تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

خاتمی: سیاست بازنشستگی ندارد

محمد خاتمی رئیس جمهور پیشین ایران که پیش‌تر در دور دوم انتخابات مجلس ایران گفته بود که بازنشسته شده است، در یک کنفرانس خبری در نروژ گفت که متأسفانه در کار سیاسی بازنشستگی وجود ندارد.

آقای خاتمی برای شرکت در سمیناری درباره ارتقای گفتگوی بین اسلام و غرب، به این کشور سفر کرده است، قرار است در نشست میانجی‌ها و کارشناسان روند صلح نیز شرکت کند.

به گزارش روابط عمومی بنیاد باران، آقای خاتمی که در این کنفرانس خبری از سوی نخست وزیر سابق نروژ همراهی می‌شد، در پاسخ به پرسشی درباره نقشی که وی احتمالاً خواهد توانست در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری ایران ایفا کند، گفت: «تصمیم در زمینه نوع فعالیت من به شرایط کشور و اینکه کجا می‌توانم آرمان‌ها را بهتر پیاده و پیگیری کنم بستگی دارد.»

وی همچنین در پاسخ به پرسشی در خصوص اعدام‌ها در ایران گفت: «من معتقدم نباید در صدور و اجرای حکم اعدام سخاوتمند بود.»

به‌گفته رئیس‌جمهور پیشین ایران، مقامات جمهوری اسلامی علاقه‌مند هستند تا صدور حکم اعدام در ایران به حداقل برسد.

آقای خاتمی همچنین در پاسخ به درخواست یکی از مقام‌های ارشد کشور نروژ در خصوص توقف اعدام افراد زیر ۱۸ سال در ایران گفت: «مجازات اعدام در مورد کودکان بزهکار در ایران به هیچ وجه پیش از رسیدن به سن قانونی اجرا نمی‌شود.»

Share

نظرهای خوانندگان

"كرده استو" اشتباه نگارش شده و "كرده است و" درست است.

-- بدون نام ، Jun 25, 2008

به نظر می رسد علت بسیاری از نابسامانی ها هم همین باشد که در ایران سیاستمداران قدیمی نمی خواهند جای خود را به افراد آموزش دیده و مدرن تر بدهند؛ چون آن ها هم معتقدند که سیاست بازنشستگی ندارد. ... و همین افراد باعث حذف افرادی می شوند که به شرط آموزش سیاسی درست می توانند سیاستمداران خوبی شوند. به آقای ... و سایر - به قول حافظ - "پیران جاهل و شیخان گمراه" نگاه کنید. آن ها باید بازنشست شوند تا سیاست بتواند در ایران افراد جدیدی را به خود ببیند که در دانشگاه هایی مثل تهران و ملی آموزش دیده اند.

-- پارسا ، Jun 26, 2008

آقای خاتمی چه چیزی تغییر کرده که فکر میکنید با رئیس جمهور شدن دوباره شما مشکلی از مردم حل میشود؟آیا آقای خامنه ای یا شما کدامیک تغییر کرده اید؟او به همان مسیر قبلی دیکتاتوری وشما هم به سبک ترسوئی تان ادامه میدهید.پس بهتر بگذارید نیروهای کارآمد تر جوانتر مدرن به صحنه بیایند وشما انتقال تجربه کنید

-- بدون نام ، Jun 27, 2008

بی شرم تر از این هم مگه می شه دروغ گفت؟ به کدوم حرف این آدم می شه اعتماد کرد؟ آیا اینجا هم ایشون تحت فشار موضعش رو عوض می کنه؟ مگه بازنشستگی سیاسی تصمیم خود ایشون نبود؟ یا شاید هم از بالا بهشون دستور صادر شده بود که بازنشسته بشن و الان هم از بالا دستور داده شده که «آرمانها» رو پیگیری کنن!!

-- رضا ، Jul 16, 2008

katami dostat darim

-- reza- canada ، Jul 17, 2008

هرکسی نمی تواند در مورد خاتمی حرف بزند. دوستانی که عفت کلام ندارند نظر ندهند. خاتمی می ماند و به کوری چشم بعضی ها پیروز هم می شود. اگر شما بهترش را سراغ دارید خوب معرفی کنید. لابد احمدی نژاد با آن کردان،رفیقش؛ یا با آن چک های5 میلیونی اش به نمایندگان؛یا........

-- حمید ، Feb 21, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)