تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

تجمع دانشجویان «ستاره‌دار» مقابل مجلس

منابع دانشجویی در ایران اعلام کردند که گروهی از دانشجویان «ستاره‌دار» که پس از تحصن مقابل مجلس، از سوی نیرو‌های پلیس بازداشت شده‌ بودند، آزاد شدند.
این دانشجویان به منظور اعتراض به محدودیت‌های تحصیلی صبح امروز (یکشنبه) مقابل مجلس تحصن کرده بودند.

سازمان سنجش وزارت علوم امسال از ارائه کارنامه ۱۷ دانشجوی دوره کارشناسی که فعالیت دانشجوئی داشته‌اند، خودداری کرده و دانشجویان به این عمل اعتراض دارند.
مقامات این سازمان اعلام کرده‌اند که آنها براساس دستور وزارت اطلاعات عمل کرده‌اند.

براساس این گزارش، نیرو‌های پلیس برای متفرق کردن دانشجویان معترض که تعداد آنها ۱۴ نفر اعلام شده از گاز اشک‌آور استفاده کرده‌اند.

این دانشجویان دو هفته پیش نیز با تجمع در برابر وزارت علوم، خواستار پاسخگویی مسئولان به دلایل محرومیت خود از ادامه تحصیل شده بودند.

در سال‌های اخیر کمیته انضباطی دانشگاه‌ها، با صدور احکامی برخی دانشجویان را از یک ماه تا یک سال از ادامه تحصیل محروم کرده اند.

به گفته ضیاء نبوی یکی از دانشجویان محروم از تحصیل، مقامات وزارت علوم در سال‌های اخیر دانشجویان فعال را با علامت‌های یک، دو و سه متمایز کرده‌اند.
براساس این تقسیم بندی، دانشجویان فاقد صلاحیت ادامه تحصیل با «سه ستاره»، دانشجویانی که صلاحیت آنها در دست بررسی است «دو ستاره» و دانشجویانی که ادامه تحصیل آنها منعی ندارد با «یک ستاره» مشخص شده‌اند.

آقای نبوی تعداد دانشجویان «ستاره‌دار» را ۱۷۰۰نفر اعلام کرده است.

به گفته این فعال دانشجویی، دانشجویان یک ستاره با «تعهد به کمیته انضباطی و حراست دانشگاه» و دانشجویان دو ستاره با «تعهد به وزارت علوم و وزارت اطلاعات» توانسته‌اند تحصیلات خود را ادامه دهند، اما ۱۷ دانشجوی «سه‌ستاره» از ادامه تحصیل محروم شده‌اند.

در سال‌های اخیر چهار جریان دانشجویی تحت عناوین «کمیته پیگیری وضعیت دانشجویان سه ستاره»، «کمیته دفاع از حق تحصیل دفتر تحکیم وحدت»، «انجمن حمایت از حق تحصیل» و «شورای دفاع از حق تحصیل» پیگیر وضعیت دانشجویان ستاره‌دار بوده‌اند.


در همین رابطه:
دور جدید برخورد با دانشجویان در ایران
دادستان کل کشور دانشجویان را تهدید کرد

نظرهای خوانندگان

خوب که چی؟ یا درستونو بخونین از ایران برین یه جایی که براتون ارزش قائلن. یا وایسن 18 تا ستاره بگیرین. سره کلاس دبستان هم هرکی تو لیست بدها 5 تا X میگرفت بیخیال میشد هر کاری دلش می خواست میکرد. آخرش هم اون بابایی که X زده بود مسخره می شد. 14 نفر رفتین به حق از دست رفته 17 شکایت کردین؟ اسمشم تجمعه؟ با گاز اشکاور؟ بشینین خونه به زندگیتون فکر کنین هم اشکتون در میاد. برین 200 هزار تومن بدین نفری یه اسلحه بخرین. اون شاه بدبخت چیش از اینا بدتر بود که میشد باهاش مبارزه مسلحانه کرد؟ نکنه باور کردین اینا مقدس ان؟ منم بر میگردم براتون از جونم مایه میزارم. جون مادر تون تکلیفتون رو اول با خودتون بعد هم با خداتون که نمایندهاش این آخوندان معلوم کنونین. خیر سرتون شماها با شعورهای ایران این. منتظره تون هستم. از شما حرکت از ما ترسوهای بی بخار همراهی.

-- Former student of UT ، Oct 5, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)