تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۸۷ • چاپ کنید    
وزارت صنایع ابلاغ کرد:

تعلیق فعالیت شرکت‌های مرتبط با اسرائیل

به دستور وزیر صنایع و معادن، فعالیت تمام شرکت‌هایی که مظنون به داشتن سهامدار اسرائیلی هستند، در ایران به حالت تعلیق درمی‌آید.

این دستور روز گذشته برای تمام زیرمجموعه‌های این وزاتخانه ابلاغ شده است.

علی اکبر محرابیان وزیر صنایع در دستور خود تصریح کرده که این تصمیم در «جهت همبستگی با ملت مظلوم فلسطین و در پاسخ به جنایت صهیونیست‌ها علیه مردم بی‌دفاع غزه» اتخاذ شده است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا در این دستور تاکید شده است: «لازم است کلیه فعالیت‌های تولیدی و توزیعی این‌گونه شرکت‌ها تا اطلاع ثانوی تعلیق شود تا پس از دریافت نظرات قطعی، مراجع مربوط در این‌باره تصمیم نهایی را اتخاذ کنند.»


این دستور پس از آن‌که شورای نگهبان قانون اساسی در پانزدهم دی ماه طرح نمایندگان مجلس مبنی بر «الزام دولت به حمایت همه‌جانبه از مردم فلسطین» را تائید کرد، صادر شده است.

این طرح یازدهم دی ماه با قید دو فوریت به تصویب نمایندگان مجلس رسیده است.
بر اساس این مصوبه هفت ماده‌ای، دولت ایران موظف است «در روابط اقتصادی و سیاسی خود با کشورهای حامی» اسرائیل تجدیدنظر کند.

بند دیگری از این مصوبه، دولت ایران را موظف می‌کند که برای انتقال کمک‌های مردم ایران به سرزمین تحت محاصره غزه از همه ظرفیت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی استفاده کند.

این مصوبه تصریح می‌کند که دولت باید شرایط لازم برای جلوگیری از ورود کالاهای شرکت‌هایی که سهامداران اصلی آن «بنگاه‌های صهیونیستی» هستند، فراهم کند.

از مشهورترین شرکت‌هایی که برخی از محافظه‌کاران با فعالیت آنها در ایران به خاطر آن‌چه «وابستگی به سهامداران اسرائیلی» می‌نامند، مخالف هستند، می‌توان به شرکت نستله، کوکاکولا، تیمبرلند، اینتل، نوکیا و... اشاره کرد.

برخی از این شرکت‌ها هم‌اکنون در ایران در حال فعالیت هستند و هنوز گزارشی رسمی مبنی بر این‌که کدام یک از آنها دارای سهامدار اسرائیلی هستند، از سوی دولت ایران منتشر نشده است.

Share
در همین رابطه:
الزام دولت ایران به تحریم شرکت‌های حامی اسرائیل

نظرهای خوانندگان

چند پیشنهاد دیگر به مسو لان نظام
همه ی حروف تشکیل دهنده ی کلمه اسراییل را از الفبای فارسی حذف کنند تا دیگر کسی یا روزنامه نگاری نتواند این کلمه شوم را به زبان بیاورد . پیشنهاد دیگر به مسولان فرهنگی نظام اینکه مجددن در قران باز نگری بفرمایند و حتی المقدور تمام کلمات اسراییل را که در قران بکار رفته است خذف نمایند تا دیگر از این به بعد این کلمه از ذهن همه امت شریف اسلامی ایران برای همیشه پاک شود . پیشنهاد های بعدی را در آینده ای نزدیک به طور محرمانه به گوش مسوولان می رسانم . فعلن همین دو پیشنهاد علنی کافی است

-- میثم ، Jan 6, 2009

اگر اين دستور واقعا" اجرا شود ، راه حل ساده اي براي تحريم همه جانبه ايران بدون صدور قطعنامه جديدي در شوراي امنيت وجود دارد.
اكثر قريب به اتفاق شركت هاي بزرگ سهامي عام هستند ، هر اسراييلي تعدادي سهم از آن شركت ها را بخرند ، دولت ايران فعاليت آنها را ممنوع مي كند و خودش ، خودش را تحريم مي كند!

-- بدون نام ، Jan 7, 2009

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم
به دستور مقام معظم رهبری شرکت های حامی اسرائیل را شناسایی کرده ایم و هر چه زود تر به صورت کارت ، بنر ، پوستر در بین مردم پخش میکنیم تا مردم خوب کشور هر چه زود تر از این شرکت ها با خبر شوند .
والسلام من الله توفیق

-- علی هارونی ، Jan 15, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)