تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
اعتراض‌ها به اعلام نتایج انتخابات در ایران بالا گرفت؛

کروبی: نتایج، مضحک و شگفت‌ است

مهدی کروبی در اعتراض به نتایج شمارش آراء انتخابات اعلام کرد که این نتایج «مضحک و شگفت» را قبول ندارد و این «تازه اول داستان» است.

آقای کروبی در اطلاعیه‌ای که تنها یک ساعت پس از اطلاعیه اعتراض‌آمیز میرحسین موسوی منتشر کرد، افزوده است: «این شیوه رای‌گیری و شمارش آراء، یادآور شمارش آراء مرحوم مدرس است که حتی از شمارش رایی که آن مرحوم به خویش داده بود، دریغ کردند و تکرار دروغ پردازی‌های تلویزیونی، یادآور آمارهای منتشر شده در مناظره‌هاست.»

در اطلاعیه آقای کروبی از اینکه «مشارکت ملت به ابزار تحکیم دولت تبدیل و از دموکراسی به سوء استفاده از مشارکت ملت بسنده شده» اظهار شگفتی شده است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزوده که «نتایج و نهاد برآمده از چنین شمارش آرایی، فاقد مشروعیت است و مورد قبول اینجانب نیست.»

آقای کروبی تاکید کرده است که «در مقابل این مهندسی و تنظیم ناشیانه رای ملت سکوت» نخواهد کرد.


دبیر کل حزب اعتماد ملی در بخش دیگری از بیانیه خود اعلام کرده که در «صحنه خواهد» ماند چرا که به اعتقاد وی «این تازه اول داستان است.»

ستاد انتخابات کشور در آخرین گزارش‌های خود از نتایج شمارش آراء اعلام کرده که محمود احمدی‌نژاد با کسب بیش از ۲۲ میلیون رای از ۳۴ میلیون رای شمارش شده، در رتبه نخست قرار گرفته است.

براساس اعلام این ستاد، آقای موسوی نیز در حدود ۱۲ میلیون رای دارد و آقای کروبی تنها در حدود ۴۰۰ هزار رای کسب کرده است.

میرحسین موسوی دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری نیز ساعاتی پیش با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که «ضمن اعتراض شدید به روند موجود و تخلفات آشکار و فراوان روز انتخابات، هشدار می‌دهم که تسلیم این صحنه‌آرایی خطرناک نخواهم شد.»

درگیری‌های پراکنده در تهران
همزمان با فرا رسیدن پایان شمارش آراء، اوضاع برخی نقاط تهران بحرانی گزارش می‌شود.

آن‌طور که شاهدان عینی می‌گویند درگیری‌ها بین هواداران معترض میرحسین موسوی و مهدی کروبی با پلیس در خیابان ولیعصر ادامه دارد.

پلیس با یورش به افراد معترض و شلیک گار اشک‌آور، سعی در متفرق کردن آنها دارد. گزارش می‌شود که عده‌ای از هواداران آقای موسوی نیز مقابل ساختمان وزارت کشور در خیابان فاطمی تجمع کرده‌اند.

گزارش‌های دیگری نیز از تعطیلی بازار اصفهان در اعتراض به آرای اعلام شده از سوی ستاد انتخابات وزارت کشور حکایت دارد

کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران نیز با صدور اطلاعیه‌ای درباره گسترش بحران در تهران و احتمال سرکوب خشونت آمیز علیه میرحسین موسوی و هوادارانش ابراز نگرانی جدی کرده است.

این کمپین افزوده است که «نیروهای انتظامی و امنیتی ممکن است با هواداران موسوی به طور خشونت‌باری مقابله کنند و مانع بشوند که موسوی اعتراض خود را علیه آمار رسمی انتخابات در سطح عمومی اعلام کند.»

گزارش‌های دیگری نیز از تعطیلی بازار اصفهان در اعتراض به آرای اعلام شده از سوی ستاد انتخابات وزارت کشور حکایت دارد.

اصفهان یکی از شهرهایی است که پیش‌بینی می‌شد آرای زیادی به نفع میرحسین موسوی از آنجا به صندوق‌ها ریخته شود.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
تسلیم «صحنه‌آرایی خطرناک» نخواهم شد

نظرهای خوانندگان

بازی کثیفی بود

-- amir ، Jun 13, 2009

واقعأ از اينکه ايرانی هستم شرمنده ام به شناسنامه خودم هم بی اعتمادم

-- بی اعتماد ، Jun 13, 2009

تمام این بازی از ابتدا مضحک و فریبکارانه بود، ولی شما به اصطلاح اصلاح طلبان برای حفظ این نظام فاسد، مردم را فریب داده و آنها را به شرکت در انتخابات دروغین تشویق کردید!
مسئولیت بزرگی در این بازی به عهده شما واگذار شده است! وجدان عمومی و حافظه ملت ایران این بازی فریبکارانه را فراموش نخواهد کرد. همه شما مانند رهبرتان ...فریبکار هستید.
...نظام اسلامی،

-- Dalghak Eslami ، Jun 13, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)