تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

راسل کرو رابین‌هود جدید سینما

سر ریدلی اسکات، کارگردان نامدار بریتانیایی و سازنده فیلم «مجموعه‌ای از دروغ‌ها»، به‌زودی فیلم تازه‌اش را بر اساس افسانه رابین‌هود می‌سازد.
وی برای نقش رابین‌هود، راسل کرو بازیگر نیوزیلندی را در نظر گرفته است.

به اعتقاد ریدلی اسکات، همه فیلم‌هایی که تا کنون بر اساس زندگی این یاغی افسانه‌ای جنگل‌های شروود بریتانیا ساخته شده، نتوانسته حق مطلب را در مورد او ادا کند.

وی قصد دارد در فیلم تازه‌اش، تصویری قهرمانی و حماسی از این یاغی اسطوره‌ای قرون وسطایی ارائه کند.


رابین‌هود با بازی ارول فلین

قرار است رابین‌هود ریدلی اسکات، برخلاف همه رابین‌هودهای رمانتیک دیگر، شخصیتی خشن و قلدر باشد.
به همین منظور، راسل کرو در این فیلم، شلوار تنگ و چسبان نخواهد پوشید و کلاه پردار بر سر نخواهد گذاشت.

ریدلی اسکات می‌گوید که رابین‌هود او یک سوسیال دموکرات است که علیه کینگ جان شورش می‌کند؛ پادشاهی که بعد از آن‌که برادرش ریچارد شیردل، بریتانیا را به خاطر شرکت در جنگ‌های صلیبی به ورشکستگی کشاند، مالیات‌های سنگین وضع کرد.

فیلمبرداری این فیلم از ماه فوریه سال آینده به جای جنگل شروود در اطراف ناتینگهام (که مکان رابین‌هود افسانه‌ای و یاران او است)، در جنگل‌های اطراف لندن آغاز خواهد شد.


راسل کرو در نقش رابین‌هود

زندگی افسانه‌ای رابین‌هود، تاکنون چندین‌بار بر پرده سینما آمده که قدیمی‌ترین آنها، نسخه سال ۱۹۳۸ مایکل کورتیز با بازی ارول فلین است.

ریچارد لستر نیز در سال ۱۹۷۶ فیلم «رابین و ماریان» را ساخت که نسخه متفاوتی از داستان رابین‌هود بود و در آن شون کانری نقش رابین را بازی می‌کرد.

در سال ۱۹۹۱ نیز کوین رینولدز دوست کوین کاستنر، فیلم «رابین‌هود، شاهزاده دزدان» را ساخت که کاستنر در آن، نقش رابین را به عهده گرفت.

علاوه بر فیلم‌های سینمایی، چندین سریال تلویزیونی و فیلم کارتونی نیز بر اساس ماجراهای رابین‌هود ساخته شده که در میان آنها سریال «ماجراهای رابین‌هود» ساخته برنارد نوئلز و لیندزی آندرسن (در ۱۶۵ قسمت) و بازی ریچارد گرین در نقش رابین از همه مشهورتر است.


کوین کاستنر در نقش رابین‌هود

در سال ۱۹۷۳ والت‌دیسنی نیز نسخه انیمیشن بسیار جذابی از ماجراهای رابین‌هود تولید کرد که در آن برایان بدفورد و پیتر یوستینف به جای رابین‌هود و کینگ جان حرف می‌زدند.
این نسخه قبل و بعد از انقلاب (با سانسور زیاد) بارها از تلویزیون ایران پخش شده است.

با این حال ریدلی اسکات می‌گوید که تنها نسخه کمدی و هجویه‌ای که مل بروکس از افسانه رابین‌هود با عنوان مردانی با شلوارهای چسبان (Men in Tights) ساخته را می‌پسندد، چون به اعتقاد او، کری الوز در نقش رابین‌هود در این فیلم واقعا خنده‌دار است.

راسل کرو که هم‌اکنون فیلم «مجموعه‌ای از دروغ‌ها» را به کارگردانی ریدلی اسکات بر روی پرده دارد، از بازیگران مورد علاقه ریدلی اسکات است و علاوه بر فیلم یادشده، در فیلم «گلادیاتور» او نیز بازی کرده است. فیلمی که به خاطر آن جایزه اسکار بهترین بازیگر را به دست آورد.

Share

نظرهای خوانندگان

رابین هود شاهزاده دزدان، ساخته کوین رینولدز دوست کوین کاستنر بود نه خود کاستنر. ممنون
...............
آقای نیستانی عزیز
اصلاح شد.
ممنون

زمانه

-- مانا نیستانی ، Nov 12, 2008

فکر نمی کنم جالب بشه فکرش رو بکن راسل کرو رابین باشه فیلم پر ادعایی میشه

-- بنفشه ، Feb 17, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)