تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

ورود گروه مهاجر ایرانیان یهودی به اسرائیل

یکی از مقامات اداره مهاجرت اسرائیل اعلام کرد که روز سه‌شنبه، ۴۰ نفر از یهودیان ایران به طور پنهانی ایران را به مقصد اسرائیل ترک کردند. این اقدام بزرگ‌ترین مهاجرت گروهی از جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر محسوب می‌شود.

اداره سانسور اسرائیل اجازه انتشار جزئیات سفر این افراد از ایران به اسرائیل را به دلایل امنیتی نداد. گروه جدید مهاجران، بعد از به زمین نشستن هواپیمایی که از طریق کشور ثالث که به دلایل امنیتی نام آن فاش نشد، به اسرائیل آمده بود، طی مراسمی در فرودگاه بین‌المللی بن‌گوریون مورد استقبال قرار گرفت.

بنا به گفته رویترز، اعضاي خانواده‌های این افراد که قبلاْ به اسرائیل آمده بودند، در مراسم استقبال حضور داشتند. انجمن دوستی مسیحیان و یهودیان به هر کدام از مهاجران، مبلغ 10 هزار دلار اهدا کرد.

اسرائیل میزبان ده ها هزار مهاجر ایرانی است که موقعیت اجتماعی و سیاسی بالایی در این کشور دارند و بسیاری از آنان بعد از سه دهه دشمنی که کمابیش شبیه جنگ سرد بین جمهوری اسلامی و دولت یهود است، روابطشان را به شکل محتاطانه با اقوامشان در ایران حفظ کرده اند.

رویترز از قول یکی ازمقامات آژانس یهود، یکی ازمهم ترین سازمان هایی که در آوردن یهودیان به اسرائیل نقش مهمی داشت، اعلام کرد که تازه‌واردها، دارایی‌ها و ثروت خود در ایران را رها کرده‌اند و بدون اعلام مقصد نهایی، از کشور خارج شده‌اند. این فرد که نخواست نامش فاش شود، گفت که تعداد زیادی از این افراد اهل تهران هستند. بیش از ۲۰۰ یهودی ایرانی در سال ۲۰۰۷ به اسرائیل مهاجرت کرده‌اند.

کشور اسرائیل با توجه به این که دو کشور هرگز در جنگ علنی نبوده‌اند، شهروندانش را از رفتن به ایران منع نکرده است. اما طبق قوانین ایران سفر ایرانیان به اسرائیل ممنوع است. ایران کشور اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد و محمود احمدی‌نژاد، چندی قبل خواستار «محو اسرائیل از نقشه جهان» شد.

برنامه‌های اتمی ایران ترس از جنگ را در اسرائیل بیشتر کرده است؛ اگر چه ایران داشتن طرح‌های جنگی را انکار کرده است. گفته می‌شود که اسرائیل تنها کشور منطقه است که سلاح اتمی دارد؛ اما این کشور این ادعا را نه تأیید و نه تکذیب کرده است.

Share

نظرهای خوانندگان

کوروش کبیراسرائیل را به رسمیت شناخت.اسرائیل متعلق به یهود است وهمیشه تاریخ گواه این راستین است.اما ایران متعلق به کیست؟!!!حکومت کنونی ایران؟!!!

-- alen ، Dec 26, 2007

اسراييل متعلق به كساني هست كه امروز در ان زندگي مي كنند و ما بايد رابطه خود را با دوستان يهوديمان گسترش دهيم چو ن به نفع ما ايرانييان هست واز اعراب هيچوقت نبايد حمايت كرد
درود بر مردم اسراييل

-- محسن ، Mar 25, 2008

واقعا درسته

-- فرشید ، Apr 18, 2008

ما تا کنون هیچ ضربه ای از اسرائیل نخورده ایم و هیچ گونه دشمنی نیز با اسرائیل نداریم و سخنان مسئولان نظام هیچ ربطی به ما ندارد و تنها دشمنی ما با اعراب میباشد پس زنده باد اسرائیل

-- ali ، May 10, 2008

سلام متاسفانه حاکمان خودخواه ایران قبول نمیکنند که اسرایل رسمیت دارد ولی تاریخ این موضوع را ثابت کرده که یهود رسمیت دارد

-- ali ، Aug 13, 2008

ما ایرانی ها مردمان اسرائیل را برادر خود می دانیم و از حرفها و حرکات دولت ایران نسبت به مردم اسرائیل بیزاریم.و مردم اسرائیل خواهر و برادران ما هستند زنده باد اسرائیل

-- احسان ، Sep 13, 2008

دوست عزیزی که گفتن کوروش اسرائیل رو به رسمیت شناخت... دوست من کوروش طرفدار مظلوم بود نه اسرائیل!
فکر می کنم همه موافق باشند که اسرائیل در زمره مظلومان به حساب نمی آید.
برای من جالب بود که تمام نظرات نسبت به اسرائیل مثبت بود. این سوال برام پیش اومد که آیا رادیو زمانه هم موافق سانسور است؟

-- زهرا ، Jan 9, 2009

وقتي مسلمان بودم و در ايران زندگي ميكردم،اسراييل را نفرين ميكردم-هر چند هيچ چيز در باره ي اسراييل نميدانستم-به كشور ديگر آمدم براي تحصيل،بعد از سالها تحقيق و دعا به درگاه خداوند،جواب دعايم را داد ،مسيح(ماشيح) را به قلبم پذيرفتمو مسيحي شدم،حالا من عاشق خداوند نجات دهنده ي اسراييل هستم،و قلبم براي تك تك اسرائيليها ميتپد-اسرائيل(يعني كسي كه در برابر خداوند مقاوم است نامي كه خداوند بر يعقوب گذاشت،هميشه اسرائيل صاحب حقيقي سرزمين كنوني بوده و خواهد بود،

-- استر ، Feb 18, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)