تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

سنگسار زن و مرد تاکستانی "متوقف" شد

روز گذشته خبری بر روی سایت میدان زنان و پس از آن بر روی سایت‌ها و وبلاگ‌های دیگرمنتشر شد که حاکی از آن بود که شورای تامین استان قزوین با اجرای حکم سنگسار یک زن و مرد در تاکستان قزوین موافقت کرده است و قرار است پنجشنبه 31 خرداد این حکم اجرا شود.

پس از آن فعالان کمپین قانون بدون سنگسار و گروهی دیگر از فعالان زنان و حقوق بشر تلاش‌های خود را برای توقف اجرای این حکم آغاز کردند.

در پی این اخبار امروز خبرگزاری فارس به‌نقل از یک مقام قضایی که نام او را منتشر نکرده است گزارش داد که "در پی صدور حکم سنگسار برای دو متهم در تاکستان، برنامه‌های لازم جهت اجرای این حکم تدارک دیده شده بود. وی ادامه داد: "رییس کل دادگستری استان قزوین در ساعات پایانی دیشب در دستور سریع و شفاهی توقف اجرای این حکم را به مسئولان ذی ربط اعلام داشت". این منبع آگاه تصریح کرد: "رییس کل دادگستری استان قزوین با اظهار گلایه از صدور چنین حکمی بر اجرای بخشنامه ریاست قوه قضائیه مبنی بر عدم صدور احکام رجم تاکید کرده است".

به نوشته سایت میدان زنان که نخستین اخبار مربوط را منتشر کرد، این حکم به جرم زنای محصنه، درباره زن و مردی صادر شد که با یکدیگر زندگی می‌کردند .

زن از ازدواج قبلی خود 2 فرزند داشته است و مردی که با او قرار بود سنگسار شود نیز فرزندان دیگری از ازدواج‌های پیشین خود دارد.

آنگونه که ایسنا گزارش داده این زن و مرد در سال 1374 اقدام به ترک خانواده و خروج از اسلام‌شهر کرده و به مدت چهار سال و نیم در شهر تاکستان به سر می‌برده‌اند. در این میان همسر اول زن متهم در پرونده با مراجعه به کلانتری اسلام‌شهر، مدعی ربودن همسر خود می‌شود. پس از گذشت چهار سال و نیم و بازگشت متهمان به اسلامشهر، پیرو شکایت همسر نخست زن متهم پرونده، نامبردگان دستگیر شده و پرونده جهت رسیدگی به شعبه سوم دادگاه کیفری تاکستان ارجاع می‌شود.

آیت‌الله صانعی: قوانین مربوط به زنان مشکل دارد

Share

نظرهای خوانندگان

اگرچه اعلام شده كه اجراي حكم سنگسار مكرمه متوقف شده اما هنوز بيم آن وجود دارد كه سنگسار در حضور مقامات و باصطلاح در ملاء خاص اجرا شود.براي همين جمعي از وبلاگ نويسان قرار است عازم تاكستان شوند تا از توقف اجراي اين حكم مطمئن شوند.
خبر اين ماجرا در اينجا قابل دسترسي است:

http://www.meydaan.com/news.aspx?nid=400

-- اميد - تهران ، Jun 20, 2007

امیدوارم که این خبر درست باشد.
من طی این چند ساعتی را که خبر سنگسار را شنیدم بسیار نگرانم. و سعی کردم حداکثر تلاش خود را به عنوان یک انسان ایرانی انجام دهم.
از کسانی که باعث توقف این عمل غیر انسانی و بدوی شده اند از صمیم قلب تشکر می کنم

-- سامان ، Jun 20, 2007

moteasefane bad az enteshare khabare joligiri az ejraye hokm,masoline mahali elam kardand ke tahte har sharayeti in hokm ra ejra mikonand!
faghat khoda komak kone!

-- maryam ، Jun 20, 2007

خدا را شکر
کاش در مورد هرگونه اعدام اینگونه حساس بودیم

-- محمد/ ، Jun 20, 2007

من از توقف اين حكم خيلي خوشحال شدم. به اميد روزي كه احكام قضايي ما انساني شود نه اسلامي

-- آرش ، Jun 20, 2007

agar in hokm ra tavaghof kardand bekhatere mobareze va moghavemate mardome sharife iran zamin mibashad. in akhounda haminjouri meydouno khali nemikonand

-- NAM ، Jun 20, 2007

از توقف اين عمل خوشحالم. اميدوارم اين عمل در خفا تحقق نيابد.

-- ه‍ژبر ، Jun 20, 2007

به نظر من سنگسار عملی غیر انسانی ، قرون وسطایی و تکان دهنده است . علاوه بر اینکه تولید خشونت و کینه می کند .تاثیری هم در کاهش جرم ندارد . امیدوارم برای همیشه لغو شود .

-- حمید ، Jun 21, 2007

اعلام حکم سنگسار از طرف دادگاه خود نشانه انتهای سبعیت در پوشش احکام اسلامی است چه رسد به اجرای آن. ایا رییس آن دادگاه هرگز به این اندیشیده است آن زن ومرد بیچاره تا روز لغو آن حکم دههابار مرگ را با پوست وخون خود لمس کرده اند. چطور یک انسانی اعمال وحشیانه مربوط به افکار متحجر خودرا منتسب به خودامیکند. بترسید از روزی که دست انتقام خداوند از استین ملت بیرون آید و همان مجازات بر جانتان نازل گردد.

-- بدون نام ، Jun 21, 2007

در عجبم در جامعه ای زندگی میکنیم که تفکرات 1400 سال پیش در جریانه.با این اوصاف نباید از زنده بگور کردن دخترانمان هم متعجب شویم!!!!

-- امیر-50 ساله ، Jun 21, 2007

جسته و گریخته وقتی خبر سنگسار تاکستان رو شنیدم سعی کردم به همه بگم، رو وبلاگم به روش وبلاگی ها گذاشتم.به همکارای روزنامه نگار ایمیل زدم. به آشناها و دوستان گفتم. با اس ام اس به هر کی که توی کنتکت لیستم بود( حتا دشمنام ) پیام دادم. رو مسنجر یاهو یه پی ام سند تو آل زدم. تو تاکسی هم مثل این آدم های چونق لق شروع کردم به گفتن:...شنیدین می گن پنجشنبه می خوان ... بعضی ها می گفتن پاکستان به ما چه؟ پاکستان نه دلبندم « تاکستان ». یک وحید زد رو وبلاگش استانداری قزوین تکذیب کرده. خبرها زدند که به دستور رییس قوه قضاییه متوقف شده و حرف های دیگر. اما مهم یک چیز بود: ان سنگسار متوقف شد و این مهم ترین حرف بود. نه بخاطر من که حتا خودمو تا درجات رفیع یک خاله زنک ارتقاء ! دادم. بلکه می دونم خیلی ها برای یک حرکت خود جوش قدم برداشتن و این شد. شاید در خیلی از لحظات از دست رفته اگر همین می بودیم. همین می شد. همه خسته نباشن.

-- اردوان ، Jun 21, 2007

با سلام خدمت همه خوانندگان عزیز ایران سرزمین

من به در مرحله اول به عنوان یک انسان و در مرحله دوم به عنوان یک ایرانی از شنیدم خبر توقف حکم وحشیانه و غیر انسانی و حتی غیر ایرانی خوشحال شدم چرا که حکم سنگسار حتی جکمی ایرانی نیست بلکه عملی وحشیانه و غیر انسانی است که در قبایل اعراب بوده و..وارد سرزمین عزیز ما شد و ما به ناچار بر اساس اعمال زور و خشونت دولت اسلامی که فقط از اسلام همین حکمهایش را میدانند تا بر سر مردمان ایرانی بیاورند به سلاخی کشیده شدیم و میشویم
در هر حال امیدوارم این خبر صحت داشته باشد و از همین جا خدا رو شکر میکنم که این عمل وحشیانه به عنوان مجازات مجرم لغو شد ما نمی گوئیم مجرم مجازات نشود می گوئیم به شیوه ای انسانی مجازات شود نه با عملی غیر انسانی که هر بیننده و هر شنونده ای بدون شک وحشی گری و بی فرهنگی آن دین و ان قوم و ملت را برداشت کند
فراموش نکنید ما انسانیم و ایرانی فرقی نمی کند کجای دنیا این عمل اتفاق می افتد مهم این است که در هیچ جای دنیا نباید چنین حکمی اجرا شود
و بسی جای سوال و تاسف است که ...چنین احکامی که فقط نشانه بربریت و دور بودن از شناخت روح و عواطف انسانی است وجود دارد
واقعا جای سوال است
امیدوارم خبر توقف اجرای سنگسار در تاکستان ایران صحت داشته باشد و گرنه ما ایرانیان باید فکری به حال این قوانین وحشی به اسم حکم الهی بکنیم و فکر کنم آخرشم عواطف ما انسانها به همین جا هم ختم شود و به عنوان مبارزه و لغو این احکام کارمان به خیابان ها کشیده شود تا از قانونی انسانگونه برخوردار شویم

-- یک ایرانی ، Jun 21, 2007

باعث تاسفه...اون دوتا داشتن با هم زندگی می کردند خوب دلشون میخواسته کنار هم باشن...یکی پیدا شده اینا رو لو داده! (آخه به چه گناهی لو داده!؟) که با هم دارن زندگی می کنند!؟ حالا جفتشون برمیگشتند سر خونه زندگی قبلیشون کی میدونه که یه قتل خانوادگی چیزی اتفاق نمی افتاد!؟ چندین سال زندگی کردن حالا میخوان سنگسارشون کنند!!!! به جرم اینکه عقد هم در نیومدن!؟ مگه همه چی رو کاغذه!؟ آدم باید دلش با کسی باشه همین بسه...قاضی گناهی نداره خانه از پای بست ویران است حاج آقا شاهرودی در فکر نقش ایوان است!!!
سنگسار! پووووووووووووف!

-- بهنام ، Jun 22, 2007

به نظر بنده اسلام از همه چیز بالاتر است و هیچ چیز بالاتر از اسلام نیست . احکامی که توسط امامان شیعه به اجرا در می آمدند بسیار به اعتلای تمدن بشری نزدیکتر بودند تا احکامی که در کشورهای بی هویت و جنایتکار به اسم بشر دوستی به اجرا در می آیند . هر انسان آزاد و متفکری با رجوع به تاریخ متوجه خواهد شد که کسی رئوف تر و مهربان تر از پیامبر و ائمه در تاریخ به وجود نیامده و احکام به اجرا در آمده توسط ایشان اگر قابل اغماض بود این اغماض به اعراب بدوی روا تر بود تا بشر امروزی .چنین نیست که اسلام به امری حکم کند و آن حکم با مصالح اجتماع بشری خدای نا کرده در تناقض باشد که بلعکس اجرای این چنین احکام باعث شکوفندگی هر چه بیشتر اجتماع خواهد شد.لیکن دیده های کوتاه بین و حقیر پسند یکسری عواطف و احساسات سطحی را به واقعیت و حقایق ترجیح می دهند و چنین افرادی بلا شک در اموری چون قتل عام و اشغالگری مفاسد عالم بی نظر و در حاشیه هستند. خداوندا ما را با امامانمان محشور فرما!!

-- مصطفی ، Jun 23, 2007

جالبه که شما نظر رو هم سانسور می کنید.

-- مصطفی ، Jun 23, 2007

امام باقر میفرماید:دو دسته کمر مرا شکستند:یکی جاهل مقدس مآب و دیگری دانشمند فاسق بی بندوبار.و حال مورد اول گریبانگیر مسلمانان شده است.از همه شما خوانندگان تقاضا دارم همه تلاش خود را اعم از اعلامیه پخش کردن واس ام اس زدن و غیره مردم را آگاه کنند تا حکم سنگسار را ریشه کن کنند.

-- بابک ، Jul 8, 2007

من انسان معتقدي هستم وو احكام الهي را مورد احترام و اجرا ميدانم . اما حكم سنكسار يكي از كثيفترين مواردي است كه در اسلام وجود دارد و بارها و بارها همين مورد با عث شك و نفرت من گرديده است . از زماني كه فيلم سنگسار شدن يك دختر نوجوان عراقي را كه به جرم عاشق شدن و ازدواج با يك پسر شيعي توسط اعضاي خانواده و قبيله اش مورد سنكسار و ضرب و شتم قرار گرفته بود را ديده ام شديدا از لحاظ روحي دچار مشكل شده ام . خواهشمند م در اين خصوص نيز گزارش تهيه نماييد . اگر فيلم را هم خواستيد ميتوانم برايتان ارسال كنم . با تشكر . فرزاد از تهران

-- فرزاد ، Jul 9, 2007

مگر در گذشته حضرت علی نگفته بود که وقتی کسی در هین سنگسار شدن از زیر خاک بیرون آید به معنی این است که گناهش یخشیده شده است و او نباید دیگر سنگسار شود؟پس چرا وقتی زنی که در حال سنگسار شدن بود در حالی که داشت از خاک می امد بیرون مردی با بلوک بر سر او زد؟ پس باید ان مرد هم به سزای عمل خود برسد.نفرین بر تو

-- رضا ، Mar 2, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)