تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

اسراییل، نوار غزه را گشود

اسراییل یک روز پس از هشدار ایهود اولمرت به حماس برای پایان دادن به موشک پرانی، مرز خود با نوار غزه را بازگشایی کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اسرائیل یک روز پس از آن‌که ایهود اولمرت نخست وزیر مستعفی این کشور، «آخرین فرصت» حماس برای پایان موشک ‌پرانی را مطرح کرده بود، با بازگشایی مرز غزه، از شدت بحران اخیر خاورمیانه تا حدودی کاست.

ایهود باراک، وزیر دفاع اسراییل نیز خبر داد که اسراییل امروز (جمعه) بنا به درخواست‌های مکرر جامعه بین‌الملل، گذرگاه‌های غزه را برای رساندن نیازهای ضروری انسانی به مردم منطقه، گشوده است.


نوارز غزه/ عکس از رویترز

کارگران فلسطینی تایید کرده اند که سوخت به نیروگاه برق اصلی نوار غزه رسیده است. رائد فتوح، مسوول تدارکات در غزه نیز گفت که مواد غذایی و برخی ملزومات دیگر در حال ورود به غزه است.

نوار غزه از سال ۲۰۰۷ در محاصره‌ اسراییل قرار دارد. ‌رساندن نیازهای اولیه به مردم این منطقه شاید بتواند بحران اخیر را تا اندازه ای کاهش دهد. اگرچه که برخی مقامات اسراییل همچنان مطرح می کنند که این بحران، صرفاً با حمله نظامی گسترده اسراییل می تواند پایان یابد.

بحران اخیر در نوار غزه به خاطر پایان یافتن موعد آتش‌بس شش ماهه اسراییل و حماس و عدم دسترسی به توافق جدید در این زمینه، شدت بیشتری یافته است.

روز گذشته، تزیپی لیونی، وزیر امورخارجه اسراییل با حسنی مبارک رییس جمهور مصر دیدار کرد و درباره‌ی بحران غزه به گفت و گو پرداخت. همچنین مصر و ترکیه در تلاشند تا طرفین را به توافق بر سر یک آتش‌بس جدید راضی کنند.

Share

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)