تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

نصب ۴۰۰ دوربین در محلات جرم‌خیز تهران

پلیس ایران اعلام کرد که قصد دارد ۴۰۰ دوربین مداربسته در محلات جرم‌خیر شهر تهران نصب کند.

به گزارش امروز شنبه شبکه شش تلویزیون ایران، سرهنگ عزیزالله اسماعیلی رئیس فناوری اطلاعات و ارتباطات پلیس با اعلام این خبر گفت: «نصب این دوربین‌ها به منظور كنترل بهتر تردد و نظارت بر نقاط جرم خیز» می‌گیرد.

این برای نخستین‌بار در ایران است که پلییس این کشور اعلام می‌کند قصد دارد دوربین‌هایی به‌منظور کنترل رفتار‌های جرم‌خیز در سطح شهر تهران نصب کند.

این مقام انتظامی هم چنین گفته که هم‌اکنون ۴۷۰ دوربین مداربسته در بازداشتگاه کلانتری‌های تهران برای کنترل رفتار بارداشت‌شدگان فعال است.

پلیس ایران از زمان روی کار آمدن محمود احمدی‌نژاد در سال ۱۳۸۴ برخورد با برخی از رفتارها که براساس قوانین جمهوری اسلامی انحراف، جرم و بزه محسوب می‌شود تشدید کرده است.

براساس طرح‌هایی که پلیس در ایران با نام «طرح ارتقای امنیت اجتماعی» از دو سال پیش آغاز کرده، هزاران دختر و پسر به علت رعایت نکردن پوشش خود و یا آرایش موهای خود به سبک غربی بازداشت و دادگاهی شده‌اند.

در این طرح‌ها ده‌ها تن نیز به جرم شرارت، قاچاق مواد‌مخدر، ارتباط نامشروع به دار آویخته شده‌اند.

پلیس اعلام کرده که به‌خاطر استقبال مرم همچنان به اجرای طرح‌های امنیتی ادامه خواهد داد، اما نهاد‌های حقوق بشر منتقد این نوع رفتار خشونت‌آمیز پلیس هستند.

نظرهای خوانندگان

نمیدونم چرا یاد کتاب 1984 جرج اورول افتادم!

-- یک خواننده ، Aug 3, 2008 در ساعت 06:27 PM

رژیمی که خود را قیم مردم ایران میداند و مردم را صغیر تلقی میکند زندانهای کشور را پر کرده است راه دیگری ندارد جز توسعه ی زندان به کل کشور در خیبان راه میرویم کنترل میشویم کم کم این دوربینها بداخل منازل هم خواهد آمد . پول نفت در همین راهها هزینه میشود به جای اینکه معضلات اجتماعی را حل کنند به راحت ترین کار متوصل می شوند با جرم مبارزه نمی شود با مجرم مبارزه میکنند . و روز به روز زمینه ی جرم در حال افزایش است و خود رژیم زمینه ساز این جرمهاست . فقر وفلاکت دامن گیر مردم است ثروت در دست عده ی قلیلی از آیت الله ها و آقازاده هاشان است بیشترین خلافهای اجتماعی را هم میکنند اما حکومت حسین قلی خانی کاری بدانان ندارد . مردم درمانده اند و راهی برای خروج از این بن بست ندارند ......

-- فرهاد- فریاد ، Aug 3, 2008 در ساعت 06:27 PM

چرا کامنت مرا چاپ نکردید؟ مگر حرف بدی زده بودم؟
. . . . .
زمانه ـ چنانچه دقت کرده باشید، پس از ارسال کامنت، پیامی به رؤیت فرستنده می رسد مبنی بر اینکه: انتشار اظهار نظر شما می تواند تا بیست و چهار ساعت طول بکشد.
دلیل آن البته تراکم کامنت های رسیده بر مطالب جدید و قدیمی منتشر شده در سایت رادیو زمانه است.
زمان کامنت اول شما تا این پرسش، حدود سیزده ساعت بود. بهرحال کامنت شما منتشر شده و حرف بدی هم در آن نبود. موفق باشید.
. . . .

-- یک خواننده ، Aug 3, 2008 در ساعت 06:27 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)