تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

هشدار ایران به سفیران اتحادیه اروپا

در پی خارج شدن نام سازمان مجاهدین خلق از لیست گروه های تروریسی اتحادیه اروپا، وزارت امورخارجه ایران سفیران كشورهاى عضو این اتحاديه را احضار کرد. علت این احضار «برخورد دوگانه و مزورانه اتحاديه اروپايى در قبال پديده تروريسم» اعلام شده است.

دیروز، چهارشنبه، مهدى صفرى، معاون امور اروپاى وزارت امور خارجه، با ابراز تأسف نسبت به برخورد سياسى برخى كشورهاى اروپايى با تروريسم و محكوم كردن این اقدام آنها، هشدار داده است.

مهدی صفری با اشاره به تعهدات بين المللى و داخلى اتحاديه اروپا برای مبارزه با تروريسم، تصميم اخير در مورد حذف سازمان مجاهدین از ليست سياه این اتحاديه را اقدامى سياسى و غيرقابل قبول دانست.

معاون وزارت امور خارجه، مسئوليت تبعات و پيامدهاى اقدام اتحاديه اروپا را مستقيماً بر عهده این اتحاديه و با اشاره به حساسيت منطقه خاورميانه، نگاه ابزارى به اين گروه ها را موجب تشديد فعاليت هاى تروريستى دانسته است.

پیش از این، سازمان مجاهدین خلق، اتحادیه اروپا را متهم ‌کرده بود که برای خشنودی تهران در روند مذاکرات هسته‌ای، نام این سازمان را در لیست سیاه خود نگاه داشته است.

سازمان مجاهدین خلق ایران از سال ‪ ۲۰۰۲‬ میلادی به پیشنهاد بریتانیا در لیست سیاه ترویستی اتحادیه اروپا قرار گرفت. خاویر سولانا، مسئول روابط خارجی اتحادیه اروپا در همان زمان گفته بود که این تصمیم در پی موافقت اعضای اتحادیه اروپا اتخاذ شده است.

Share

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)