تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

رفع توقیف دارایی‌های مجاهدین خلق در اروپا

یک دادگاه اروپایی در بروکسل تصمیم اتحادیه اروپا مبنی بر بلوکه کردن اموال سازمان مجاهدین خلق را
ملغی اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز این دادگاه که، به‌لحاظ رتبه‌بندی، دومین دادگاه اروپایی محسوب می‌شود، روز سه شنبه با استناد به این دلیل که سازمان مجاهدین خلق به‌ اشتباه وارد فهرست گروه‌های تروریستی اتحایه اروپا شده است، به رفع انسداد اموال این سازمان دستور داد.


برپایه این گزارش شورای ملی مقاومت ایران که شاخه سیاسی سازمان مجاهدین خلق محسوب می‌شود، تصمیم دادگاه بدوی اروپا را " یک پیروزی بزرگ" خوانده است.

در رای دادگاه بدوی اروپا آمده است: "از نظر این دادگاه، دستور انسداد دارایی‌های سازمان مجاهدین خلق، از استدلال کافی برخودار نبوده و این تصمیم در فرآیندی اتخاذ شده است که حق داشتن دادگاه منصفانه برای این سازمان لحاظ نشده است".

مریم رجوی، مسئول شورای ملی مقاوت ایران، رای این دادگاه را، " اثبات مشروعیت مقاومت بر فاشیسم مذهبی در ایران" خواند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک سخنگوی دادگاه بدوی اروپا می‌نویسد این رای می‌تواند به حذف شدن نام سازمان مجاهدین از فهرست گروه‌های تروریستی بینجامد.

سازمان مجاهدین خلق در سال 1965 تاسیس شد و هدف از ان سرنگونی نظام شاهنشاهی ایران بود. بعد از انقلاب اسلامی در ایران این گروه خود به یک گروه اپوزیسیون تبدیل شد و سپس در جنگ عراق با ایران از صدام حسین حمایت کرد.

این سازمان، که اتحادیه اروپا و آمریکا آن را در فهرست گروه‌های تروریستی خود ثبت کرده‌اند، سال 2001 اعلام کرد که از مبارزه مسلحانه دست می‌کشد.

نظرهای خوانندگان

از قرار معلوم یا سوادتان در این رابطه کم هست یا خدای نکرده غرض دارید. پایبندی به اخلاق و اصول خبرنگاری و شعار و ادعای بی طرفی اینجاها محک میخورد. 1- این گروه هیچگاه اعلام نکرده از مبارزه مسلحانه دست کشیده بلکه گفته شده از سال 2001 عملیات مسلحانه نداشته که در فرهنگ سیاسی یک دنیا تفاوت دارد. 2-این گروه در جنگ ایران و عراق بر علیه اشغال ایران رسما وارد جنگ با عراق شد و شمار زیادی نیز کشته و اسیر داد و بسیاری از آنها از همان جبهه توسط حکومت دستگیر و به زندان رفته و اعدام شدند. پس از خروج کامل نیروهای عراق از خاک ایران معتقد به توقف جنگ بود. همان چیزی که بعد از مرگ خمینی توسط از جمله رفسنجانی و ... مبنی بر اشتباه بر ادامه جنگ از آن نقطه بر ملا شد. و پس از همه اینها مانند مقاومت فرانسه و دوگل در انگلیس به مقاومت در تبعید از سال 65 به عراق رفت.لطفا تاریخ را مثل قدرتهای حاکم و بزرگ یا رسانه های آنها که در ایران منافع دارند تحریف نکنید. شما یک رسانه ایرانی و مدعی بی طرفی هستید. شان خود را ارج و به شعور ملت احترام بگذارید. جوانانی که در آن روزگاران نبودند از شما انتظاری جز تکرار حرف حکومتها و رسانه های یاد شده دادند. موفق و سربلند باشید.

-- یک دوست ، Dec 12, 2006

من واقعاً از صميم قلب برای اتحاديه اروپا متأسفم كه به يك سازمان تروريستی، مجوز فعاليت می‌ده. جمهوری اسلامی، بخواهيم يا نخواهيم، حكومت رسمی سرزمين ايران محسوب می‌شه و سازمان ملل هم اين رو قبول داره. آيا بايد با ارگانی كه عليه اين حكومت مبارزه مسلحانه داره، اين قدر مهربانانه برخورد كرد؟
در ضمن، خوشبختانه، ويدئوی ديدار رجوی و صدام، روی اينترنت هست. اين صدام، همون صداميه كه به ايران حمله كرد و كلی از جوون‌های ما رو كشت. من باورم نمی‌شه كه اتحاديه اروپا و يك دادگاه بلندمرتبه، اين دلايل رو برای تروريستی بودن اين سازمان، كافی نمی‌دونه!

-- بهرنگ ، Dec 12, 2006

چقدر خوش خيال تشريف دارن كساني كه اينجا نظر مخالف دادن. مگه گردانندگان همين راديو با بودجه ضد ايراني يك كشور اروپايي عليه كشورشان مزدوري نمي كنند؟ حالا چه فرقي دارن اينا با مجاهدين خلق؟ اونا با بمب به ايراني هاحمله مي كردن و اين مزدورا با امواج. موفق نباشيد.(البته منظورم گردانندگان اين راديوي ضد ايرانيه)

-- بهروز ، Dec 13, 2006

فكر مي كردم ممكنه نظرم مستقيم منتشر بشه اما ظاهرا اينجا هم حايي براي سانسور هست!!!!

-- بهروز ، Dec 13, 2006

marg bar hamye siyasiyn

-- بدون نام ، Dec 13, 2006

اصول خبر نگاری فقط نداشت ممنون

-- فرشید ، Nov 2, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)