تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

نشست رهبران اقتصادی جهان در کاخ سفید

نشست سران ۲۰ قدرت اقتصادی جهان (جی ۲۰) برای توافق در خصوص موضع‌گیری مشترک در قبال بحران مالی بین‌المللی با ضیافت شام جورج بوش در کاخ سفید آغاز شد.

اعضای گروه جی ۲۰، نماینده ۸۵ درصد از اقتصاد جهان هستند.
در کنار قدرت‌های اقتصادی بزرگی مثل آمریکا، آلمان و ژاپن، کشورهای چین، هند، روسیه و برزیل هم به عنوان اقتصادهای نوظهور، در این نشست شرکت کرده‌اند.


به گزارش خبرگزاری‌ها جورج بوش رئیس جمهوری آمریکا در آغاز این نشست در شامگاه جمعه، یادآور شد که بحران اقتصادی جهانی، هیچ راه‌حل فوری ندارد و کسی هم نباید از نشست جی ۲۰ انتظارات زیادی داشته باشد.

آقای بوش در عین حال بر ادامه همکاری‌های جهانی برای رفع این بحران تاکید کرد و اقتصاد آزاد را مطمئن‌ترین شیوه رونق اقتصادی نامید.

بی‌بی‌سی نیوز نیز نوشته است که رهبران جهان در ادامه این نشست که امروز شنبه پنج ساعت به طول انجامید، برای توافق بر سر اصلاحات اقتصادی بلند‌مدت در جهت کاهش خطر بحران‌های آتی مذاکره کردند.


جورج بوش در کنار روسای جمهور چین و برزیل

بر اساس این گزارش، در حالی که اروپائیان خواستار اعمال قوانین تجاری سخت‌گیرانه‌تری بودند، ایالات متحده و سایر کشورها به سوی اجرای قوانین متعادل‌تر تمایل دارند.

کارشناسان، نبود باراک اوباما رئیس جمهوری منتخب آمریکا در این نشست را نشانه فقدان تضمین کافی برای هر گونه توافق در این جلسه عنوان می‌کنند.

نظرهای خوانندگان

خوشحالم که کشورهای مسلمان ترکیه و عربستان سعودی هم به عنوان جزو 20 اقتصاد برتر جهان در این اجلاس شرکت کرده اند. به امید عادی سازی روابط ایران با جهان و عضویت کشورمان در این گروه.

-- علی ، Nov 15, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)