تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

شب شعر ایران در برلین

«ورک‌شاپ ادبی برلین» که عهده دار ایجاد ارتباط میان شاعران آلمانی و شاعران سایر نقاط جهان است، با همكاری سایت ادبی Lyricline روز ۱۲ دسامبر شب شعر ایران را در برلین برگزار می‌کند.

این شب شعر که در راستای برنامه‌های سالیانه سازمان ورک شاپ ادبی برلین در زمینه معرفی ادبیات آلمانی به کشورهای دیگر و ادبیات کشورهای دیگر به آلمانی زبان‌ها برگزار می‌شود، به شعرخوانی چهار شاعر آلمانی و شاعران ایرانی جواد مجابی، علی عبداللهی، علیرضا بهنام و روشنک بی‌گناه اختصاص دارد.

شاعران ایرانی در این شب شعر به دو زبان شعر می‌خوانند.
این شب شعر نتیجه یک کارگاه سه روزه ترجمه در ورک شاپ ادبی برلین خواهد بود که روند فعالیتش به این شرح است: یک مترجم، شعری را به زبان مقصد به صورت خام ترجمه می‌کند و سپس شاعری که به آن زبان سخن می‌گوید، آن ترجمه خام را به شعر تبدیل می کند.

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

ضمن عرض سلام . سوالی برایم پیش آمده است و آن این که این هایی که فقط از یک عده ی خاص جهت شرکت در چنین برنامه هایی دعوت می کنند چه کسانی هستند . باور کنید از 3 اسامی مطرح شده به زعم من تنها مجابی و عبدالهی واجد شرایطند . این آقای بهنام و اون سرکار خانوم پدر جان کجای شعر این مملکت ایستاده اند که آنها دعوت می شوند . چرا از شهرستانی ها دعوت نمی شود .نکته ی دیگر تا کی قرار است امسال استاد عزیزم مجابی و ... دوستانشان دعوت شوند . این درست که در ادبیات به عنوان 1 وزنه به شمار می روند اما جناب مجابی حتی شعر های پر فروغی هم ندارند که برایشان این شانس را قایل باشیم . بله اگر سخنرانی راجع به فلان موضوع ادبی بود من حق می دادم . اما در خصوص آقای عبداللهی عرض شود که به ترجمه های ایشان واقفم اما به گمان دوستان مترجم و بر اساس خوانده هایم اگر اشتباه نکرده باشم از ایشان هم مترجم زبردست تر داریم . نه مگه چرا آنها نه ؟ چرا این قدر دنیای ادبیات شده باند بازی و نشریات داخلی ما شده خانوادگی و رفاقتی . وای خدای من مردیم . عجب اشتباهی بود قدم نهادن در وادی ادبیات

-- مزدک ، Dec 3, 2006

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)