تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

سلطانیه: ایران به غرب اعتماد ندارد

علی‌اصغر سلطانیه نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌گوید که جمهوری اسلامی اعتماد خود به غرب را از دست داده است.

آقای سلطانیه در گفتگو با روزنامه لس‌آنجلس تایمز افزوده است که ما به غرب سوءظن‌هایی داریم و دیگر نمی‌توانیم این وضعیت را ادامه دهیم.

وی در پاسخ به این پرسش که غرب باید چه کاری انجام دهد تا اطمینان ایران را بدست آورد، اظهار داشت: «آنها باید فرهنگ ایران را مطالعه کنند و سر میز مذاکره بنشینند و اقدامات دو طرف را بر اساس واقع‌بینی و وضعیت مساوی ارزیابی کنند.»


سلطانیه تصریح کرده است: «تا زمانی که آنها از عبارت پیش‌شرط استفاده کنند این بحث منجر به شکست می‌شود. چرا که ما هرگز پیش‌شرط‌ها را نمی‌پذیریم و این بخشی از فرهنگ ماست.»

آقای سلطانیه در بخش دیگری از این گفتگو، گزارش‌های رسانه‌های غربی درباره برنامه هسته‌ای ایران را یک‌جانبه دانسته و نتایج قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل بر تهران را موجب اتحاد مردم و افزایش حمایت آنها از دولت عنوان کرده است.

نماینده ایران در آژانس ادامه داده است که دولت آمربکا امیدوار است که با فشار بر دولت ایران، ما از NPT خارج شده و بازرسان آژانس را اخراج کنیم، اما ما این کار را انجام نمی‌دهیم.

وی با رد ادعای «خرید زمان» از سوی ایران با پذیرش ادامه مذاکرات گفت: «ما در حال حاضر، در مرحله‌ای هستیم که به تکنولوژی غنی سازی مسلط شده‌ایم. بنابراین نیازی به خرید زمان نداریم.»

اظهارات آقای سلطانیه در حالی مطرح می‌شود که مذاکرات ایران با گروه پنج به علاوه یک بر سر برنامه‌ هسته‌ای جمهوری اسلامی ماه‌هاست که متوقف شده است.

مقام‌های ایران بارها اعلام کرده‌اند که حاضر به پذیرش پیش‌شرط تعلیق غنی‌سازی برای از سر گیری مذاکرات نیستند.

هفته گذشته قرار بود که سعید جلیلی مذاکره کننده ارشد هسته‌ای به ژنو سفر کند که این سفر به دلایلی که تاکنون اعلام نشده، لغو شد.

ایران همچنین به نامه ماه گذشته خاویر سولانا مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مبنی بر آغاز مذاکرات، پاسخ نداده است.

شورای امنیت سازمان ملل تاکنون سه دور تحریم‌ علیه ایران به خاطر خودداری تهران از اجرای قطعنامه‌های این شورا مبنی بر توقف غنی‌سازی اورانیوم وضع کرده است.

Share
در همین رابطه:
«ایران غنی‌سازی را متوقف نمی‌کند»
«آژانس انرژی اتمی بیمار است»
«پرونده ایران از شورای امنیت خارج شود»

نظرهای خوانندگان

ابتدا، باید این پرسش را مطرح کرد؛ آیا ملت ایران به شما و حکومت اسلامی اعتماد دارند؟ که شما ها بر سر میز مذاکره با دیگران بنشینید و برای مردم وکشور ایران تصمیم بگیرید؟
به نظر می رسد، شعار رهبر خمینی را فراموش کرده اید؛ که باید خود و حکومت جمهوری را دوباره به رأی مردم ایران بگذارید. و بعد ملاحظه کنید، آیا مردم ایران به شما ها اعتماد دارند.
صلاحیت شما و دیگر دوستان شما در حکومت اسلامی با رأی مردم و البته بدون تقلب، تمدید خواهد شد. در غیر این صورت باید قدرت را ترک کنید. جرم شما؛ سوء‌ استفاده از قدرت.\

با تشکر،
اعتمادی


-- Etemadi ، Dec 13, 2008

I am very sorry, you have just one alternative.
رأی مجدد به حکومت جمهوری اسلامی با نظارت سازمان های بی طرف بین الملل. این آزمایش نشان خواهد داد؛ آیا مردم ایران به شما ها اعتماد دارند؟

با تشکر،
بی طرف.

-- bitaraf ، Dec 13, 2008

من با این دوستان بالا موافقم که این حکومت باید ثابت کنه که هنوز حق حکومت کردن داره ولی...همچین یک کم این آقایون غربی حرف زور نمی زنن؟؟!!

-- بدون نام ، Dec 14, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)