تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

پایان مراسم ۱۳ آبان بدون حضور موسوی

مراسم روز ۱۳ آبان در تهران، بدون آنکه میرحسین موسوی بتواند در جمع هواداران خود حضور یابد، پایان یافت.

موسوی که قصد داشت از ساختمان فرهنگستان هنر، خود را به جمع معترضان برساند، به علت ازدیاد نیرو‌های امنیتی و لباس شخصی در اطراف این ساختمان، موفق به شرکت در این مراسم نشد.

رسانه‌ها گزارش کرده‌اند که گروهی از موتور سواران لباس شخصی با محاصره ساختمان فرهنگستان هنر مانع از خروج آقای موسوی شده‌اند.

گزارش‌ها از تهران حاکیست ناآرامی‌هایی که از صبح امروز در این شهر بر اثر برخورد نیرو‌های پلیس با معترضان به نتیجه انتخابات آغاز شده بود، در ساعات پایانی شب فروکش کرده است.

در این مراسم که هواداران میرحسین موسوی و مهدی کروبی برای نشان دادن اعتراض‌هایشان شرکت کرده بودند، با حمله نیروی‌های پلیس مواجه شده و برخی از آنها مصدوم و یا دستگیر شدند.

علاوه بر شهر تهران، دامنه این خشونت‌ها شهرهای مشهد، رشت، اصفهان، شیراز، کرمانشاه و زاهدان را نیز فراگرفته بود.

رسانه‌های وابسته به دولت محمود احمدی‌نژاد نیز از حضور تعداد قابل توجهی از دانش‌آموزان و مردم مقابل سفارت سابق آمریکا در تهران خبر داده‌اند که شعار‌هایی بر ضد اسرائیل و آمریکا سر می‌دادند.

غلامعلی حدادعادل رئیس پیشین مجلس شورای اسلامی سخنران دولتی این مراسم بود که در اظهارات خود آمریکا را به دشمنی با ایران متهم کرد.

گزارش‌ها از تهران حاکیست ناآرامی‌هایی که از صبح امروز در این شهر بر اثر برخورد نیرو‌های پلیس با معترضان به نتیجه انتخابات آغاز شده بود، در ساعات پایانی شب فروکش کرده است

آقای حدادعادل همچنین از سیاست‌های اصلاح‌طلبان به خصوص دولت محمد خاتمی در رابطه با غرب و پرونده هسته‌ای انتقاد کرد.

مخالفان دولت نیز در مراسمی که از میدان هفت تیر آغاز شده بود به با سردادن شعار‌هایی بر ضد دولت و آیت‌الله علی خامنه‌ای، به سمت سفارت سابق آمریکا در خیابان طالقانی حرکت کردند که با دخالت نیرو‌های امنیتی از راهپیمایی به خشونت کشیده شد.


مهدی کروبی نامزد معترض به نتیجه انتخابات نیز که در این مراسم شرکت کرده بود با شلیک گاز اشک‌آور ماموران دولتی نتوانست تا پایان مراسم در میان مردم معترض حضور داشته باشد.

مراسم روز ۱۳ آبان در شرایطی پایان یافت که درگیری‌های آن، در صدر اخبار رادیو و تلویزیون‌های جهان قرار داشت.

شهرهای مشهد، تبریز، اصفهان، شیراز، اراک، اهواز، قزوین، شهرکرد و برخی دیگر از شهرها نیز امروز شاهد تظاهرات اعتراضی به دولت محمود احمدی‌نژاد و ولایت فقیه بودند.

شعارهای ضد دولتی و ضد دولت روسیه در این تظاهرات‌ها شنیده می‌شد. معترضان انتخاباتی به «حمایت‌های» دولت روسیه از دولت محمود احمدی‌نژاد اعتراض دارند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

آقای خامه ای مغز میخرد و ایمان می فروشد. برادر چماق دار من !من برای تو بیشتر از خودم گریانم. میدانی تاراج شده ای و حس آدمیت را از تو گرفته و خرابت کرده اند. نگاه کن به پیکر خونین خواهرت، که بر فرقش کوباندی . به من بگو تو کیستی ؟ تا تو بگوئی و من زار گریه کنم.

-- نادره ، Nov 5, 2009

یک رهبر لیبرال باید جایگزین موسوی شود۰
همه مشکل ما همین تحلیل های ابکی صوری چپ است.
همه چیز را کلیشه ای طبقاتی کردن و پیش فرضهای سخت پوسته اشتباه۰
خامنه ای رهبر ظاهری یک الیگارشی است که اجزا ان چندان هم پیرو او نیستند۰
کسی در این نظام قدرت مطلق نیست۰
در مورد رفسنجانی هم همین اشتباه را کردید و اینک او خانه نشین است۰
خامنه ای سعی می کند سخن گوی اکثریت اعضای باند باشد۰
این الیگارشی در قبال عوامل داخلی و خارجی به تناسب قدرت تاثیر انها در شرایط متفاوت پاسخ عکس العملی متفاوت میدهد۰
گاهی سر سخت و بی باک است و گاهی بی اندازه انعطاف پذیر۰
راز پیروزی ان و دوامش تا کنون وجود مخالفین شبیه خودش (افراطی تفریطی عکس العملی ) از یک سو و حمایت باج خوران کثیفی مثل روسیه است۰
حالا که معلوم شد موسوی و ۱۳ ابان و خیمه شب بازی ضد امپریالیستی مردم را دلسرد کرد و باد این بادکنک چپ مذهبی در هم صدایی با عربده ضد امپریالیستی راست مذهبی در ۱۳ ابان خوابید لطفا چپ های اپوزیسیون چشمشان را باز کرده و برای مدتی کوتاه از این جنجال عوامفریبانه ضد امپریالیستی بردارند و اجازه بدهند رژیم در سکوت به طور غریضی به سمت امریکا برود۰ این گرایش به امریکا خود بخود این رژیم بحرانی را تضعیف و اجزای تشکیل دهنده انرا رو در رو قرار خواهد داد ۰ اما اگر با شعار مذهب و چپ به این رژیم حمله شود عکس العمل متحد نشان می دهد۰ مردم هم تفاوتی بین انچه موسوی و خامنه ای می گویند نمی بینند۰
یک رهبر لیبرال باید جایگزین موسوی شود۰

-- rahbari ، Nov 5, 2009

این آقا که از قبل میدونست چنین مراسم وبرخوردهایی در پیش جای سوال داره که چرا از قبل برنامه ریزی نکرده بوده تا به موقع به تظاهرات برسه جای سوال زیادی گذاشته

-- ... ، Nov 5, 2009

سيد ما دوباره ستارخان را زنده كرد وتمام اذري زبانان را خوشحال كرد ما به داشتن چنين فرزندي افتخار مي كنيم در تبريز سپاهيان ريخته اند ولي به انها بگوييد اگر دستشان به ستار خان ما بخورد كل سپاه را به اتش مي كشانيم

-- محمد ، Nov 5, 2009

گزارش تجمع 13 آبان در دانشگاه آزاد مشهد.
http://www.mokaab.blogfa.com/post-70.aspx

-- صفا ، Nov 5, 2009

مردم ايران در عمل نشان دادند كه پيشگام تر از موسوي هستند. موسوي خودش هم بارها گفته بود كه رهبر ما مردم هستند. مردم همچنين نشان دادند كه با يا بدون موسوي نبرد را تا آزادي ايران و مطالبه حقوق دموكراتيك و انساني‌شان ادامه خواهند داد. به اين مي‌گويند هر ايراني يك رهبر جنبش سبز.

-- پرنداخ ، Nov 5, 2009

موسوي تا حدي با خامنه اي مخالف است٠ ولي او با احمدي نژاد كاملا مخالف است٠ چون موسوي چپ گرا و مورد تاييد صد درصد توده ايها و ٧٠ درصد فدايي هاست٠ اينها از برقراري رابطه باامريكا به هر شكلي وحشت دارند پس مي خواهند ايران در مدار روسيه و چين بماند و با امريكا حالت جنگ سرد داشته باشد٠از اعراب افراطي در مقابل اسرائيل هم حمايت مي كنند پس فرق زيادي در سياست خارجي با اصولگراها ندارند در سياست داخلي هم ديديد كه موسوي حاضر نشد حق آزادي فعاليت نهضت آزادي ليبرال مذهبي را به رسميت بشناسد تا چه رسد به مجاهدين و فدائيانو ملي ها ! اما او خواهان تعامل با برادران مكتبي خودش در جناح راست هست٠ كروبي شجاعتر و ليبرال تر است٠ نوري از كروبي ليبرال تر است ٠ حزب توده و فدايي به همين دليل با كروبي و نوري مخالفند٠ راه پيمايي روز قدس و شعارهاي ساختار شكن ايده كروبي بود٠
موسوي ديروز نيامد چون جمعيت زياد نبود٠ بعد هم دنبال نوعي كنار امدن با اصول گرايان راست است٠

-- haghighat ، Nov 5, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)