تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

افزایش درخواست‌ها برای آتش‌بس در غزه

اکمل الدین احسان اوغلو، دبیر کل سازمان کنفرانس اسلامی از شورای امنیت خواست هر چه سریع‌تر قطعنامه‌ای برای برقراری آتش بس در غزه تصویب کند.

به گزارش خبرگزاری‌ها، احسان اوغلو که در نشست فوق‌العاده وزرای خارجه سازمان کنفرانس اسلامی سخن می‌گفت، اظهار داشت در صورت متوقف نشدن حملات اسرائیل به نوار غزه، کشورهای عضو این سازمان از سازمان ملل درخواست نشست فوق‌العاده خواهند کرد.

وی از باراک اوباما رییس جمهوری منتخب ایالات متحده خواست با توجه به شرایط حساس خاورمیانه و تصمیم وی برای ارائه چهره‌ای جدید از ایالات متحده، در خصوص توقف حملات اسرائیل به غزه اقدام‌های مقتضی انجام دهد.

به گزارش بی‌بی‌سی نیوز، بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد نیز از رهبران جهان خواست برای برقراری آتش‌بس میان حماس و اسرائیل تحت نظارت ناظران بین‌المللی بیشتر تلاش کنند.

با این حال مقام‌های سازمان ملل تاکید کرده‌اند که برقراری آتش بس نیازمند توقف پرتاب موشک به شهرک‌های اسرائیلی از سوی حماس است.

در همین حال سازمان عفو بین‌الملل هم با ابراز نگرانی از شرایط غزه، از ایالات متحده خواست برای بازکردن ورودی‌های غزه جهت فعالیت فعالان حقوق بشر و نیز ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به این منطقه، به اسرائیل فشار بیاورد.

در نشست اضطراری شورای امنیت که چهارشنبه شب به در خواست اتحادیه عرب تشکیل شده بود، ایالات متحده پیش نویس قطعنامه پیشنهادی اعراب را به دلیل «نبود توازن» رد کرد و خواستار افزوده شدن این بندی مبنی بر توقف پرتاب موشک از سوی حماس به شهرک‌های یهودی‌نشین شد.


عکس از AFP

به گزارش آسوشیتدپرس، حملات جنگنده‌های اسرائیل به غزه امروز (شنبه) وارد هشتمین روز خود شد و حملات موشکی حماس به اسرائیل نیز ادامه یافت.

بنابر اعلام حماس، پرتاب موشک به مناطق عسقلان و شهرک سدورت، منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از شهروندان اسرائیل شده است.

امروز نیز ابوزکریا الجمال یکی دیگر از رهبران شاخه نظامی حماس در حمله هوایی جان باخت.

تاکنون، حدود ۴۳۵ فلسطینی در اثر این حملات جان باخته اند و ۲۳۰۰ تن دیگر مجروح شده‌اند. سازمان ملل متحد اعلام کرده است که حدود ۲۵ درصد از جان باختگان در غزه، غیرنظامی بوده‌اند.

خبرگزاری فرانسه، تعداد حملات هوایی به غزه از سوی اسرائیل از هفته گذشته تا امروز را ۷۰۰ بار اعلام کرده است.

منطقه نوار غزه، یکی از پرتراکم‌ترین مناطق جهان است و بیشتر ساکنان آن با کمک‌های سازمان های بین‌المللی قادر به ادامه زندگی هستند.

این در حالی است که خالد مشعل، رهبر حماس نیز به اسرائیل هشدار داد که در صورت حمله زمینی به غزه، «سرنوشتی سیاه» در انتظار آن‌ها خواهد بود.

وی با این ادعا که در اثر حملات هشت روزه اسرائیل به غزه، زیرساخت‌های حماس و نیز جنبش مقاومت آسیبی ندیده است افزود که اسرائیل نه تنها با حماس، بلکه با همه امت اسلام می‌جنگد.

بی‌بی‌سی نیوز در گزارش دیگری به نقل از جورج بوش، رییس جمهوری آمریکا نوشته است که «گروه تروریستی» حماس مسوول مستقیم حوادث غزه و شهرک‌های جنوبی اسرائیل است.

Share
در همین رابطه:
ادامه حملات هوایی اسرائیل به غزه
ادامه حملات به غزه در سال نو

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)