تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

پاریس هیلتون: دختر میلیاردری که زندانی شد

این روزها، شبکه‌های تلویزیونی آمریکا در تسخیر اخبار مربوط به زندان رفتن پاریس هیلتون، دختر مشهور و دردسرساز هالیوود، است که برای رانندگی در حال مستی باید عقوبتی فراموش‌نشدنی بپردازد. برخی از شبکه‌های تلویزیونی از "فاکس نیوز" گرفته تا "ام‌اس‌ان‌بی‌سی" و "سی‌ان‌ان" روزانه به ماجراهای هیلتون و 23 روزی را که قرار بود این ستاره‌ی مشهور هالیوود در زندان سپری کند، پرداخته‌اند. اگرچه روز چهارشنبه، پس از پنج روزی که وی در زندان سپری کرد، مسؤولان قضایی ایالت کالیفرنیا گفتند که می‌تواند بقیه‌ی مدت زندان را در خانه بگذراند. آنها گفته‌اند پس از مشورت‌های بسیار با پزشکان و روانپزشکان چنین تصمیمی را گرفته‌اند: زندانی شدن در خانه!


مسؤولان نگفته‌اند که چرا چنین تصمیمی گرفته‌اند اما به نظر می‌رسد خانم هیلتون طی این چهار،پنج روز طاقتش را از دست داده و به همین جهت برای اینکه یک وقت بلایی سر خودش نیاورد، چنین تصمیمی گرفته شده است. از طرف دیگر، برخی معتقدند که زندان ایالتی با کمبود نیرو وامکانات مواجه است و نگهداری هیلتون در زندان عملاً باری بر دوش زندان است و چون توجه زیادی می‌طلبد، عملاً باید نیروی زیادی سر آن صرف کنند. خلاصه ظاهراً از خیر زندان گذشته‌اند و گفته‌اند در همان خانه زندانی شود. یکی ازمسؤولان قضایی بدون اظهارنظر در مورد دلیل این تصمیم گفته است که مشهورترین دختر لس‌آنجلس دین خود را به جامعه پرداخته است.

هیلتون چندی پیش به دلیل مستی درحال رانندگی توسط پلیس متوقف شد و پس از آن ابتدا به 45 روز زندان محکوم شد. محکومیتی که بعدتر به 23 روز تقلیل یافت. او دختر ریچارد هیلتون است که نام هتل‌هایش در بسیاری از شهرهای جهان به چشم می‌خورد. از جمله در تهران، هتلی که نام "استقلال" بر خود دارد، همان هیلتون سابق است. جالب آنکه در طی مراحل رسیدگی به پرونده‌ی رانندگی در حالت مستی پاریس، قاضی قبول نکرد که وی به جای زندان از مجازات‌های جایگزینی همچون خدمت به شهر (Community Service) استفاده کند. وقتی دادگاه هیلتون را به زندان محکوم کرد، او ابتدا تصمیم داشت فرجام‌خواهی کند. اما پس ازمشورت با وکیل خود از انجام این کار خودداری کرد چراکه در صورت شکست می‌توانست 45 روز زندان را برای وی به ارمغان بیاورد. هیلتون برای آنکه محیط را اندکی آرام بکند و بگوید از اتفاقی که افتاده متأثر است و شاید اندکی هم روی رأی دادگاه تاثیر بگذارد، در آخرین جلسه‌ی دادگاه خود حضورپیدا کرد و برخلاف معمول خود، لباسی سفید ومشکی ساده به تن و رفتاری آرام داشت. شبکه‌های تلویزیونی با اشاره به رفتار هیلتون نوشتند که او قصد داشته به این وسیله مسؤولان دادگاه را بفریبد و بگوید که تغییر کرده است. شاید هم چنین باشد، چرا که زندان 45 روزه او در نهایت به 23 روز تقلیل یافت، تا دختر یک میلیاردر راهی زندانی در حومه‌ی شهر لس‌آنجلس شود که دارای سلول‌های ویژه‌ای برای افراد مشهور، مقامات دولتی، و مأموران پلیس است.


"تی‌ام‌زی" از مشهورترین وب‌سایت‌های پاپاراتزی‌های هالیوود، روز سه‌شنبه، پنجم ژوئن، لحظه‌به‌لحظه با استفاده از خبرنگاران سمج خود از خانه‌ی هیلتون گرفته تا زمانی که خانواده‌ی این دختر پرماجرای مشهورترین هتل‌دار جهان، دختر خود را به زندان معرفی کردند، برای ببیندگان خود گزارش کرد. فیلم‌های تی‌ام‌زی، روی سایت‌های خبری مشهور جهان ازجمله رویترز نیز قابل مشاهده است.

پاپاراتزی‌های "تی‌ام‌زی" منابعی در زندان یافته‌اند که در مورد حال و احوال هیلتون به آنها گفته‌اند: "پاریس وقتی تلفن می‌زده گریه می‌کرده و گفته است که نه می‌تواند بخوابد و نه می‌تواند غذا بخورد. پاریس می‌گوید که سلولش به شدت سرد است. او تنها سه پتو دارد بدون بالش که از یکی از پتوها به عنوان بالش استفاده می‌کند..."

طی همین چند روز، تی‌شرت‌های "هیلتون را آزاد کنید" روی وب‌سایت‌های مختلف برای علاقه‌مندان دختری که هم‌اینک به سمبل یک زندگی هالیوودی همراه با همه‌ی لوازم و متعلقاتش است، دیده می‌شود. وب‌سایت "جی‌اس‌ان" که بازی‌های کامپیوتری را درخصوص ستاره‌های مشهور هالیوود عرضه می‌کند، "پاریس در زندان" را روی صفحه‌ی اول خود گذاشته است تا نشان دهد اگر زندان رفتن برای هیلتون "آب" نمی‌شود، برای پاپاراتزی‌های هالیوودی "نان" می‌شود. اگر چه به اعتقاد برخی از کارشناسانی که به زندگی افراد مشهور می‌پردازند، هیلتون از ماجرایی که برایش پیش آمده میلیون‌ها دلار پول خواهد ساخت. از هم‌اکنون صحبت‌هایی درخصوص قرارداد کتاب در مورد خاطرات هیلتون در زندان به گوش می‌خورد. خیلی شاید عجیب به نظر برسد، اما انگارهالیوود آفریده شده است تا خبرهای عجیب وغریب تولید کند.

بعد ازمرگ آنانیکول اسمیت، مدل/بازیگر مشهور آمریکایی که خبرهایش هفته‌ها به صورت سرگیجه‌آوری توسط مطبوعات شیفته‌ی ستارگان هالیوود و بازار مدل و ام‌تی‌وی دنبال می‌شد، ماجرای پاریس، بیشترین پوشش خبری را طی هفته‌های گذشته به خود اختصاص داده است.

پاریس هیلتون در حالی راهی زندان شد که طی ماه‌های گذشته ستاره‌های جوان هالیوودی ازجمله بریتنی اسپیرز، ستاره‌ی موسیقی پاپ، و لیندسی لوهان، هنرپیشه، نیز برای درمان خود به مراکز بازپروری مراجعه کردند تا "دختران بد" هالیوود خبرسازترین چهره‌هایی شوند که چهره‌ی سیاهی را از دنیای شهرت وثروت با خود به بیرون می‌آورند.


طی روزهای گذشته، سایت "تی‌ام‌زی" که از پربیننده‌ترین سایت‌های مربوط به خبرهای هالیوود است روزشمار خبرهای حضور دختر میلیاردر آمریکایی در زندان را که بیست‌وسه ساعت در روز را به تنهایی سر می‌کرد، در خبرهای مختلف پوشش داده است. شبکه‌هایی مانند شوبیز "سی‌ان‌ان" در برنامه‌های مختلفی طی روزهای گذشته در گفت‌وگو با روان‌شناسان و متخصصان تعلیم و تربیت به طرح این سؤال پرداخته‌اند که چرا جوانانی که در ثروت و شهرت غرق شده‌اند، این‌چنین دچار سقوط اخلاقی می‌شوند؟ شبکه "شوبیز" با دعوت از کسانی که پیش از این درهمان زندانی به سر برده‌اند که هم‌اکنون هیلتون در آن نگهداری می‌شود، تلاش کرده نشان دهد کسی که در تمام زندگی در پر قو زندگی کرده است، چگونه در اتاقی به مساحت تقریباً هشت متر مربع، روزهای خود را سپری می‌کند، غذا می‌خورد، می‌خوابد و با دستان بسته برای مدت تنها پانزده دقیقه حمام می‌گیرد.

این موضوع که آیا به خاطر ثروتی که هلیتون از آن برخوردار است با او رفتار ویژه‌ای خواهد شد یا نه توسط مقامات زندان و دستگاه قضایی رد شده است. آنها می‌گویند که پاریس هیلتون را در محلی جدای دیگر زندانیان نگهداری کرده‌اند. اما این به معنای رفتاری ویژه با وی نیست. در واقع این موضوع برای سلامت او و رعایت استانداردهای ایمنی زندان است. بسیاری از ببیندگان شبکه‌های تلویزیونی گفته‌اند که عادلانه نخواهد بود که هیلتون به خاطر شهرت و ثروتی که دارد، از امکانات ویژه‌ای در زندان برخوردارشود.


اما آیا ستارگان دیوانه‌ی هالیوود که روز و شب را در پارتی‌های مختلف می‌گذرانند و در محاصره‌ی پاپاراتزی‌ها زندگی دمادم جنجالی‌ای را تجربه می‌کنند، از چنین ماجراهایی چه درسی می‌گیرند؟ برنامه‌ی شوبیز شبکه‌ی سی‌ان‌ان پرمیر، از ببیندگان خود پرسیده است که وقتی پاریس هیلتون از زندان بیرون بیاید تغییر خواهد کرد یا نه؟ پاسخ‌ها دور از انتظار نیست. هشتادوهفت درصد گفته‌اند که پاریس هیچ تغییری نخواهد کرد در حالی که سیزده درصد پاسخ داده‌اند که این موضوع روی زندگی او تأثیرخواهد گذاشت و زندگی‌اش تغییر خواهد کرد. برخی می‌گویند نهایت این تغییر این خواهد بود که این ستاره‌ی هالیوودی، برای خود راننده استخدام کند تا حداقل هنگام رانندگی با مشکل مواجه نشود.

تمایل بی حد وحصر رسانه‌های آمریکایی به پوشش خبری که از اساس ته‌مایه‌ای ندارد، البته خشم برخی از کارشناسان تلویزیونی را برانگیخته است. پاریس هیلتون که درست شب پیش از رفتن به زندان در برنامه‌ی سالانه‌ی شبکه‌ی "ام‌تی‌وی" شرکت کرده بود، در چندین نوبت با شوخی‌های بی‌رحمانه‌ی مجری برنامه مواجه شد تا اگر بر صورت دیگران خنده می‌آمد، بغض در گلوی او جمع شود تا اندکی برای وی مشخص شود که ثروت و شهرت مانند راه رفتن روی لبه‌ی تیغ است. این تیغ این روزها زندگی ستارگان جوان هالیوودی را با خطر جدی مواجه کرده است.

مرتبط:
بازی پاریس هیلتون
تی‌ام‌زی، وب‌سایت پرببینده‌ی افراد مشهور هالیوود
صفحه‌ی خبرهای پاریس هیلتون روی سایت تی‌ام‌زی
شوخی با هیلتون در برنامه‌ی "ام‌تی‌وی"
هیلتون درزندان- لس‌آنجلس‌تایمز

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

واقعاً این همه توجه به زندگی این دختران (فاحشه ها؟) هالیوودی برای چیست؟ به نظر من روشن کردن سخافت این امر می تواند یکی از استراتژی های رسانه های سطح بالاتر باشد.

-- مهدی ، Jun 8, 2007

به نظر من اینها اصلا فاحشه نیستند . فکر خودتو درست کن .

-- اشکان ، Jun 26, 2007

به نظر منم فاحشن!!!

پاریس هیلتون رسما خودش فیلمای پرنو بازی میکنه

-- نلزی ، Jun 28, 2007

این فواحش انقدر بی ارزش هستن که به هیچ وجه نباید دربارشون صحبت کرد

-- 1 night in paris ، Jul 29, 2007

به نظر من اینا هم دخترن با همون نجابتی که همه ی دخترا دارن اما به خاطر برخی مسایل ترجیح می دن نجابتشون رو کنار بزارن

-- فرحناز ، Sep 12, 2007

از نظر من نوع زندگي هر كس به خودش مربوطه.فاحشه كسيه كه اينقدر راحت به يك انسان ديگه توهين ميكنه.زندگي خصوصي چهره هاي معروف هميشه جالب بوده براي مردم عادي. اگه از نظر شما بي ارزشه ميتوني مطالب ارزشمند تر رو مطالعه كني.

-- مهشيد ، Nov 16, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)