تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

برگزیده سرمقاله‌های مطبوعات

بررسی ظرفیت‌های اقتصادی دین اسلام
روزنامه کیهان در سرمقاله امروز خود با عنوان «نه این و نه آن الگوی خودمان» به بهانه نامه اخیر محمود احمدی‌نژاد به اقتصاددانان مبنی ارائه یک طرح اقتصادی اسلامی برای ایران و جهان از سوی آنان، به بررسی ظرفیت‌های دین اسلام برای تحقق اقتصادی اسلامی در جهان پرداخته است.

این روزنامه می‌نویسد:‌ »اسلام گذشته از قوانین اقتصادی دارای نظریاتی برای زیربنای اقتصادی است که اجرای قوانین اقتصادی را اتوماتیک وار آسان می‌سازد.»

کیهان می‌آورد: «باور به اقتصاد اسلامی و پیاده کردن آن با شرایط پیش آمده در دنیا و بحران در کشورهایی که داعیه دار اقتصاد برتر! هستند ضرورتی است که کمترین تردیدی در آن روا نیست.»
متن کامل سرمقاله

دلایل افزایش قیمت دلار در جهان
روزنامه دنیای اقتصاد در سرمقاله امروز خود با عنوان «چرا دلار گران شده است!؟» به بررسی دلایل افزایش ارزش قیمت دلار در ماه‌های اخیر پرداخته است.

سرمقاله نویس این روزنامه عواملی همچون «نااطمینانی درباره شرایط اقتصاد جهانی» و «وخامت اوضاع اقتصادی در اروپا» را از عوامل مهم افزایش قیمت دلار در جهان اعلام کرده است.

این روزنامه می‌نویسد: «تقویت دلار به مشکلات بنیادی و ساختاری در اقتصاد آمریکا ربط پیدا می‌کند که به این زودی‌ها برطرف نخواهد شد، از قبیل: کسری حساب جاری، اقتصاد نامتوازن با بدهی بالای بخش خصوصی و عمومی و مشکلات در بخش مالی.»
متن کامل سرمقاله

دفاع از پیام تبریک احمدی‌نژاد به اوباما
روزنامه رسالت در سرمقاله امروز خود با عنوان «آیا احمدی‌نژاد امیدوار است؟» به نامه تبریک رئیس جمهوری ایران به باراک اوباما واکنش نشان داده است.

این روزنامه می‌نویسد: «ارسال پیام احمدی‌نژاد قابل دفاع است، چون ایشان سعی کرده است حداقل امیدواری‌ها به تغییر در سیاست خارجی آمریکا بویژه در منطقه خاورمیانه را به عنوان یک فرصت قلمداد نماید.»

به اعتقاد سرمقاله نویس رسالت «پیام رئیس جمهور ایران به اوباما ممکن است با انتقاد جدی شمار‌ی از نخبگان سیاسی داخل کشور مواجه شود. اما از این نظر که می‌تواند، جهت‌گیری سیاست خارجی طرف مقابل را بیش از آغاز به کار رسمی او روشن نماید و اتهام فرصت سوزی را متوجه به طرف ایرانی ننماید قابل تامل است.»
متن کامل سرمقاله

سایر مطبوعات
● سرمقاله روزنامه سرمایه با عنوان «مثبت و منفی اوباما برای ایران»
● سرمقاله روزنامه کارگزاران با عنوان «اوباما و ما»
● سرمقاله روزنامه آفتاب یزد با عنوان «تبریک به اوباما؛فرصت یابی یا ...؟!»
● سرمقاله روزنامه مردمسالاری با عنوان «روز ملی کیفیت و رواج اندیشه کمی گرایی»

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)