در حال توسعه در قالب وام، یکی از موارد مورد توافق بوده است.

به همین منظور، ژاپن اعلام آمادگی کرده است که ۱۰۰ میلیارد دلار به صندوق بین‌المللی پول وام دهد.


در همین رابطه:
نشست رهبران اقتصادی جهان در کاخ سفید

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)