تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

مخالفت واتیکان با نمایش یک فیلم

قسمت دوم فیلم «رمز داوینچی» با عنوان «فرشته‌ها و شیاطین» ساخته ران هاوارد با مخالفت واتیکان روبرو شد.

روزنامه «اونیر» ارگان رسمی واتیکان اعلام کرد که کلیسای کاتولیک نمی‌تواند با محتوای مسئله‌دار چنین فیلمی موافق باشد.

از سوی دیگر روزنامه ایتالیایی لا استمپا نیز نوشت که واتیکان به زودی این فیلم را تحریم خواهد کرد، در حالی که اسقف ولاسیو دو پائولیس هشدار داد که این گونه تحریم‌ها باعث محبوبیت بیشتر فیلم نزد توده مردم و فروش بالای آن خواهد شد.

با این حال دفتر مطبوعاتی واتیکان تا کنون از هرگونه اظهار نظر رسمی درباره این فیلم و آنچه که در مطبوعات ایتالیا در خصوص آن انعکاس یافته، خودداری کرد.

از سوی دیگر تهیه کنندگان فیلم از مقامات کلیسای کاتولیک درخواست کرده‌اند که قسمت‌هایی از فیلم را در واتیکان نشان دهند، اما این درخواست آنها از سوی مقامات واتیکان رد شده است.


واتیکان در سال ۲۰۰۶ با نمایش فیلم تریلر معمایی «رمز داوینچی» که بر اساس رمان دن براون ساخته شد و تام هنکس و ژان رنو در آن بازی می‌کردند، به علت محتوای ضد مذهبی آن مخالفت کرد و دستور داد آن را تحریم کنند، اما این تحریم نه تنها خللی در نمایش فیلم به وجود نیاورد بلکه باعث محبوبیت بیشتر آن شد و فروش جهانی آن را به ۷۶۰ میلیون دلار رساند.

«فرشته ها و شیاطین» قسمت دوم فیلم «رمز داوینچی» است و با همان شخصیت‌ها ساخته شده است.اما داستان و رویدادهای آن مربوط به زمان قبل از وقوع رویدادهای فیلم « رمز داوینچی» است.

در این فیلم نیز تام هنکس در نقش پروفسور رابرت لنگدون استاد دانشگاه هاروارد ظاهر شده که به تحقیق در باره قتلی مرموز می‌پردازد که سال‌ها قبل در واتیکان روی داده است.

«فرشته‌ها و شیاطین» قرار است روز ۱۵ ماه می به نمایش عمومی درآید.

Share

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)