تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

هشدار وزارت ارشاد درباره همکاری با بی‌بی‌سی

وزارت ارشاد به خبرنگاران ایران هشدار داد که مراقب درخواست‌ها مبنی بر همکاری با شبکه‌های تلویزیونی «فاقد‌مجوز» به خصوص شبکه تلویزیونی فارسی‌زبان بی‌بی‌سی باشند.

در بیانیه‌ای که امروز سه‌شنبه از سوی معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد منتشر شده، شبکه فارسی‌زبان بی‌بی‌سی متهم به برقرای رابطه با «افراد معلوم‌الحال» شده است.

وزارت ارشاد اعلام کرده که این ارتباط «مشکوک و غیرموجه» است.

شبکه تلویزیونی فارسی‌زبان بی‌بی‌سی که قرار است در آینده‌ای نزدیک آغاز به‌کار کند در ماه‌های اخیر برخی روزنامه‌نگاران و فعالان رسانه‌ای در ایران را استخدام کرده است.

ریچارد سمبروک رئیس شبکه جهانی بی‌بی‌سی ۳۱ اردیبهشت ماه امسال در جریان برگزاری نهمین جشنواره بین‌المللی و نخستین اجلاس جهانی رادیو در اصفهان، از راه‌اندازی تلویزیون فارسی‌زبان این بنگاه خبری در پائیز سال‌جاری خبر داده بود.

آن‌طور که در بیانیه معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد آمده، این شبکه تلویزیونی قصد دارد با افراد «مشکوک، معلوم‌الحال و ضد امنیتی» برنامه‌هایی «درباره موضوعات مشکوک» تهیه کند.
در این بیانیه اشاره‌ای به این موارد مشکوک نشده است.

وزارت ارشاد همچنین اعلام کرده که نگران فعالیت‌های «تفرقه‌افکنانه، مداخله‌جویانه و فرصت‌طلبانه» شبکه فارسی‌زبان بی‌بی‌سی است.
در این بیانیه، فعالیت‌های شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی «مداخله‌جویانه و در راستای اهداف استعماری» بریتانیا در ایران ارزیابی شده است.

وزارت ارشاد از خبرنگاران و فعالان رسانه‌ها در ایران خواسته که مراقب درخواست‌ها برای همکاری با این شبکه و سایر شبکه‌های «غیرمجاز» باشند.

در ایران پس از روی کار آمدن محمود احمدی‌نژاد در سال ۱۳۸۴ تاکنون صدها خبرنگار به خاطر توقیف روزنامه یا مجله‌شان، شغل خود را از دست داده‌اند.
طی سه سال گذشته برخی روزنامه‌نگارانی که شغل خود را از دست داده و امیدی برای فعالیت رسانه‌های در ایران نداشته‌اند، از سوی برخی رسانه‌های خارجی دعوت به همکاری شده‌اند.

هیئت نظارت بر مطبوعات، وابسته به وزارت ارشاد، در سه سال گذشته ده‌ها روزنامه و مجله را توقیف و قووه قضائیه نیز تعدادی از روزنامه‌نگاران را احضار و روانه زندان کرده است.

سازمان گزارشگران بدون مرز ۲۵ مهرماه امسال با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ایران هم‌چنان بزرگ‌ترین زندان روزنامه‌نگاران در خاورمیانه است.
بر اساس گزارش‌ها طی هشت سال گذشته، بالغ بر ۲۰۰ روزنامه و مجله در ایران توقیف شده‌اند.

سال گذشته نیز بیش از ۵۰ روزنامه‌نگار تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند.

Share

نظرهای خوانندگان

البته همکاری دولت جمهوری اسلامی برای به خدمت گرفتن رسانه های خارجی نیاز به مجوز ندارد و حتی تا جائی پیش می روند که باعث اخراج مدیر بعضی ها هم می شوند عیبی ندارد ولی همکاری این آقایان با بی بی سی در قبل انقلاب هم حلال بوده است ولی بعد انقلاب حنایت است زیرا خود بهتر می دانند اربابانی که انها را آورده اند به سادگی هم آنها را برخواهند داشت آمریکا با حمایت عربستان ظزف سه روز طالبان را حاکم بر افغانستان می کند و ظزف سه روز هم آنان را از حکومت خلع می کند وقتی سیخ را در آتش می گذارند آقا دزده خودش با خبر می شود .

-- فرهاد-فرياد ، Oct 21, 2008

بله - به خبرنگار گاردین هم در ایران ویزا ندادن

-- 'giti ، Oct 22, 2008

چرا هشدار به خودتان وبقییه ی ماجرا را با حکومت الله نمی نویسید؟

-- بدون نام ، Oct 22, 2008

آيا بي بي سي نمي‌داند كه براي هر كار فرهنگي و هنري در ايران بايد از وزارت محترم فرهنگ و ارشاد اسلامي مجوز دريافت كند؟

-- عليرضا ، Oct 22, 2008

وقتی خودشون عرزه ی نگه داری از برخی از نوابغ مطبوعاتی ایرانو نداشتن حقشونه که بی بی سی نوابغ خبرنگاری ایرانو استخدام کنه....

-- عسل ، Jan 14, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)