تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

تازه‌های نشر: «بخارا»

شماره جدید مجله بخارا منتشر شد.

علی دهباشی سردیبر این مجله در سرمقاله این شماره (شماره ۶۷) با عنوان «...و من بعد» مشکلات مالی این نشریه و دشواری‌های انتشار آن را با خوانندگان در میان گذاشته است.

در بخشی از این سرمقاله می‌خوانیم: «ذهنیت‌ اکثر کتابخوانان‌ و اهل‌ فرهنگ‌ ما این‌چنین‌ است‌ که‌ مجله‌ می‌بایست‌ ارزان‌تر از کتاب‌ باشد. در حالی‌ که‌ اگر کتابی‌ به‌ تعداد صفحات‌ همین‌ شماره‌ای‌ که‌ در دست‌ دارید منتشر کنیم‌، در بازار فعلی‌ باید حداقل‌ قیمتش‌ را شش‌ هزار تومان‌ روی‌ جلد ثبت‌ کنیم‌. پس‌ ملاحظه‌ می‌فرمایید که‌ بهای‌ فعلی‌ مجله‌ زیر قیمت‌ بازار است‌ و همین‌ امر ما را با مشکل‌ روبرو کرده‌ است‌.»

وی در ادامه از بدحسابی مشترکین گلایه کرده و نیز خبر از تخلیه زودهنگام دفتر این نشریه داده است.


این شماره بخارا شامل مطالبی چون «نویسنده‌ و کمونیسم‌» نوشته جورج‌ استاینر و ترجمه دکتر عزت‌الله‌ فولادوند، «آوای‌ سنگ‌ها نوشته دکتر ژاله‌ آموزگار»، «راز گل‌ سرخ» از دکتر شهلا حائری‌ ، «تازه‌ها و پاره‌های‌ ایران‌شناسی»‌ از ایرج‌ افشار، «از چشمه‌ خورشید (یادداشت‌هایی‌ از ژاپن‌) نوشته دکتر هاشم‌ رجب‌زاده‌، «در جستجوی‌ فِردی‌» اثر آریل‌ دورفمن‌ با ترجمه عبدالله‌ کوثری‌، «عسرت‌ و عشرت‌ در شهر مسکو» از دکتر محمد علی‌ اسلامی‌ ندوشن‌ و دیگران است.

در بخش شعر فارسی نیز اشعاری از م‌. ع‌. سپانلو، دکتر سیروس‌ شمیسا و پرویز خائفی‌ ارائه شده است.

«گزارش‌ یک‌ زندگی» (گفتگو با همایون‌ صنعتی‌) از سیروس‌ علی‌نژاد، گفتگو با پروفسور دانیال‌ سیمونوویچ‌ کمیساروف‌ از نرگس‌ محمدی‌‌پور و گفتگو با جویس‌ کارُل‌ اُتس‌ ترجمه افشین‌ معاصر از بخش‌های خواندنی شماره جدید بخارا است.

جشن‌نامه‌ آیدین‌ آغداشلو نیز از دیگر بخش‌های این مجله است.

Share
در همین رابطه:
تازه‌های نشر هفته

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)