تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

«دیپلمات‌های ایران در عراق آزاد شوند»

ایران خواستار آزادی فوری دیپلمات‌های بازداشتی این کشور در اربیل عراق شد.

یازدهم ژانویه ۲۰۰۷، نظامیان آمریکایی با حمله به ساختمانی متعلق به ایران در اربیل عراق، پنج کارمند جمهوری اسلامی را که ایران می‌گوید دیپلمات هستند، همراه خود بردند.

این در حالی است که مقام‌های نظامی آمریکایی مستقر در عراق اعلام کرده‌اند که این افراد، عضو نیرو‌های اطلاعاتی و نظامی ایران هستند که برای کمک به گروه‌های شورشی در عراق فعالیت می‌کرده‌اند.

این پنج نفر هم‌اکنون در بازداشت به سر می‌برند و هنوز معلوم نیست که چه زمانی آزاد می‌شوند.

مقام‌های ایران در یک سال اخیر بارها از مقام‌های عراق خواستار آزادی دیپلمات‌های خود شده‌اند، اما عراق تاکنون به این درخواست‌ها پاسخ مثبتی نداده است

به گزارش خبرگزاری ایسنا، حسن قشقاوی که به عنوان سخنگو و دستیاری ویژه وزیر خارجه ایران به عراق سفر کرده است، در دیدار با مسعود بارزانی، رئیس دولت خودگردان اقلیم کردستان عراق، درخواست آزادی دیپلمات‌های جمهوری اسلامی را مطرح کرده است.

مقام‌های ایران در یک سال اخیر بارها از مقام‌های عراق خواستار آزادی دیپلمات‌های خود شده‌اند، اما عراق تاکنون به این درخواست‌ها پاسخ مثبتی نداده است.

پیش‌بینی می‌شود با امضاء معاهده امنیتی عراق و آمریکا، دیپلمات‌های ایرانی، شانس بیشتری برای آزادی داشته باشند.

در سال‌های اخیر تعدادی از شهروندان ایرانی در عراق با اتهاماتی از قبیل «ورود غیرقانونی، تلاش برای ناآرام کردن این کشور و...» بازداشت شده‌اند.

Share

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)