تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

حمایت اوباما از اقدامات امنیتی اسراییل علیه ایران

باراک اوباما نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده گفت که اسراییل به دلیل «تهدید بیش از حد» ایران حق دارد امنیت خود را تامین کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اظهارات اوباما پس از گزارش روزنامه نیویورک تایمز و در کنفرانس خبری در شهر جکسنویل ایالت فلوریدا در پاسخ به پرسشی در این خصوص که آیا اسراییل حق داشته است رزمایشی برای آمادگی حمله به ایران را انجام دهد یا خیر بیان شد.

این گزارش حاکی است سناتور ایالت ایلی‌نویز گفت: «بدون در اختیار داشتن اطلاعات دقیق در این خصوص، درباره آن‌چه انجام شده و درستی و نادرستی آن صحبت می‌کنم.»

با این حال وی در ادامه افزود: «اسراییل حق دارد در خصوص اظهارات ضد اسراییلی محمود احمدی‌نژاد رییس‌جمهور ایران و همچنین در خصوص حمایت این کشور از حماس و حزب‌الله لبنان نگران باشد.»

آقای اوباما گفت که شک ندارد که ایران تهدیدی فوق‌العاده برای اسراییل است و این کشور همواره برای اتخاذ تصمیم‌هایی که ضامن امنیتش باشد محق است.

روزنامه نیویورک تایمز گزارش داده بود بیش از 100 فروند هواپیمای جنگنده اف‌16 و اف15 اسراییل در هفته نخست ماه ژوئن در رزمایش نظامی بر فراز شرق دریای مدیترانه و یونان شرکت کردند.

در ادامه گزارش این روزنامه آمده بود که به نظر می‌رسد هدف از این رزمایش، تمرکز بر روی حملات دور‌برد بوده و این مانور نشان دهنده جدیت اسراییل در قبال برنامه هسته‌ای ایران است.

سالایی مریدور سفیر اسراییل در آمریکا هم در گفت‌و گو با شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس نیوز در مورد تهدید ایران برای اسراییل گفت: «ما نمی‌توانیم این تهدید را کم اهمیت قلمداد کنیم و همان‌طور که نخست وزیر ما نیز اخیرا اعلام کرده اسراییل، هسته‌ای شدن ایران را تحمل نخواهد کرد.»

وی در پاسخ به پرسشی در این خصوص که تا اتمام تلاش‌های دیپلماتیک چقدر زمان باقی است افزود: «فرصت ما امروز کمتر از دیروز و در واقع رو به اتمام است.»

Share

نظرهای خوانندگان

Israeal ghalat karde ba awan va ajdadash.

-- بدون نام ، Jun 21, 2008

امنیت خود را تامین کند
حتما با حمله به ایران امنیتش تامین است چون آنوقت آدمهای صلح طلب و معتدلی مثل من هم تا آخرین توان علیه این رژیم تروریست و اشغال گر خواهیم ایستاد و تا نابودی و دادن جواب دندان شکن از حرکت باز نخواهیم ایستاد.

اسراییل با اینکار گور خودش را می کند

-- مانی ، Jun 22, 2008

اگر اسراييل به ايران حمله كند جوانان ايران اسراييل را از كره زمين محو ميكند

-- حميد ، Dec 28, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)