تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

واکنش فلسطینی‌ها به اظهارات کلینتون

فلسطینی‌ها هیلاری کلینتون را به تضعیف تلاش‌ها برای احیای مذاکرات صلح خاورمیانه متهم کردند.

به نوشته آسوشیتدپرس، واکنش فلسطینی‌ها پس از تقدیرخانم کلینتون از توقف بخشی از شهرک‌سازی اسرائیل در اراضی فلسطینی صورت می‌گیرد.

در حالی که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار با کلینتون، آغاز دوباره مذاکرات صلح را به توقف کامل شهرک‌سازی مشروط کرد، وزیر خارجه آمریکا خواستار از سرگیری فوری و بدون قید و شرط گفتگوها میان مقام‌های فلسطینی و اسرائیلی شده است.

کلینتون پس از دیدار با عباس، در کنفرانس خبری مشترکی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، کاهش شهرک‌سازی در کرانه باختری رود اردن از سوی اسرائیل را ستود.

مقام‌های فلسطینی این اظهارات کلینتون را «عقب‌نشینی» از وعده‌های باراک اوباما دانسته‌اند.


کنفرانس خبری مشترک کلینتون و نتانیاهو(AP)

باراک اوباما در ماه‌های گذشته در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل و در دیدار با عباس و نتانیاهو، بر توقف کامل شهرک‌سازی و نیز تشکیل دو کشور مستقل فلسطین و اسرائیل تاکید کرده بود.

گروه‌های فلسطینی، «عقب‌نشینی آمریکا و لجاجت اسرائیل» را موجب ایجاد بن‌بست در گفتگوهای صلح دانسته‌اند و می‌گویند بازگشت به مذاکرات صلح تا توقف کامل شهرک‌سازی «غیرممکن» است.

این در حالی است که نتانیاهو این پیش‌شرط را مانعی بر سر گفتگوها می‌داند.

اظهارات کلینتون در دیدار با نتانیاهو در شرایطی مطرح شد که رسانه‌ها گزارش کرده‌اند که محمود عباس از سوی گروه‌های فلسطینی به خاطر ادامه شهرک‌سازی به شدت تحت فشار قرار دارد.

در حالی که کلینتون برای نشست مشترکی با وزرای خارجه کشورهای عربی وارد مغرب شده است، مقام‌های فلسطینی از درخواست از اتحادیه عرب، برای تشکیل نشستی اضطراری در مورد اظهارات اخیر وزیر خارجه آمریکا خبر می‌دهند.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
دیدار کلینتون و محمود عباس در ابوظبی

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)