تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

«ایران از شیرین عبادی محافظت می‌کند»

سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت که اگر شیرین عبادی بخواهد، دولت گارد محافظ در اختیار وی قرار می‌دهد.

اظهارات آقای قشقاوی پس از آن‌که بان کی‌مون دبیر کل سازمان ملل نسبت به فشار‌ها علیه خانم عبادی در ایران ابراز نگرانی کرد، ایراد می‌شود.

به گزارش امروز (دوشنبه) خبرگزاری‌ها، وزارت خارجه ایران همچنین از آقای کی‌مون خواسته که در امور داخلی جمهوری اسلامی دخالت نکند و به «وظایف بین‌المللی» سازمان ملل بیشتر توجه داشته باشد.

بیانیه بان کی‌مون پس از آن‌که گروهی از دانشجویان بسیجی با تجمع مقابل منزل خانم عبادی اقدام به سردادن شعار علیه وی کرده و تابلوی وکالت این وکیل را تخریب کردند، صادر شد.

در روز‌های اخیر برخی نهاد‌های حقوق بشری و صد‌ها تن از فعالان مدنی نگرانی خود را از افزایش فشار‌ها بر برنده جایزه صلح نوبل در ایران اعلام کرده‌اند.

خانم عبادی در واکنش به این فشار‌ها و تهدید‌ها اعلام کرده که هرگز خاک ایران را ترک نخواهد کرد.


قوه قضاییه ایران دو هفته پیش از این دفتر کانون مدافعان حقوق بشر را که از سوی خانم عبادی و چند وکیل سرشناس در تهران اداره می‌شود به خاطر «نداشتن مجوز فعالیت» پلمب کرد.
چند روز بعد ماموران اداره مالیات تهران با حضور در دفتر کار این وکیل، اسناد و مدارک کاری وی را برای بررسی‌های مالیاتی از در اختیار گرفتند.

آقای قشقاوی در این خصوص گفت که در پرداخت مالیات‌ها «نباید کسی فراقانونی» عمل کند.
وی همچنین از وکلای دادگستری خواست که در «خط مقدم قانون‌گرایی» باشند.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه «ایران کشور آزادی است و هیچ محدودیتی برای فعالان حقوق بشر در آن نیست.»

در ۲۷ فروردین ماه امسال نیز محمود احمدی‌نژاد پس از آن‌که شیرین عبادی تهدید به مرگ شد، به فرمانده نیروی انتظامی دستور داد تا به فوریت، اقدامات لازم برای تأمین امنیت و رفع نگرانی این فعال حقوق بشر در دستور کار قرار دهد.

شیرین عبادی در ۲۶ فروردین ماه امسال در نامه‌ای به فرمانده نیروی انتظامی از «تهدید به مرگ» خود، توسط افراد ناشناس خبر داده بود.

عبادی که در دهه گذشته در برخی از مهم‌ترین پرونده‌های مربوط به حقوق بشر، وکالت بسیاری را به عهده گرفته، دو سال پیش از این نیز نامه‌های تهدید‌آمیزی دریافت کرده بود.

Share
در همین رابطه:
نگرانی بان کی‌مون از فشار‌ها علیه عبادی

نظرهای خوانندگان

بايستي همه دست اندرکاران حقوق بشر در سرتاسر دنيا پول جمع کنند و يک تابلوي بزرگتر و قشنگ تر براي اين بانوي محترم تهيه کنند. اگر دور و ورش نئون داشته باشه که ديگه بهتر.

-- محمد ، Jan 5, 2009

ماهواره نشین هائیکه بعناوین مختلف بر علیه شیرین عبادی شعار میدهند بدانند که 100/1 ایشان شهامت واز خود گذشتگی ندارنند..اکثر شان با اولین فشار از طرف حکومت سنگر مقاومت را ترک کرده و عافیت طلبی پیشه کردنند و برای پوشاندن ترسشان بر علیه امثال اکبر گنجی و شیرین عبادی لجن پراکنی میکنند

-- حسن ، Jan 5, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)