تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

احتمال خروج نام مجاهدین خلق از فهرست تروریستی اروپا

اعضاء اتحادیه اروپا قصد دارند نام سازمان مجاهدین خلق ایران را از فهرست تروریستی خود خارج کنند.

به گزارش روزنامه ان.ار.س. هلند، نمایندگان ۲۷ کشور اتحادیه اروپا روز پنج‌شنبه در این مورد به توافق رسیده‌اند. سخنگوی شورای وزیران اتحادیه اروپا روز جمعه با اعلام این مطلب در بروکسل خبر داد که تصمیم قطعی در این مورد روز دوشنبه آینده گرفته خواهد شد.

در فهرست تروریستی این اتحادیه، افراد یا سازمان‌هایی قرار دارند که از سوی اتحادیه اروپا با تروریسم مرتبط دانسته شده‌اند. قرار داشتن در این فهرست، مسدود شدن دارایی‌های آن افراد یا سازمان‌ها را نیز در بر دارد.

اتحادیه اروپا پس از حملات یازده سپتامبر به آمریکا، فهرست تحریمی ویژه خود را ترتیب داده‌است. در آخرین نسخه این فهرست، ۴۶ فرد و ۴۸ گروه قرار دارند.

دادگستری اتحادیه اروپا طی سال‌های اخیر سه بار شیوه ای را که این اتحادیه سازمان مجاهدین خلق را در فهرست سیاه خود قرار داده محکوم کرده‌است. به باور دادگستری اروپا، این اتحادیه سازمان مزبور را به موقع از این اقدام باخبر نکرده‌ و به آن سازمان مهلت دفاع قانونی نداده‌است.

احتمال تحویل برخی اعضاء سازمان مجاهدین از عراق به ایران

به گزارش خبرگزاری فرانسه، احتمال می رود عراق برخی از اعضاء سازمان مجاهدین خلق را به ایران بازگرداند.

بنا به این گزارش، موفق ربیعی رایزن امنیت ملی عراق که امروز جمعه به تهران سفر کرده گفت: «در میان اعضاء این گروه کسانی هستند که دستشان به خون بی‌گناهان عراقی آغشته است و ما آن‌ها را تحویل دادگستری عراق می‌دهیم.» موفق ربیعی افزود: «برخی از آن‌ها نیز دستشان به خون ایرانیان آغشته است و می‌توانیم آن‌ها را تحویل ایران بدهیم.»

به گزارش خبرگزاری فرانسه، موفق ربیعی این سخنان را امروز جمعه ۲۳ ژانویه در نشست رسانه‌ای مشترک با سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران اظهار داشته است.

همچنین به گزارس خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) موفق ربیعی درباره وضعیت کنونی پادگان اشرف گفت: «تمامی اقدامات لازم در خصوص پادگان اشرف در نظر گرفته شده‌است و مسؤولیت داخلی پادگان به طور کامل بر عهدهٔ نیروهای عراق است و هیچ‌کس وارد یا خارج نمی‌شود؛ مگر با اجازه دولت عراق.»

وی در پاسخ به این پرسش که آیا کشور ثالثی تاکنون آمادگی پذیرش افراد مجاهدین خلق را اعلام کرده است، گفت: « ۹۱۴ نفر از افراد این گروه را فهرست کرده‌ایم که دارای گذرنامه‌ از کشورهای مختلف هستند و اینها اغلب دارای خانواده‌هایی هستند که در کشورهای ثالث ساکن‌اند که اگر تمایل داشته باشند می‌توانند نزد خانواده‌هایشان در آن کشورها بروند.»

به گزارش ایسنا، الربیعی افزود: «به محض برگشت به عراق قصد دارم با ۱۲ سفیر کشورهای مختلف در عراق صحبت کنم که هرچه سریعتر شرایط پذیرش افراد این سازمان را مشخص کنند. در عین حال که صدها نفر از این افراد با کمک صلیب سرخ نزد خانواده‌هایشان بازگشته و یا اینکه از طریق دولت ایران گذرنامه در اختیار آنها قرار گرفته تا اگر می‌خواهند به هر نقطه‌ای که تمایل دارند بروند و یا به ایران بازگردند.»

پادگان اشرف محل تجمع افراد سازمان مجاهدین خلق در عراق است که در استان دیاله آن کشور قرار دارد.

Share

نظرهای خوانندگان

در ابتدا مجاهدین اعضای سالم و صادقی داشتند. این جوانان برای یک ایده ال انسانی و زیبا مبارزه میکردند همانند فداییان و گروههای دیگر. متاسفانه سیاست غلط جمهوری اسلامی و کشت و کشتارهای بی حد و غیر انسانی در دهه ٦٠و بیسوادی تاریخی و سیاسی رهبران مجاهدین باعث بیراهه رفتن این سازمان شد. فرق مجاهدین و دیگر گروهها این است که اینها به ایران به فجیعترین روشی خیانت کردند و انهم دوره جنگ و با صدام!!!
مطمعنا افرادی در بین اینها پشیمان هستند و حاظر به توبه ولی بعید است که سردمداران جنگ طلب و قسی القلب جمهوری اسلامی اینها را ببخشند. عراقیها هم دل خوشی از اینان ندارند همکاری اینها با صدام فراموش نمیشود. تنها راهی که دارند پناهندگی به کشورهای غربی است اگر بشود. ورود یک مجاهد حتی نوزاد یک مجاهد به ایران امضا کردن حکم مرگش است.

-- Nam ، Jan 23, 2009

من ضد حکومت ایرانم، حاضرم برای سرنگونی این حکومت مبارزه کنم و در این راه بمیرم. ایرامیگویم تا بدانند که من طرفدار این حکومت نیستم ولی سازمان مجاهدین باید بداند که مردم ایران چه در این زمان و چه در حکومت آینده او را و افرادش را نخواهد بخشید سازمان مجاهدین مورد قهر مردم ایران است. افرادی که از این سازمان به ایران باز گشته اند افراد مسخ شده و شدیدا بیمارند. این افراد را می خواهند از لیست سیاه بیرون بیاوند تا بتوانند به ملتهای خودشان در اروپا تحمیل کنند. آینده ی سازمان مجاهدین بسیار سیاه خواهد بود.

-- سرمدی از تهران ، Jan 23, 2009

وقتی حماس که مدافع کشور خودشه رو تروریست می‌نامند باید هم مجاهدین خلق که عملیاتهای تروریستی اونها اظهر من شمس است را تروریست ندونند زیاد جای تعجب نداره!

-- جعفر ، Jan 24, 2009

تعجب نكردم...
نه اصلا نعجب نكردم!
بي خيال مهدي درويشي جوان مغازه دار ايلامي
بي خيال خمپاره اي كه چند سال پيش خورد به پيشاني خانه اي نزديك محلمان...
كاش يكي به ما مي گفت اين كشتارهاي بي خد و حصري كه به جمهوري اسلامي نسبت مي دهند و ان را بهانه كشتار مردم مي دانند كجا بوده؟ اعدام قاتل ها و عمال سفاك رژيم قبل كجايش كشتار است؟
در ضمن كدام انقلاب بحد انقلاب اسلامي مردم ايران صلح آميز بوده؟
اگر كسي سلاح داشت از اول همين مجاهدين خلق بودند اگر كسي كشتار كرد همينها بودند! همين اقايي كه دانشگاه شريف بنامش است ازآنهاييست كه بخاطر تن ندادن به افتضاحات منافقين بدنش را تكه تكه كردند!
نفرين بر حقوق بشر اروپايي
و درود بر هركسي كه اتحاديه اروپا دشمنش است!درود!
ليستشان كو؟

-- ميم نقطه ، Jan 24, 2009

سازمان مجاهدین خلق ایران بخاطر مماشات اروپا با جمهوری اسلامی در لیست تروریستی قرار گرفت ولی دادگاههای مستقل در اروپا بلاخره بسود عدالت و مجاهدین رای صادر کردند که شورای وزیران مجبور به اطا عت از احکام دادگاههاست و الا می شود حکومت دیکتاتوری و بی قانونی که فردا برای مردم اروپا هم خطر ناک خواهد بود.

-- شهاب ، Jan 24, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)